|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. decembra 2018
Deväť z desiatich e-shopov očakáva v čase Vianoc zvýšenie obratu
Internetové obchody na Slovensku očakávajú v období okolo Vianoc zvýšený záujem ľudí o nakupovanie cez internet. Zvýšenie obratu v čase Vianoc totiž očakáva deväť z ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Bratislava 16. decembra (TASR) - Internetové obchody na Slovensku očakávajú v období okolo Vianoc zvýšený záujem ľudí o nakupovanie cez internet. Zvýšenie obratu v čase Vianoc totiž očakáva deväť z desiatich slovenských e-shopov. Štyria z desiatich pritom odhadujú, že sa im obrat počas tohtoročných sviatkov zvýši oproti minulému roku o viac ako 30 %. Vyplýva to z prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť KPMG v spolupráci s agentúrou ui42. Prieskum prebehol formou online dotazníka na vzorke 105 respondentov v októbri a v novembri tohto roka.
"Ľudia sú pred Vianocami často presýtení nakupovaním v nákupných centrách. Preto, ak poznajú e-shop, ktorému dôverujú, alebo ich osloví s ponukou, uprednostnia zadováženie darčekov z pohodlia domova," opísala partnerka KPMG na Slovensku zodpovedná za sektor maloobchodu Ivana Mazániková.
Podľa prieskumu si zároveň tretina respondentov myslí, že ich najväčšou konkurenčnou výhodou je zákaznícky servis. Z vrcholu rebríčka sa tak odsunul na druhé miesto širší sortiment, ktorý tento rok spomenulo ako svoju top výhodu 21 % opýtaných.
Čo sa týka vytvárania nových e-shopov, v prieskume sa 44 % opýtaných vyjadrilo, že ich e-shop vznikol z túžby mať vlastné podnikanie. "Z našich skúseností vyplýva, že e-shopy si dnes zakladajú skôr skúsenejší ľudia s praxou v 'klasickom' zamestnaní. Mať vlastné podnikanie pre nich znamená možnosť sa realizovať, a zároveň určitú časovú flexibilitu," vysvetlil spoluzakladateľ ui4 Martin Krupa.
Prieskum priniesol tiež zistenie, že slovenské e-shopy majú globálne ambície. V horizonte dvoch rokov plánuje expanziu na ďalšie trhy 42 % opýtaných, ďalších 30 % to zvažuje.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR