|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka Foto: TASR/AP
Berlín/Viedeň 31. júla (TASR) - Nemecká železničná spoločnosť Deutsche Bahn (DB) plánuje v decembri zrušiť väčšinu nočných vlakov s lôžkovými vozňami. Cestujúci sa však nemusia obávať, keďže väčšinu zo zrušených spojení od 11. decembra prevezmú rakúske železnice Österreichischen Bundesbahnen (ÖBB). Informovala o tom agentúra DPA.ÖBB k doterajším spojeniam pridá denne tri nočné vlaky Euronight s lôžkovými aj lehátkovými vozňami, ktoré budú premávať na trasách Düsseldorf-Kolín-Frankfurt-Mníchov-Innsbruck, Hamburg-Berlín-Frankfurt-Karlsruhe-Bazilej a Hamburg-Hannover-Würzburg-Mníchov-Innsbruck. Rakúske železnice počítajú aj s jedným nočným vlakom na trase Bazilej-Zürich-Praha. Šesť ďalších vlakov ÖBB na trasách, ktoré čiastočne prechádzajú Nemeckom zostanú v prevádzke bez zmeny.
O nočných spojeniach z Mníchova do Milána, Benátok a Ríma nemá DPA žiadne informácie a obidve železničné spoločnosti sa k tomu odmietli vyjadriť. Podľa hovorcu ÖBB konkrétne trasy zverejnia na jeseň.
DB koncom roka 2015 ohlásili, že v jednom kroku zastavia všetky svoje doterajšie nočné spojenia. Ako dôvod spoločnosť uviedla dlhoročné straty. Len v minulom roku DB vykázala z tržieb zhruba 90 miliónov eur stratu 31 miliónov eur. Väčšina nočných vlakov má viac než 40 rokov a potrebné investície do modernizácie by sa nevyplatili. Počet vlastných nočných ICE vlakov bez lôžkových a lehátkových vozňov chce DB zvýšiť.
Klasické nočné vlaky s lôžkovými vozňami nie sú pre DB zaujímavé, keďže ročne eviduje len 1,3 milióna rezervácií. To znamená, že len jeden zo stovky cestujúcich cestoval v lôžkovom alebo lehátkovom vozni. Naproti tomu u ÖBB tvoria nočné spojenia až 17 % tržieb.
Dozorná rada ÖBB v máji schválila nákup 60 ojazdených lôžkových a lehátkových vozňov a 15 vagónov pre prepravu osobných vozidiel. Do polovice roka 2019 chce spoločnosť prerobiť 20 vozňov Intercity na lôžkové. Zatiaľ nie je jasné, do akej miery sa ÖBB bude snažiť oživiť autovlaky v Nemecku, je však možné, že k niektorým nočným vlakom pripojí aj vagóny na prepravu automobilov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR