|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. júla 2008
Deviatka na konci v cenách je atraktívnejšia ako nula
Vedci potvrdili obchodnícky predpoklad o väčšej atraktivite cien, ktoré sú zakončené deviatkou než ceny zaokrúhlené na nulu.
Zdieľať
Šesť týždňov trvajúci výskum rozdelili na tri dvojtýždňové fázy. Z jedálneho lístka vyčlenili päť druhov pizze, štyri druhy mäsitých jedál, tri druhy jedál z rýb a štyri šaláty. Najjasnejšie výsledky sa ukázali práve na pizzi. Druhej najobľúbenejšej pizzi a všetkým ostatným jedlám pridelili na prvé dva týždne okrúhlu cenu. Po dvoch týždňoch znížili cenu vybranej pizze z okrúhlej sumy (8,00 eur) na sumu zakončenú deviatkou (7,99 eur). Po veľmi krátkom čase sa pizza stala najobľúbenejšou. Objednávala si ju viac než polovica zákazníkov. Na posledné dva týždne však vedci znížili všetky ceny na sumy zakončené deviatkou a záujem o vybraný druh pizze klesol asi na tretinu. Štúdiu publikovali výskumníci z Juhobretónskej univerzity Nicolas Gueguen a Celine Jacob.
(SITA)