|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. októbra 2011
Diaľničné tendre a výstavba pokračujú napriek pádu vlády
Ministerstvo dopravy bez ohľadu na pád vlády naďalej pokračuje v bežiacich diaľničných tendroch i vo výstavbe diaľnic. Postupuje pritom podľa schváleného programu výstavby diaľnic a ...
Zdieľať
BRATISLAVA 20. októbra (WEBNOVINY) - Ministerstvo dopravy bez ohľadu na pád vlády naďalej pokračuje v bežiacich diaľničných tendroch i vo výstavbe diaľnic. Postupuje pritom podľa schváleného programu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014. "Diaľnice nie sú záujmom politických strán, ale v prvom rade občanov SR. Ministerstvo má na to schválených aj dostatok zdrojov. Navyše súťaže, ktoré sme doposiaľ realizovali, priniesli o 30 % až 50 % nižšie ceny, ako mali byť za predražené, protiústavné a podvodné PPP projekty minulej vlády," informoval agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič.
R1 Nitra -Tekovské Nemce do konca mesiaca
Pokiaľ ide o náhradný termín meškajúceho odovzdania úsekov rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami cez PPP projekt, rezort dopravy tvrdí, že robí všetko pre to, aby rýchlostná cesta bola odovzdaná do konca tohto mesiaca. Pôvodne mala byť cesta odovzdaná do predčasného užívania 28. septembra, avšak koncesionárska spoločnosť Granvia, a.s. neodovzdala včas potrebnú dokumentáciu a otvorenie úsekov odložila.
Tendre by mali pokračovať
Poslanec Ondrej Matej (SDKÚ-DS) si myslí, že rezort dopravy by mal dotiahnuť do konca všetky procesy vrátane návrhov, ktoré sú už v legislatívnom procese. Bývalý poradca premiérky Ivety Radičovej pre dopravu považuje za potrebnú kontinuitu po marcových predčasných voľbách, keďže podľa neho hrozí nebezpečenstvo oživenia nezmyselných diaľničných projektov PPP, ktoré začala bývalá vláda. "Aby sa krajina nezadlžovala a bola schopná čeliť veľmi ťažkému obdobiu recesie, ktorému sa nevyhne ani naša ekonomika," povedal Matej pre agentúru SITA. Vyhlásené diaľničné tendre by podľa neho mali pokračovať. "Čo sa týka nových tendrov, odporučil by som uskutočniť len kvalitnú prípravu a samotné vyhlásenie by som nechal na novú vládu," dodal Matej.
"Národná diaľničná spoločnosť, a.s. postupuje v súlade so schváleným podnikateľským plánom a v zmysle rozhodnutí akcionára NDS," odvetil na otázku o pokračovaní tendrov na výstavbu diaľnic hovorca spoločnosti Marcel Jánošík.
Za pokračovanie je aj exminister Vážny
Opozičný poslanec Ľubomír Vážny (Smer-SD) je tiež za pokračovanie tendrov na diaľnice. Podmieňuje to však tým, že vysúťažená cena musí byť konečná a akýkoľvek dodatok počas výstavby kvôli dodávateľovi by mal automaticky znamenať odstúpenie štátu od zmluvy. "Zastavenie tendrov znamená 12- až 18-mesačnú stratu a nevyčerpanie europeňazí vo vysokých objemoch. Pokračovanie znamená nevyčerpanie europeňazí v nižších objemoch. Je to tak či tak zlý postup. Menším zlom je pokračovať a upraviť chystané zmluvy o znemožnenie navýšenia ceny," uviedol exminister dopravy pre agentúru SITA. Pripomenul, že vláda Roberta Fica zabezpečila, aby objem dodatkov na začatých stavbách diaľnic nepresiahol 10 % z obstarávacej ceny. Za zarážajúce označil, že príprava výstavby diaľnic za posledných 15 mesiacov sa nepohla a niektoré plánované úseky D4 sú v tom istom stupni ako boli pri predošlej vláde.
Kontinuita v rezorte dopravy je podľa Vážneho veľmi otázna. "Stavby, ktoré boli pripravené na začatie, sme okamžite spúšťali. Naopak, nové vedenie po zmene vlády zastavilo čo sa dalo, povymieňalo ľudí až do vedúcich oddelení. Ako sa dá v takejto kontinuite pokračovať?" spýtal sa Vážny. Súčasný rezort dopravy podľa neho nejde dobrým smerom. "Systém práce súčasného vedenia rezortu pokus - omyl, nie je vhodné naďalej aplikovať," tvrdí opozičný politik. Ministerstvo dopravy by malo podľa neho do predčasných volieb pokračovať v nevyhnutných a udržiavacích činnostiach, napríklad v legislatívnom procese pri zákonoch, kde je potrebné prevziať legislatívu Európskej únie. Vážny odporúča, aby sa rezort vyvaroval prípadov mimosúdneho vyrovnania v prípade výstavby diaľnice D2 vo výške 20 mil. eur. Okamžite by pritom mal riešiť čerpanie Operačného programu Doprava, keďže hrozí, že peniaze na modernizáciu železníc, cestnú infraštruktúru a integrované dopravné systémy nebudú vyčerpané.
Vážny, ktorý je tieňovým ministrom Smeru pre dopravu, považuje za predčasnú otázku, či sa bude opäť uchádzať o post ministra dopravy, ak by Smer vytváral budúcu vládu. "Dôležité je v súčasnosti nájsť východisko z patovej situácie, ktorú spôsobila súčasná vláda. S kým a prečo bude tiež jasnejšie až po voľbách v marci," dodal.
R1 Nitra -Tekovské Nemce do konca mesiaca
Pokiaľ ide o náhradný termín meškajúceho odovzdania úsekov rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami cez PPP projekt, rezort dopravy tvrdí, že robí všetko pre to, aby rýchlostná cesta bola odovzdaná do konca tohto mesiaca. Pôvodne mala byť cesta odovzdaná do predčasného užívania 28. septembra, avšak koncesionárska spoločnosť Granvia, a.s. neodovzdala včas potrebnú dokumentáciu a otvorenie úsekov odložila.
Tendre by mali pokračovať
Poslanec Ondrej Matej (SDKÚ-DS) si myslí, že rezort dopravy by mal dotiahnuť do konca všetky procesy vrátane návrhov, ktoré sú už v legislatívnom procese. Bývalý poradca premiérky Ivety Radičovej pre dopravu považuje za potrebnú kontinuitu po marcových predčasných voľbách, keďže podľa neho hrozí nebezpečenstvo oživenia nezmyselných diaľničných projektov PPP, ktoré začala bývalá vláda. "Aby sa krajina nezadlžovala a bola schopná čeliť veľmi ťažkému obdobiu recesie, ktorému sa nevyhne ani naša ekonomika," povedal Matej pre agentúru SITA. Vyhlásené diaľničné tendre by podľa neho mali pokračovať. "Čo sa týka nových tendrov, odporučil by som uskutočniť len kvalitnú prípravu a samotné vyhlásenie by som nechal na novú vládu," dodal Matej.
"Národná diaľničná spoločnosť, a.s. postupuje v súlade so schváleným podnikateľským plánom a v zmysle rozhodnutí akcionára NDS," odvetil na otázku o pokračovaní tendrov na výstavbu diaľnic hovorca spoločnosti Marcel Jánošík.
Za pokračovanie je aj exminister Vážny
Opozičný poslanec Ľubomír Vážny (Smer-SD) je tiež za pokračovanie tendrov na diaľnice. Podmieňuje to však tým, že vysúťažená cena musí byť konečná a akýkoľvek dodatok počas výstavby kvôli dodávateľovi by mal automaticky znamenať odstúpenie štátu od zmluvy. "Zastavenie tendrov znamená 12- až 18-mesačnú stratu a nevyčerpanie europeňazí vo vysokých objemoch. Pokračovanie znamená nevyčerpanie europeňazí v nižších objemoch. Je to tak či tak zlý postup. Menším zlom je pokračovať a upraviť chystané zmluvy o znemožnenie navýšenia ceny," uviedol exminister dopravy pre agentúru SITA. Pripomenul, že vláda Roberta Fica zabezpečila, aby objem dodatkov na začatých stavbách diaľnic nepresiahol 10 % z obstarávacej ceny. Za zarážajúce označil, že príprava výstavby diaľnic za posledných 15 mesiacov sa nepohla a niektoré plánované úseky D4 sú v tom istom stupni ako boli pri predošlej vláde.
Kontinuita v rezorte dopravy je podľa Vážneho veľmi otázna. "Stavby, ktoré boli pripravené na začatie, sme okamžite spúšťali. Naopak, nové vedenie po zmene vlády zastavilo čo sa dalo, povymieňalo ľudí až do vedúcich oddelení. Ako sa dá v takejto kontinuite pokračovať?" spýtal sa Vážny. Súčasný rezort dopravy podľa neho nejde dobrým smerom. "Systém práce súčasného vedenia rezortu pokus - omyl, nie je vhodné naďalej aplikovať," tvrdí opozičný politik. Ministerstvo dopravy by malo podľa neho do predčasných volieb pokračovať v nevyhnutných a udržiavacích činnostiach, napríklad v legislatívnom procese pri zákonoch, kde je potrebné prevziať legislatívu Európskej únie. Vážny odporúča, aby sa rezort vyvaroval prípadov mimosúdneho vyrovnania v prípade výstavby diaľnice D2 vo výške 20 mil. eur. Okamžite by pritom mal riešiť čerpanie Operačného programu Doprava, keďže hrozí, že peniaze na modernizáciu železníc, cestnú infraštruktúru a integrované dopravné systémy nebudú vyčerpané.
Vážny, ktorý je tieňovým ministrom Smeru pre dopravu, považuje za predčasnú otázku, či sa bude opäť uchádzať o post ministra dopravy, ak by Smer vytváral budúcu vládu. "Dôležité je v súčasnosti nájsť východisko z patovej situácie, ktorú spôsobila súčasná vláda. S kým a prečo bude tiež jasnejšie až po voľbách v marci," dodal.