Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

05. augusta 2008

Diaľnica spojí Bratislavu s Košicami najskôr v roku 2012



Bratislava bude prepojená s Košicami po diaľnici D1 v úplnom štvorpruhovom profile najskôr v roku 2012, možno až v roku 2013 kvôli komplikovanosti výstavby niektorých tunelov. Informoval o tom v ...



Zdieľať
BRATISLAVA 5. augusta (WEBNOVINY) - Bratislava bude prepojená s Košicami po diaľnici D1 v úplnom štvorpruhovom profile najskôr v roku 2012, možno až v roku 2013 kvôli komplikovanosti výstavby niektorých tunelov. Informoval o tom v pondelok večer generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) a vládny splnomocnenec pre urýchlenie výstavby diaľnic Igor Choma v relácii televízie TA3 Téma dňa. Vodiči však podľa neho budú po uvedenej diaľnici z Bratislavy do Žiliny jazdiť v každom prípade už v roku 2010. O dva roky majú byť totiž dokončené už rozostavané obe etapy úseku D1 Sverepec - Vrtižer, čiže ide o posledný nepostavený diaľničný úsek po Žilinu. Do predčasného užívania by mohol byť odovzdaný už v máji 2010, pričom Choma trvá na tom, aby to bolo v úplnom profile. Rýchlostnú cestu R1 od Trnavy po Banskú Bystricu by mali vodiči plynule využívať v úplnom profile tiež v roku 2010. Stavebné práce na rozšírenie dopravne preťaženého úseku D1 medzi Bratislavou a Trnavou na šesť pruhov by sa podľa Chomu mali začať v roku 2009, najneskôr v roku 2010. "Je to v štádiu spracovávania projektovej dokumentácie, kde nejdeme cez všetky stupne, ale ideme priamo na dokumentáciu pre stavebné povolenie," uviedol ďalej šéf NDS. Táto výstavba môže podľa odhadov Chomu trvať rok a pol, pričom je potrebné hlavne riešiť obchádzkové trasy a obmedzenie dopravy. V súvislosti s obmedzením dopravy na tomto úseku diaľnice povedal, že pripravovaná stavba odhalí aj to, či je potrebné zasahovať do telesa diaľnice. Potrebné však budú podľa signálov rekonštrukčné práce na vozovke. "To ale znamená výrazné obmedzenie dopravy na jednom pruhu diaľnice. Pokiaľ to tak nebude, budeme sa snažiť čo najmenej obmedziť dopravu," dodal Choma. Slovenská správa ciest podľa neho pripravuje rozšírenie cesty prvej triedy medzi Bratislavou a Sencom na štvorpruhovú. Táto stavba by sa mala začať v roku 2011 alebo 2012. NDS plánuje v roku 2008 odovzdať do používania na úseku D1 Mengusovce - Jánovce dve z troch častí v dĺžke okolo 14 kilometrov. Zvyšnú časť chce sprevádzkovať približne v polovici roka 2009, čím bude zabezpečené plynulé diaľničné prepojenie medzi Ivachnovou pri Ružomberku a Jánovcami pri Poprade v úplnom štvorpruhovom profile. S výstavbou úsekov D1 od Košíc na východ smerom k hranici s Ukrajinou by sa malo začať v rokoch 2012 až 2014. Stavba úsekov R2 medzi Zvolenom a Košicami má začať v roku 2010. Úsek R4 od Košíc po hranicu s Maďarskom sa má začať stavať v roku 2009 a dokončený má byť v roku 2010. V súvislosti s výstavbou vybraných úsekov D1 a R1 cez projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP) Choma informoval, že štát to nebude stáť päťkrát viac, ako pri bežnom financovaní zo štátneho rozpočtu. Pripustil však, že cena za výstavbu diaľničných úsekov bude dvojnásobne vyššia, bude pritom obsahovať aj vplyv inflácie a ďalších faktorov. "Keďže štát je v situácii, keď si nemôže teraz dovoliť vyčleniť zo štátneho rozpočtu napríklad 100 miliárd (3,32 mld. €) ročne na výstavbu diaľnic, bolo potrebné hľadať iné riešenia. A takými sú práve PPP projekty, kedy sa využíva súkromný kapitál," uviedol riaditeľ NDS. Ani v roku 2009 nemá podľa Chomu stúpnuť terajší poplatok za ročnú diaľničnú známku pre osobné automobily vo výške 1 100 Sk (36,51 €). NDS však plánuje zvýšenie ceny nálepiek pre nákladné vozidlá ako aj vozidlá nad 3,5 tony. Rozhodnúť o tom má vláda. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Skupina Metallica nebude mať vo videoklipe politické odkazy
<< predchádzajúci článok
Mary-Kate Olsen nechce vypovedať o smrti Heatha Ledgera