Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

27. júna 2013

Diaľnica z Košíc do Bratislavy má byť hotová do roku 2019



Štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček potvrdil, že rezort nepripúšťa iný termín dokončenia diaľnice Košice-Bratislava ako rok 2019. "Všetko, čo bude hoci o deň skôr, ...



Zdieľať
kamion dialnica KOŠICE 27. júna (WEBNOVINY) - Štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček potvrdil, že rezort nepripúšťa iný termín dokončenia diaľnice Košice-Bratislava ako rok 2019.


"Všetko, čo bude hoci o deň skôr, rátame do plusu a urobíme všetko, aby tie časové úspory sa rátali na mesiace,“ povedal Stromček na medzinárodnej odbornej konferencii o doprave, ktorá sa konala v Košiciach. Informovala o tom hovorkyňa Košického samosprávneho kraja Zuzana Bobríková.

Predseda Košického samosprávneho kraja Zdenko Trebuľa ako najdôležitejší výstup konferencie očakáva riešenie týkajúce sa ciest 2. a 3. triedy.

"Nie sme schopní z tých finančných prostriedkov, ktoré máme k dispozícii, starať sa o ne tak, aby sme ich mohli ďalej rozvíjať. My ich iba dokážeme ako-tak udržiavať pri živote. Znamená to nájsť také riešenia z hľadiska priechodnosti a pohybu ťažkej a nákladnej dopravy, ktoré nám do budúcnosti nebudú tieto cesty ničiť a hlavne skvalitnia v tranzitných obciach a mestách život obyvateľom,“ uviedol Trebuľa.

Za nelogické označil aj prerozdelenie daní z motorových vozidiel a žiada spolu s ďalšími županmi objektívnejší model prerozdeľovania."Pripravili sme už legislatívne znenie zákona, s ktorým chceme ísť ešte počas leta do Národnej rady SR a jasne definovať spôsob tranzitu na cestách 2. a 3. triedy. Chceme výrazným spôsobom obmedziť súbeh ciest 1. triedy s diaľnicami a spoplatniť cesty 1. triedy tak, aby sme kamióny presunuli tam, kam patria, na diaľnice. Tým, že ide o koncové cesty, kamióny z nich úplne nezmiznú, ale budeme sa snažiť obmedzovať ich v rámci tranzitu,“ uviedol štátny tajomník rezortu dopravy. Účinnosť by mal zákon nadobudnúť 1. januára 2014.

Stromček tiež pripustil, že niektoré cesty v regiónoch by sa mohli preklasifikovať a štát by za ne prevzal starostlivosť. Doplnil, že ministerstvo dopravy sa v súčasnosti zameriava na prípravu Master plánu Doprava 2014 - 2020, v ktorom budú aj v spolupráci s regiónmi špecifikované ich požiadavky a potreby.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Peniaze z eurofondov môžu Slovensku stopnúť žiarlivé krajiny
<< predchádzajúci článok
Detské laboratórium BASF navštívilo už viac ako 2800 detí