|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. októbra 2013
Diaľničiari si chcú v roku 2014 vziať nové úvery za 100 miliónov eur
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) si chce na budúci rok vziať nové úvery v celkovej výške 100 miliónov eur.
Zdieľať
Bratislava 16. októbra (TASR) – Národná diaľničná spoločnosť (NDS) si chce na budúci rok vziať nové úvery v celkovej výške 100 miliónov eur.
Peniaze z nich sa majú použiť na prípravu a výstavbu tých úsekov diaľnic a rýchlostných ciest, ktoré nie je možné financovať z eurofondov. Napríklad na prípravu projektu rozšírenia diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou na šesťpruh.
S novými úvermi pre diaľničiarov počíta návrh rozpočtu na rok 2014. Ten už odobrila vláda a schvaľovať ho má ešte parlament. "Pri nových úveroch sa uvažuje s odloženou splátkou istiny dva roky," priblížil pre TASR hovorca NDS Marcel Jánošík. Splácať by sa tak začali až od roku 2016. NDS pritom odhaduje, že výška ročnej splátky z nových úverov bude 30 miliónov eur.
Diaľničná spoločnosť má už v súčasnosti dva dlhodobé investičné úvery v celkovej výške 557,7 milióna eur. "Splátkový kalendár obidvoch investičných úverov počíta s rovnomernými splátkami počas 15 rokov, počnúc rokom 2008 a končiac poslednou splátkou v roku 2022," doplnil Jánošík. Výška ročnej splátky oboch úverov je 37,2 milióna eur a aktuálne predstavuje zostatok úverov 371,8 milióna eur.
Diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou má už aj v súčasnosti šesť pruhov, no je to iba dočasné riešenie, diaľnica je len vo výstavbe. Chýbajú jej totiž odstavné pruhy, ktoré sa majú postaviť pri definitívnom rozšírení. Jeho súčasťou má byť aj vybudovanie dvoch ciest, ktoré budú viesť popri šesťpruhu. Pôjde o takzvané kolektory, ktoré by mali zabezpečovať napájanie vodičov z priľahlých obcí na šesťprúdovú diaľnicu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou má už aj v súčasnosti šesť pruhov, no je to iba dočasné riešenie, diaľnica je len vo výstavbe. Foto: TASR/Martin Baumann
Peniaze z nich sa majú použiť na prípravu a výstavbu tých úsekov diaľnic a rýchlostných ciest, ktoré nie je možné financovať z eurofondov. Napríklad na prípravu projektu rozšírenia diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou na šesťpruh.
S novými úvermi pre diaľničiarov počíta návrh rozpočtu na rok 2014. Ten už odobrila vláda a schvaľovať ho má ešte parlament. "Pri nových úveroch sa uvažuje s odloženou splátkou istiny dva roky," priblížil pre TASR hovorca NDS Marcel Jánošík. Splácať by sa tak začali až od roku 2016. NDS pritom odhaduje, že výška ročnej splátky z nových úverov bude 30 miliónov eur.
Diaľničná spoločnosť má už v súčasnosti dva dlhodobé investičné úvery v celkovej výške 557,7 milióna eur. "Splátkový kalendár obidvoch investičných úverov počíta s rovnomernými splátkami počas 15 rokov, počnúc rokom 2008 a končiac poslednou splátkou v roku 2022," doplnil Jánošík. Výška ročnej splátky oboch úverov je 37,2 milióna eur a aktuálne predstavuje zostatok úverov 371,8 milióna eur.
Diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou má už aj v súčasnosti šesť pruhov, no je to iba dočasné riešenie, diaľnica je len vo výstavbe. Chýbajú jej totiž odstavné pruhy, ktoré sa majú postaviť pri definitívnom rozšírení. Jeho súčasťou má byť aj vybudovanie dvoch ciest, ktoré budú viesť popri šesťpruhu. Pôjde o takzvané kolektory, ktoré by mali zabezpečovať napájanie vodičov z priľahlých obcí na šesťprúdovú diaľnicu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR