|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 20.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Dagmara
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. mája 2012
Deviataci vedia lepšie matematiku ako slovenčinu
Výsledky celoslovenského testovania deviatakov sú známe, žiaci zvládli úlohy z matematiky lepšie ako zo slovenského jazyka. Kým priemerná úspešnosť z testov z matematiky dosiahla 57,5 ...
Zdieľať
BRATISLAVA 2. mája (WEBNOVINY) – Výsledky celoslovenského testovania deviatakov sú známe, žiaci zvládli úlohy z matematiky lepšie ako zo slovenského jazyka.
Kým priemerná úspešnosť z testov z matematiky dosiahla 57,5 percenta, v slovenskom jazyku boli deviataci v priemere úspešní na 54,5 percenta.
V matematike sa žiakom darilo lepšie ako vlani, keď priemerná úspešnosť bola 52,9 percenta.
„To ma presviedča o tom, na čo ma na mojich náhodných stretnutiach upozornili učitelia, že s matematikou sa to lepší,“ uviedol na dnešnej tlačovej besede minister školstva Dušan Čaplovič s tým, že učiteľom matematiky patrí jeho poklona.
Podľa Čaploviča žiaci v matematike zvládli nový typ úloh, dokážu spoľahlivo interpretovať údaje v tabuľke a vedia riešiť aj aritmetiku a algebru. „Pretrvávajú problémy v geometrii a kombinatorike,“ dodal minister.
V slovenčine žiaci zvládli na priemernej úrovni úlohy zamerané na čítanie s porozumením a zručnosť vo vyhľadávaní informácií. „V úlohách vyžadujúcich vyšší stupeň kompetencií, spracovania poznatkov mali problém s čítaním s porozumením, so zmyslom obsahu textu,“ doplnil Čaplovič.
Ako dodal, vo verejných školách sa znižuje úroveň. Podľa jeho slov je to spôsobené tým, že veľa žiakov verejných škôl pochádza zo sociálne znevýhodneného prostredia a veľa verejných škôl je "vysatých gymnáziami."
Najšikovnejší sú na východe
Riaditeľka Národného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM) Romana Kanovská informovala, že viac ako 90 percent z oboch predmetov dosiahlo 1,8 percenta žiakov.
„Takýchto žiakov máme na Slovensku 715,“ uviedla. Najviac ich je v Prešovskom kraji a v Košickom kraji. Naopak, relatívne málo ich je v Bratislavskom, Trnavskom a Nitrianskom kraji. Žiaci s takýmto výborným výsledkom sa dostanú na stredné školy bez prijímacích pohovorov.
Slovenčina ide lepšie dievčatám
Z hľadiska pohlavia sú v matematike chlapci a dievčatá porovnateľne úspešní. „Ale v slovenčine a v slovenskom jazyku a vôbec vo vyučovacích jazykoch sú výrazne lepšie a úspešnejšie dievčatá,“ priblížila Kanovská.
„Napodiv z matematiky, keď sme si zisťovali, aké majú interné hodnotenia chlapci a dievčatá, tak interne sú chlapci hodnotení horšie, majú horšie priemerné úspešnosti. Je to spôsobené tým, že v testoch je oveľa viac logických úloh, v čom chlapci dobehnú dievčatá,“ uzavrela.
Testy z matematiky a vyučovacieho jazyka (slovenčiny, maďarčiny alebo ukrajinčiny) písalo 14. marca 43 515 deviatakov z 1 449 základných škôl. Na testovaní sa tak zúčastnilo o dvetisíc deviatakov menej ako minulý rok. Testy z vyučovacieho jazyka maďarského písalo 2 874 žiakov a 35 deviataci sa testovali v ukrajinskom jazyku.
Kým priemerná úspešnosť z testov z matematiky dosiahla 57,5 percenta, v slovenskom jazyku boli deviataci v priemere úspešní na 54,5 percenta.
V matematike sa žiakom darilo lepšie ako vlani, keď priemerná úspešnosť bola 52,9 percenta.
„To ma presviedča o tom, na čo ma na mojich náhodných stretnutiach upozornili učitelia, že s matematikou sa to lepší,“ uviedol na dnešnej tlačovej besede minister školstva Dušan Čaplovič s tým, že učiteľom matematiky patrí jeho poklona.
Podľa Čaploviča žiaci v matematike zvládli nový typ úloh, dokážu spoľahlivo interpretovať údaje v tabuľke a vedia riešiť aj aritmetiku a algebru. „Pretrvávajú problémy v geometrii a kombinatorike,“ dodal minister.
V slovenčine žiaci zvládli na priemernej úrovni úlohy zamerané na čítanie s porozumením a zručnosť vo vyhľadávaní informácií. „V úlohách vyžadujúcich vyšší stupeň kompetencií, spracovania poznatkov mali problém s čítaním s porozumením, so zmyslom obsahu textu,“ doplnil Čaplovič.
Ako dodal, vo verejných školách sa znižuje úroveň. Podľa jeho slov je to spôsobené tým, že veľa žiakov verejných škôl pochádza zo sociálne znevýhodneného prostredia a veľa verejných škôl je "vysatých gymnáziami."
Najšikovnejší sú na východe
Riaditeľka Národného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM) Romana Kanovská informovala, že viac ako 90 percent z oboch predmetov dosiahlo 1,8 percenta žiakov.
„Takýchto žiakov máme na Slovensku 715,“ uviedla. Najviac ich je v Prešovskom kraji a v Košickom kraji. Naopak, relatívne málo ich je v Bratislavskom, Trnavskom a Nitrianskom kraji. Žiaci s takýmto výborným výsledkom sa dostanú na stredné školy bez prijímacích pohovorov.
Slovenčina ide lepšie dievčatám
Z hľadiska pohlavia sú v matematike chlapci a dievčatá porovnateľne úspešní. „Ale v slovenčine a v slovenskom jazyku a vôbec vo vyučovacích jazykoch sú výrazne lepšie a úspešnejšie dievčatá,“ priblížila Kanovská.
„Napodiv z matematiky, keď sme si zisťovali, aké majú interné hodnotenia chlapci a dievčatá, tak interne sú chlapci hodnotení horšie, majú horšie priemerné úspešnosti. Je to spôsobené tým, že v testoch je oveľa viac logických úloh, v čom chlapci dobehnú dievčatá,“ uzavrela.
Testy z matematiky a vyučovacieho jazyka (slovenčiny, maďarčiny alebo ukrajinčiny) písalo 14. marca 43 515 deviatakov z 1 449 základných škôl. Na testovaní sa tak zúčastnilo o dvetisíc deviatakov menej ako minulý rok. Testy z vyučovacieho jazyka maďarského písalo 2 874 žiakov a 35 deviataci sa testovali v ukrajinskom jazyku.