Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

10. apríla 2013

Diaľnica s tunelom Višňové sa musí opäť prehodnotiť



Národná diaľničná spoločnosť, a.s. musí opätovne vyhodnotiť ponuky uchádzačov v tendri na výstavbu takmer 13,5 kilometrového úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala. ...



Zdieľať
tunel visnove BRATISLAVA 10. apríla (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. musí opätovne vyhodnotiť ponuky uchádzačov v tendri na výstavbu takmer 13,5 kilometrového úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala.


Rozhodol o tom Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) na základe námietok združenia, v ktorom je spoločnosť Doprastav,a.s. Vyplýva to z informácií, ktoré v stredu zverejnili denníky SME a Hospodárske noviny.

V súťaži na naprojektovanie a výstavbu takmer 13,5-kilometrovej diaľnice pri Žiline, ktorá začala ešte koncom roku 2011, predložilo najlacnejšiu ponuku združenie stavebných firiem Skanska SK a.s. a Strabag s.r.o. vo výške 338,29 mil. eur, čo je 37,7 % zo štátom odhadovaných nákladov na realizáciu projektu vo výške 896,53 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Druhú najlacnejšiu ponuku navrhlo združenie D1 Višňové DMM v zložení Doprastav, a.s., Metrostav, a.s. a Marti Contractors Ltd., a to 382,83 mil. eur.

Diaľničiari otvárali ponuky piatich uchádzačov v tendri na úsek D1 pri Žiline až v treťom termíne ešte 26. júna 2012. Taliansko-slovenská skupina Impregilo S.p.A. a Dúha navrhla práce na diaľnici s tunelom Višňové vykonať za 409,8 mil. eur, ďalšie taliansko-slovenské združenie INC S.p.A. - HANT BA DS za 462,23 mil. eur a rakúsko-nemecko-slovenské konzorcium Alpine Bau, Hochtief AG a Váhostav - SK za 474,5 mil. eur. Priemerná cena všetkých ponúk bola 413,53 mil. eur.

Práce na diaľnici Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, vrátane naprojektovania, sú plánované na päť a pol roka. Ministerstvo dopravy chce projekt financovať z peňazí Európskej únie a štátneho rozpočtu, pričom počíta s jeho rozdelením na dve časové fázy. Dôvodom je, aby práce mohli byť financované z terajšieho a budúceho programového obdobia čerpania eurofondov. Do konca oprávneného obdobia súčasného Operačného programu Doprava, čiže do decembra 2015, totiž nemôže byť diaľnica ukončená v celej dĺžke.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Britská ropa Brent poskočila najvýraznejšie od decembra
<< predchádzajúci článok
Dôchodca z Richnavy súložil v predsieni so psom