|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. apríla 2013
Diaľnica s tunelom Višňové sa musí opäť prehodnotiť
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. musí opätovne vyhodnotiť ponuky uchádzačov v tendri na výstavbu takmer 13,5 kilometrového úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. apríla (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. musí opätovne vyhodnotiť ponuky uchádzačov v tendri na výstavbu takmer 13,5 kilometrového úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala.
Rozhodol o tom Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) na základe námietok združenia, v ktorom je spoločnosť Doprastav,a.s. Vyplýva to z informácií, ktoré v stredu zverejnili denníky SME a Hospodárske noviny.
V súťaži na naprojektovanie a výstavbu takmer 13,5-kilometrovej diaľnice pri Žiline, ktorá začala ešte koncom roku 2011, predložilo najlacnejšiu ponuku združenie stavebných firiem Skanska SK a.s. a Strabag s.r.o. vo výške 338,29 mil. eur, čo je 37,7 % zo štátom odhadovaných nákladov na realizáciu projektu vo výške 896,53 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Druhú najlacnejšiu ponuku navrhlo združenie D1 Višňové DMM v zložení Doprastav, a.s., Metrostav, a.s. a Marti Contractors Ltd., a to 382,83 mil. eur.
Diaľničiari otvárali ponuky piatich uchádzačov v tendri na úsek D1 pri Žiline až v treťom termíne ešte 26. júna 2012. Taliansko-slovenská skupina Impregilo S.p.A. a Dúha navrhla práce na diaľnici s tunelom Višňové vykonať za 409,8 mil. eur, ďalšie taliansko-slovenské združenie INC S.p.A. - HANT BA DS za 462,23 mil. eur a rakúsko-nemecko-slovenské konzorcium Alpine Bau, Hochtief AG a Váhostav - SK za 474,5 mil. eur. Priemerná cena všetkých ponúk bola 413,53 mil. eur.
Práce na diaľnici Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, vrátane naprojektovania, sú plánované na päť a pol roka. Ministerstvo dopravy chce projekt financovať z peňazí Európskej únie a štátneho rozpočtu, pričom počíta s jeho rozdelením na dve časové fázy. Dôvodom je, aby práce mohli byť financované z terajšieho a budúceho programového obdobia čerpania eurofondov. Do konca oprávneného obdobia súčasného Operačného programu Doprava, čiže do decembra 2015, totiž nemôže byť diaľnica ukončená v celej dĺžke.
Rozhodol o tom Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) na základe námietok združenia, v ktorom je spoločnosť Doprastav,a.s. Vyplýva to z informácií, ktoré v stredu zverejnili denníky SME a Hospodárske noviny.
V súťaži na naprojektovanie a výstavbu takmer 13,5-kilometrovej diaľnice pri Žiline, ktorá začala ešte koncom roku 2011, predložilo najlacnejšiu ponuku združenie stavebných firiem Skanska SK a.s. a Strabag s.r.o. vo výške 338,29 mil. eur, čo je 37,7 % zo štátom odhadovaných nákladov na realizáciu projektu vo výške 896,53 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Druhú najlacnejšiu ponuku navrhlo združenie D1 Višňové DMM v zložení Doprastav, a.s., Metrostav, a.s. a Marti Contractors Ltd., a to 382,83 mil. eur.
Diaľničiari otvárali ponuky piatich uchádzačov v tendri na úsek D1 pri Žiline až v treťom termíne ešte 26. júna 2012. Taliansko-slovenská skupina Impregilo S.p.A. a Dúha navrhla práce na diaľnici s tunelom Višňové vykonať za 409,8 mil. eur, ďalšie taliansko-slovenské združenie INC S.p.A. - HANT BA DS za 462,23 mil. eur a rakúsko-nemecko-slovenské konzorcium Alpine Bau, Hochtief AG a Váhostav - SK za 474,5 mil. eur. Priemerná cena všetkých ponúk bola 413,53 mil. eur.
Práce na diaľnici Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, vrátane naprojektovania, sú plánované na päť a pol roka. Ministerstvo dopravy chce projekt financovať z peňazí Európskej únie a štátneho rozpočtu, pričom počíta s jeho rozdelením na dve časové fázy. Dôvodom je, aby práce mohli byť financované z terajšieho a budúceho programového obdobia čerpania eurofondov. Do konca oprávneného obdobia súčasného Operačného programu Doprava, čiže do decembra 2015, totiž nemôže byť diaľnica ukončená v celej dĺžke.