|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. októbra 2009
Diaľnica D1 má byť dokončená aj s tunelmi asi v roku 2014
Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami by mala byť dokončená bez tunelových úsekov v roku 2012 a spolu s tunelmi v roku 2014. Povedal to minister dopravy Ľubomír Vážny pre agentúru SITA po ...
Zdieľať
BRATISLAVA 13. októbra (WEBNOVINY) - Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami by mala byť dokončená bez tunelových úsekov v roku 2012 a spolu s tunelmi v roku 2014. Povedal to minister dopravy Ľubomír Vážny pre agentúru SITA po utorkovom HN Clube v súvislosti s realizáciou dvoch balíkov projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) na úsekoch D1 medzi Martinom a Prešovom a Žilinou a Martinom.
"To všetko budem vedieť, až keď dôjde k finančnému uzatvoreniu," dodal minister dopravy v súvislosti s prípravou dvoch projektov PPP na D1. Podľa neho sa totiž nedá vylúčiť ani to, že tieto projekty nebudú finančne uzatvorené. Projekt pre stavbu úseku D1 medzi Martinom a Prešovom by mal mať zabezpečené financovanie v polovici februára a medzi Žilinou a Martinom približne v polovici, alebo na jeseň budúceho roku.
Vážny s odstupom času neľutuje, že pri výstavbe diaľnic uprednostnil financovanie cez PPP projekty pred klasickým spôsobom výstavby zo štátneho rozpočtu, prípadne eurofondov. Minister dopravy pripomenul, že vláda nikdy netvrdila o termíne dostavby D1 medzi Bratislavou a Košicami v roku 2010. "Hovorili sme vždy, že do roku 2010 mimo tunelových úsekov. Musíme porovnávať rok 2012 a rok 2013," tvrdí Vážny. Ročný sklz podľa neho spôsobí predlženie dostavby D1.
"Situácia na bankovom trhu a objem likvidity sa zo dňa na deň vylepšuje. Nemám krištáľovú guľu, neviem, ako to bude v najbližších mesiacoch. Môže sa čokoľvek stať. Trhy sú stále rozkolísané a neisté," povedal generálny riaditeľ UniCredit Bank Slovakia Jozef Barta v HN Clube, venovanom príprave a realizácii diaľničných PPP projektov. Za dôležitý moment v tejto súvislosti označil, že sa už začala realizácia projektu na rýchlostnej ceste R1. O financovanie projektu na D1 bude podľa neho oveľa väčší záujem bánk, pričom Barta potvrdil, že UniCredit Bank Slovakia sa chce podieľať na financovaní stavby D1 s významným objemom.
SITA
"To všetko budem vedieť, až keď dôjde k finančnému uzatvoreniu," dodal minister dopravy v súvislosti s prípravou dvoch projektov PPP na D1. Podľa neho sa totiž nedá vylúčiť ani to, že tieto projekty nebudú finančne uzatvorené. Projekt pre stavbu úseku D1 medzi Martinom a Prešovom by mal mať zabezpečené financovanie v polovici februára a medzi Žilinou a Martinom približne v polovici, alebo na jeseň budúceho roku.
Vážny s odstupom času neľutuje, že pri výstavbe diaľnic uprednostnil financovanie cez PPP projekty pred klasickým spôsobom výstavby zo štátneho rozpočtu, prípadne eurofondov. Minister dopravy pripomenul, že vláda nikdy netvrdila o termíne dostavby D1 medzi Bratislavou a Košicami v roku 2010. "Hovorili sme vždy, že do roku 2010 mimo tunelových úsekov. Musíme porovnávať rok 2012 a rok 2013," tvrdí Vážny. Ročný sklz podľa neho spôsobí predlženie dostavby D1.
"Situácia na bankovom trhu a objem likvidity sa zo dňa na deň vylepšuje. Nemám krištáľovú guľu, neviem, ako to bude v najbližších mesiacoch. Môže sa čokoľvek stať. Trhy sú stále rozkolísané a neisté," povedal generálny riaditeľ UniCredit Bank Slovakia Jozef Barta v HN Clube, venovanom príprave a realizácii diaľničných PPP projektov. Za dôležitý moment v tejto súvislosti označil, že sa už začala realizácia projektu na rýchlostnej ceste R1. O financovanie projektu na D1 bude podľa neho oveľa väčší záujem bánk, pričom Barta potvrdil, že UniCredit Bank Slovakia sa chce podieľať na financovaní stavby D1 s významným objemom.
SITA