|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. novembra 2011
Diaľnica pri Žiline môže priniesť investície až 70 mil. €
Plánované dokončenie diaľničných úsekov v okolí Žiliny, Martina a Ružomberka by mal umožniť prílev nových ...
Zdieľať
Odporúčame:
D1 Dubná Skala-Turany postaví Váhostav lacnejšie o 200 mil.
BRATISLAVA 14. novembra (WEBNOVINY) - Plánované dokončenie diaľničných úsekov v okolí Žiliny, Martina a Ružomberka by mal umožniť prílev nových investícií do regiónu. V prípade ustálenia celosvetovej ekonomickej situácie je po výstavbe úsekov severnej diaľnice možné očakávať príchod investícií za 56 mil. až 70 mil. eur, predpokladá Výskumný ústav dopravný, a.s. (VÚD) v Žiline.
"Výška týchto investícií bude závislá aj na kontinuite dostavby ostatných priamo nadväzujúcich úsekov D1 Hričovské Podhradie - Višňové - Dubná Skala a Turany - Hubová - Ivachnová, ktoré zabezpečia plynulé prepojenie diaľnicou," vyplýva z analýzy ústavu o prínosoch z výstavby a prevádzky diaľnice Dubná Skala - Turany. Prílev nových investícií v spojitosti s výstavbou diaľnic však závisí aj od vývoja medzinárodnej a domácej ekonomiky v budúcom období.
Nové pracovné miesta
Prílev nových investícií do žilinského regiónu podľa odhadov VÚD zabezpečí aj vytvorenie 550 až 680 nových pracovných miest. Do výstavby 16,5-kilometrového úseku D1 Dubná Skala - Turany by sa mali zapojiť okolo dve a pol tisícky pracovníkov a ďalšie stovky v subdodávateľských firmách. Diaľnicu v okolí Vrútok a Martina stavia spoločnosť Váhostav - SK, a.s., práce za 137,75 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty majú trvať tri roky. Z peňazí Európskej únie má byť financovaných 85 % stavebných nákladov a zvyšok zo štátneho rozpočtu.
Odľahčenie cestnej komunikácie
Výstavba diaľnice odľahčí úsek na súbežnej ceste prvej triedy č. 18, po ktorej denne prejde 23,4 tis. automobilov, z toho 6,3 tis. nákladných. Kapacita hlavnej cesty na jej najužších miestach je v súčasnosti prekročená takmer dvojnásobne. "Sprevádzkovaním diaľnice bude zabezpečené odľahčenie najviac zaťažených úsekov cestnej komunikácie v okolí Martina. Po odľahčení týchto úsekov bude cesta prvej triedy opätovne kapacitne schopná zabezpečovať vnútroregionálnu dopravu," uviedol ďalej Výskumný ústav dopravný.
Časová úspora
Odborníci žilinskej inštitúcie zároveň vypočítali, že časová úspora cestujúcich v autách a autobusoch na diaľnici Dubná Skala - Turany dosiahne vo finančnom vyjadrení 26,5 mil. eur ročne. Osobné automobily, autobusy, ale aj nákladné vozidlá by mali na tomto úseku v budúcnosti ušetriť priemerne desať minút. V prípade nákladnej dopravy má ročná úspora na čase tvoriť vyše 7 mil. eur.
Zníženie spotreby pohonných látok
"Nový diaľničný úsek zabezpečí užívateľom zníženie spotreby pohonných hmôt, ktoré je možné finančne vyjadriť až na úrovni 3,83 mil. eur ročne," vymenúva VÚD ďalší očakávaný prínos budúcej diaľnice. Výber mýta na nej by mal dosiahnuť za rok vyše jedného milióna eur. Počet dopravných nehôd na úseku diaľnice by sa mal oproti súbežnej ceste znížiť, čo je možné vyjadriť celospoločenskou úsporou 141 tis. eur ročne.
BRATISLAVA 14. novembra (WEBNOVINY) - Plánované dokončenie diaľničných úsekov v okolí Žiliny, Martina a Ružomberka by mal umožniť prílev nových investícií do regiónu. V prípade ustálenia celosvetovej ekonomickej situácie je po výstavbe úsekov severnej diaľnice možné očakávať príchod investícií za 56 mil. až 70 mil. eur, predpokladá Výskumný ústav dopravný, a.s. (VÚD) v Žiline.
"Výška týchto investícií bude závislá aj na kontinuite dostavby ostatných priamo nadväzujúcich úsekov D1 Hričovské Podhradie - Višňové - Dubná Skala a Turany - Hubová - Ivachnová, ktoré zabezpečia plynulé prepojenie diaľnicou," vyplýva z analýzy ústavu o prínosoch z výstavby a prevádzky diaľnice Dubná Skala - Turany. Prílev nových investícií v spojitosti s výstavbou diaľnic však závisí aj od vývoja medzinárodnej a domácej ekonomiky v budúcom období.
Nové pracovné miesta
Prílev nových investícií do žilinského regiónu podľa odhadov VÚD zabezpečí aj vytvorenie 550 až 680 nových pracovných miest. Do výstavby 16,5-kilometrového úseku D1 Dubná Skala - Turany by sa mali zapojiť okolo dve a pol tisícky pracovníkov a ďalšie stovky v subdodávateľských firmách. Diaľnicu v okolí Vrútok a Martina stavia spoločnosť Váhostav - SK, a.s., práce za 137,75 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty majú trvať tri roky. Z peňazí Európskej únie má byť financovaných 85 % stavebných nákladov a zvyšok zo štátneho rozpočtu.
Odľahčenie cestnej komunikácie
Výstavba diaľnice odľahčí úsek na súbežnej ceste prvej triedy č. 18, po ktorej denne prejde 23,4 tis. automobilov, z toho 6,3 tis. nákladných. Kapacita hlavnej cesty na jej najužších miestach je v súčasnosti prekročená takmer dvojnásobne. "Sprevádzkovaním diaľnice bude zabezpečené odľahčenie najviac zaťažených úsekov cestnej komunikácie v okolí Martina. Po odľahčení týchto úsekov bude cesta prvej triedy opätovne kapacitne schopná zabezpečovať vnútroregionálnu dopravu," uviedol ďalej Výskumný ústav dopravný.
Časová úspora
Odborníci žilinskej inštitúcie zároveň vypočítali, že časová úspora cestujúcich v autách a autobusoch na diaľnici Dubná Skala - Turany dosiahne vo finančnom vyjadrení 26,5 mil. eur ročne. Osobné automobily, autobusy, ale aj nákladné vozidlá by mali na tomto úseku v budúcnosti ušetriť priemerne desať minút. V prípade nákladnej dopravy má ročná úspora na čase tvoriť vyše 7 mil. eur.
Zníženie spotreby pohonných látok
"Nový diaľničný úsek zabezpečí užívateľom zníženie spotreby pohonných hmôt, ktoré je možné finančne vyjadriť až na úrovni 3,83 mil. eur ročne," vymenúva VÚD ďalší očakávaný prínos budúcej diaľnice. Výber mýta na nej by mal dosiahnuť za rok vyše jedného milióna eur. Počet dopravných nehôd na úseku diaľnice by sa mal oproti súbežnej ceste znížiť, čo je možné vyjadriť celospoločenskou úsporou 141 tis. eur ročne.