|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. februára 2006
Diaľnice už pracujú s automatizovanou registratúrou
Národná diaľničná spoločnosť začala koncom novembra 2005 prostredníctvom spoločnosti DATALAN, a. s., realizovať projekt nasadenia tzv. Registratúrnej knihy – riešenia pre automatizovanú správu ...
Zdieľať
BRATISLAVA 22. februára (WN/PS) - Národná diaľničná spoločnosť začala koncom novembra 2005 prostredníctvom spoločnosti DATALAN, a. s., realizovať projekt nasadenia tzv. Registratúrnej knihy – riešenia pre automatizovanú správu registratúry. Projekt bol ukončený už o mesiac – v decembri 2005. Zamestnanci NDS teda využívajú výhody jednotného systému správy registratúry už približne dva mesiace. NDS tak zároveň znížila náklady na evidenciu záznamov v rámci celej svojej štruktúry.
Doposiaľ prebiehala evidencia dokumentov v Národnej diaľničnej spoločnosti centrálne cez podateľňu. Pracovníci si pri zaevidovaní nového dokumentu museli vyžiadať evidenčné číslo z podateľne, ktoré zapisovali pracovníčky podateľne ručne do evidenčnej knihy. Všetky doručené zásielky boli evidované na podateľni a následne distribuované prostredníctvom Slovenskej pošty a kuriérov spracovateľom po celom Slovensku. Vedenie spoločnosti sa rozhodlo systém evidovania a spracovania záznamov zmeniť tak, aby bol v súlade so Zákonom NR SR č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach, ako aj príslušných ustanovení vyhlášky MV SR č. 628/2002 Z. z., a zároveň logicky napomáhal šetreniu finančných prostriedkov.
Riešením bolo zaviesť správu registratúry vedenú automatizovaným spôsobom - teda nielen viesť presnú evidenciu záznamov, ktoré do spoločnosti vstupujú alebo z nej odchádzajú, ale aj sledovať záznamy a spisy počas ich celého životného cyklu až do obdobia, kedy dôjde k ich vyraďovaciemu konaniu. Cieľom bolo plne automatizovať všetky činnosti súvisiace so správou registratúry ako je vstup záznamov, priraďovanie čísla záznamu a spisu, presun do príručných registratúr, preberanie z príručných registratúr do registratúrneho strediska, vyraďovacie konanie, uzavretie roka a iné. Prostredníctvom vyhľadávacieho „enginu“ bolo potrebné tiež zabezpečiť možnosť vyhľadať staršie záznamy a spisy a využiť ich pri rozhodnutiach v daných oblastiach.
„Registratúrna kniha“ (RK) je intranetová aplikácia, koncipovaná ako otvorený systém, založený na moderných štandardoch. Z tohto dôvodu je možné systém RK integrovať s existujúcimi systémami, ktoré organizácia využíva, ako i so systémami, ktoré bude využívať v budúcnosti. Celé riešenie je postavené na platforme a produktoch Microsoft a bolo aplikované na existujúcu hardvérovú infraštruktúru.
Architektúra systému bola navrhnutá s ohľadom na vysokú flexibilitu, škálovateľnosť a ľahkú údržbu i pri veľkom počte klientskych pracovných staníc. Samotná aplikácia RK je nainštalovaná na serveri, ktorého súčasťou je databázový server Microsoft SQL 2000.
Kontakt:
Ing. Miloš Ronec
riaditeľ Divízie marketing
DATALAN, a. s.
Tel.: 02/50257750
Fax: 02/50257400
Mobil: 0907-712355
E-mail: milos_ronec@datalan.sk
www.datalan.sk
FOTO:SITA