|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. júla 2013
Diaľničiari dajú preveriť výstavbu nových ciest po krajine
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) organizuje viacero tendrov na zhotovenie štúdií realizovateľnosti pre posúdenie prípravy a výstavby ďalších úsekov diaľnic a rýchlostných ciest. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. júla (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) organizuje viacero tendrov na zhotovenie štúdií realizovateľnosti pre posúdenie prípravy a výstavby ďalších úsekov diaľnic a rýchlostných ciest.
"Celkovo šesť ťahov diaľnic a rýchlostných ciest bude mať čoskoro základný dokument charakterizujúci možnosti ich realizácie a financovania," informoval hovorca NDS Marcel Jánošík.
Štúdia realizovateľnosti je technická dokumentácia, ktorá z rôznych hľadísk posudzuje pripravovanú stavbu. Jej cieľom je vyhľadať a posúdiť technické, dopravné, ekonomicky a environmentálne najvhodnejšie riešenie v požadovaných parametroch.
Cieľom posúdenia spolu deviatich štúdií realizovateľnosti je podľa NDS napojenie hlavnej dopravnej tepny štátu, diaľnice D1 na ukrajinskú hranicu, zvýšenie kapacity D2 smerujúcej do Českej republiky, ako aj prepojenie D1 v smere zo Žiliny k hranici s Poľskom cez D3.
Ďalšie štúdie realizovateľnosti budú zamerané na spojenie Hornej Nitry po R2 s D1 pri Trenčíne, pokračovanie západo-východného ťahu R2 od Zvolena do Košíc a tiež výstavbu R3 od Zvolena na Šahy. NDS potrebuje mať vypracované štúdie realizovateľnosti pre ďalšie posudzovanie prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest.
Zabezpečenie štúdií realizovateľnosti sa podľa NDS stalo nevyhnutným predpokladom k úspešnému zaradeniu projektov do financovania v rámci Operačného programu Doprava. Samotné vypracovanie štúdie realizovateľnosti trvá približne štyri až šesť mesiacov.
"Štúdia realizovateľnosti je súčasťou procesu prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest. Nejde o novinku, nakoľko donedávna bola súčasťou iného typu dokumentácie - technickej štúdie. Keďže štúdie realizovateľnosti sú vyžadované Európskou komisiou pre výber investičných projektov financovaných prostredníctvom eurofondov, po vyšpecifikovaní podkladov a parametrov sa pristúpilo k oddeleniu tejto časti od technickej štúdie," dodal Jánošík.
"Celkovo šesť ťahov diaľnic a rýchlostných ciest bude mať čoskoro základný dokument charakterizujúci možnosti ich realizácie a financovania," informoval hovorca NDS Marcel Jánošík.
Štúdia realizovateľnosti je technická dokumentácia, ktorá z rôznych hľadísk posudzuje pripravovanú stavbu. Jej cieľom je vyhľadať a posúdiť technické, dopravné, ekonomicky a environmentálne najvhodnejšie riešenie v požadovaných parametroch.
Cieľom posúdenia spolu deviatich štúdií realizovateľnosti je podľa NDS napojenie hlavnej dopravnej tepny štátu, diaľnice D1 na ukrajinskú hranicu, zvýšenie kapacity D2 smerujúcej do Českej republiky, ako aj prepojenie D1 v smere zo Žiliny k hranici s Poľskom cez D3.
Ďalšie štúdie realizovateľnosti budú zamerané na spojenie Hornej Nitry po R2 s D1 pri Trenčíne, pokračovanie západo-východného ťahu R2 od Zvolena do Košíc a tiež výstavbu R3 od Zvolena na Šahy. NDS potrebuje mať vypracované štúdie realizovateľnosti pre ďalšie posudzovanie prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest.
Zabezpečenie štúdií realizovateľnosti sa podľa NDS stalo nevyhnutným predpokladom k úspešnému zaradeniu projektov do financovania v rámci Operačného programu Doprava. Samotné vypracovanie štúdie realizovateľnosti trvá približne štyri až šesť mesiacov.
"Štúdia realizovateľnosti je súčasťou procesu prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest. Nejde o novinku, nakoľko donedávna bola súčasťou iného typu dokumentácie - technickej štúdie. Keďže štúdie realizovateľnosti sú vyžadované Európskou komisiou pre výber investičných projektov financovaných prostredníctvom eurofondov, po vyšpecifikovaní podkladov a parametrov sa pristúpilo k oddeleniu tejto časti od technickej štúdie," dodal Jánošík.