|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. júna 2013
Diaľnica z Košíc do Bratislavy má byť hotová do roku 2019
Štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček potvrdil, že rezort nepripúšťa iný termín dokončenia diaľnice Košice-Bratislava ako rok 2019. "Všetko, čo bude hoci o deň skôr, ...
Zdieľať
KOŠICE 27. júna (WEBNOVINY) - Štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček potvrdil, že rezort nepripúšťa iný termín dokončenia diaľnice Košice-Bratislava ako rok 2019.
"Všetko, čo bude hoci o deň skôr, rátame do plusu a urobíme všetko, aby tie časové úspory sa rátali na mesiace,“ povedal Stromček na medzinárodnej odbornej konferencii o doprave, ktorá sa konala v Košiciach. Informovala o tom hovorkyňa Košického samosprávneho kraja Zuzana Bobríková.
Predseda Košického samosprávneho kraja Zdenko Trebuľa ako najdôležitejší výstup konferencie očakáva riešenie týkajúce sa ciest 2. a 3. triedy.
"Nie sme schopní z tých finančných prostriedkov, ktoré máme k dispozícii, starať sa o ne tak, aby sme ich mohli ďalej rozvíjať. My ich iba dokážeme ako-tak udržiavať pri živote. Znamená to nájsť také riešenia z hľadiska priechodnosti a pohybu ťažkej a nákladnej dopravy, ktoré nám do budúcnosti nebudú tieto cesty ničiť a hlavne skvalitnia v tranzitných obciach a mestách život obyvateľom,“ uviedol Trebuľa.
Za nelogické označil aj prerozdelenie daní z motorových vozidiel a žiada spolu s ďalšími županmi objektívnejší model prerozdeľovania."Pripravili sme už legislatívne znenie zákona, s ktorým chceme ísť ešte počas leta do Národnej rady SR a jasne definovať spôsob tranzitu na cestách 2. a 3. triedy. Chceme výrazným spôsobom obmedziť súbeh ciest 1. triedy s diaľnicami a spoplatniť cesty 1. triedy tak, aby sme kamióny presunuli tam, kam patria, na diaľnice. Tým, že ide o koncové cesty, kamióny z nich úplne nezmiznú, ale budeme sa snažiť obmedzovať ich v rámci tranzitu,“ uviedol štátny tajomník rezortu dopravy. Účinnosť by mal zákon nadobudnúť 1. januára 2014.
Stromček tiež pripustil, že niektoré cesty v regiónoch by sa mohli preklasifikovať a štát by za ne prevzal starostlivosť. Doplnil, že ministerstvo dopravy sa v súčasnosti zameriava na prípravu Master plánu Doprava 2014 - 2020, v ktorom budú aj v spolupráci s regiónmi špecifikované ich požiadavky a potreby.
"Všetko, čo bude hoci o deň skôr, rátame do plusu a urobíme všetko, aby tie časové úspory sa rátali na mesiace,“ povedal Stromček na medzinárodnej odbornej konferencii o doprave, ktorá sa konala v Košiciach. Informovala o tom hovorkyňa Košického samosprávneho kraja Zuzana Bobríková.
Predseda Košického samosprávneho kraja Zdenko Trebuľa ako najdôležitejší výstup konferencie očakáva riešenie týkajúce sa ciest 2. a 3. triedy.
"Nie sme schopní z tých finančných prostriedkov, ktoré máme k dispozícii, starať sa o ne tak, aby sme ich mohli ďalej rozvíjať. My ich iba dokážeme ako-tak udržiavať pri živote. Znamená to nájsť také riešenia z hľadiska priechodnosti a pohybu ťažkej a nákladnej dopravy, ktoré nám do budúcnosti nebudú tieto cesty ničiť a hlavne skvalitnia v tranzitných obciach a mestách život obyvateľom,“ uviedol Trebuľa.
Za nelogické označil aj prerozdelenie daní z motorových vozidiel a žiada spolu s ďalšími županmi objektívnejší model prerozdeľovania."Pripravili sme už legislatívne znenie zákona, s ktorým chceme ísť ešte počas leta do Národnej rady SR a jasne definovať spôsob tranzitu na cestách 2. a 3. triedy. Chceme výrazným spôsobom obmedziť súbeh ciest 1. triedy s diaľnicami a spoplatniť cesty 1. triedy tak, aby sme kamióny presunuli tam, kam patria, na diaľnice. Tým, že ide o koncové cesty, kamióny z nich úplne nezmiznú, ale budeme sa snažiť obmedzovať ich v rámci tranzitu,“ uviedol štátny tajomník rezortu dopravy. Účinnosť by mal zákon nadobudnúť 1. januára 2014.
Stromček tiež pripustil, že niektoré cesty v regiónoch by sa mohli preklasifikovať a štát by za ne prevzal starostlivosť. Doplnil, že ministerstvo dopravy sa v súčasnosti zameriava na prípravu Master plánu Doprava 2014 - 2020, v ktorom budú aj v spolupráci s regiónmi špecifikované ich požiadavky a potreby.