![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
07. septembra 2019
Deutsche Post smeruje so svojou elektrickou dodávkou na čínsky trh
Malý elektrický pick-up Streetscooter, ktorý vyrába dcérska spoločnosť Deutsche Post, archívna snímka.
Zdieľať

Deutsche Post odhaduje objem investícií celkovo na 500 miliónov eur, tie však poskytne takmer výlučne čínska strana. Streetscooter poskytne know-how, duševné vlastníctvo a skúsenosti s výrobou ľahkých úžitkových vozidiel.
Deutsche Post pritom doteraz predala len 10.000 dodávok, ktoré používa jej dcérska spoločnosť DHL pri doručovaní zásielok. Prvý Streetscooter získala DHL v roku 2014, v rovnakom roku Deutsche Post kúpila výrobcu, ktorý vznikol v roku 2010.
Deutsche Post síce predala vozidlá aj externým organizáciám, napríklad komunálnym podnikom, podľa agentúry DPA ich však nebolo veľa. Z analýzy údajov štátnych úradov, ktorú vykonala Univerzita Duisburg-Essen, vyplýva, že v Nemecku je registrovaných len zhruba 11.700 Streetscooterov. Hoci dcérsky startup neposkytuje informácie o svojom hospodárení, podľa expertov je už dlhodobo vo vysokej strate, čo však v prípade začínajúcich výrobcov elektromobilov nie je ničím výnimočné. Ako príklad uvádzajú americkú Teslu.
Hoci spočiatku Deutsche Post s projektom Streetscootera vyvolávala nadšenie, išlo o predčasnú radosť. Vďaka čínskemu partnerovi by sa však list mohol obrátiť. "Vstup na čínsky trh predstavuje významný míľnik v krátkej histórii Streetscootera," vyjadril sa nový šéf výrobcu elektrickej dodávky Jörg Sommer.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR