|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. decembra 2014
Deťom chýbajú na školách oddychové zóny, želajú si aj pohyb
V školách budúcnosti by si deti zo základných škôl priali mať oddychové zóny a flexibilné priestory na učenie, čítanie a spoločné hry. Väčšina detí hovorí aj o tom, že im ...
Zdieľať
BRATISLAVA 30. novembra (WEBNOVINY) - V školách budúcnosti by si deti zo základných škôl priali mať oddychové zóny a flexibilné priestory na učenie, čítanie a spoločné hry.
Väčšina detí hovorí aj o tom, že im dnes v školách chýba pohyb. Nie viac hodín telesnej výchovy, ale možnosť učiť sa aj vonku na čerstvom vzduchu, povystierať sa a aktívne si oddýchnuť.
Deti si želajú viac športovísk aj dobré laboratóriá
Vyplýva to z rozhovorov so žiakmi a rodičmi v rámci kampane Chceme vedieť viac, pri ktorej sa občianske združenie Nové školstvo pýtalo žiakov a ich rodičov na predstavy o škole budúcnosti. Pre agentúru SITA to povedala Zuzana Zimenová z občianskeho združenia Nové školstvo.
Väčšina detí by chcela tiež viac športovísk a moderne vybavené laboratóriá. "Lepšie usporiadanie školského dňa, v ktorom sa zmysluplne strieda práca s relaxom, by si žiaci priali viac ako tablety," uviedla Zimenová. Ako dodala, v triedach pravidelne zaznievali aj sťažnosti detí na to, ako sa k nim dnes učitelia správajú.
"Deti sa cítia byť nevypočuté a nepochopené. Učitelia sa o nich vraj nezaujímajú, iba im prikazujú, čo majú robiť a potom sa snažia 'nachytať ich na hruškách', a to často bez toho, aby im najprv pomohli učivo pochopiť," uvádza Zimenová.
Školy by sa mali viac prispôsobiť potrebám detí
Deti aj rodičia hovorili často aj o tom, že školy treba viac prispôsobiť potrebám detí, otvoriť širšej komunite a viac prepojiť s reálnym životom. V školách treba oveľa viac rozvíjať komunikáciu medzi učiteľmi, žiakmi a ich rodinami a spríjemniť treba aj celkovú atmosféru.
"Deti by si priali učiteľov, ktorí budú k žiakom milí, priateľskí, vtipní, ktorí ale budú zároveň profesionáli, rozhľadení odborníci v danom predmete. V takom prípade by deti vedeli prijať aj to, že budú na nich učitelia prísni.
Musia však byť spravodliví a objektívni," hovorí Zimenová s tým, že v rámci kampane Chceme vedieť viac navštívili počas roka 2014 napríklad Šamorín, Banskú Bystricu, Žilinu, Košice, ale aj menšie mestá po celom Slovensku, kde organizovali tvorivé workshopy pre deti a dospelých.
Cieľom občianskeho združenia Nové školstvo je vytvoriť do konca školského roka Atlas predstáv verejnosti o budúcnosti vzdelávania, ktorý budú verejne prezentovať a ktorý môže byť návodom na uvažovanie o potrebných zmenách v školstve aj pre tvorcov vzdelávacej politiky.
Väčšina detí hovorí aj o tom, že im dnes v školách chýba pohyb. Nie viac hodín telesnej výchovy, ale možnosť učiť sa aj vonku na čerstvom vzduchu, povystierať sa a aktívne si oddýchnuť.
Deti si želajú viac športovísk aj dobré laboratóriá
Vyplýva to z rozhovorov so žiakmi a rodičmi v rámci kampane Chceme vedieť viac, pri ktorej sa občianske združenie Nové školstvo pýtalo žiakov a ich rodičov na predstavy o škole budúcnosti. Pre agentúru SITA to povedala Zuzana Zimenová z občianskeho združenia Nové školstvo.
Väčšina detí by chcela tiež viac športovísk a moderne vybavené laboratóriá. "Lepšie usporiadanie školského dňa, v ktorom sa zmysluplne strieda práca s relaxom, by si žiaci priali viac ako tablety," uviedla Zimenová. Ako dodala, v triedach pravidelne zaznievali aj sťažnosti detí na to, ako sa k nim dnes učitelia správajú.
"Deti sa cítia byť nevypočuté a nepochopené. Učitelia sa o nich vraj nezaujímajú, iba im prikazujú, čo majú robiť a potom sa snažia 'nachytať ich na hruškách', a to často bez toho, aby im najprv pomohli učivo pochopiť," uvádza Zimenová.
Školy by sa mali viac prispôsobiť potrebám detí
Deti aj rodičia hovorili často aj o tom, že školy treba viac prispôsobiť potrebám detí, otvoriť širšej komunite a viac prepojiť s reálnym životom. V školách treba oveľa viac rozvíjať komunikáciu medzi učiteľmi, žiakmi a ich rodinami a spríjemniť treba aj celkovú atmosféru.
"Deti by si priali učiteľov, ktorí budú k žiakom milí, priateľskí, vtipní, ktorí ale budú zároveň profesionáli, rozhľadení odborníci v danom predmete. V takom prípade by deti vedeli prijať aj to, že budú na nich učitelia prísni.
Musia však byť spravodliví a objektívni," hovorí Zimenová s tým, že v rámci kampane Chceme vedieť viac navštívili počas roka 2014 napríklad Šamorín, Banskú Bystricu, Žilinu, Košice, ale aj menšie mestá po celom Slovensku, kde organizovali tvorivé workshopy pre deti a dospelých.
Cieľom občianskeho združenia Nové školstvo je vytvoriť do konca školského roka Atlas predstáv verejnosti o budúcnosti vzdelávania, ktorý budú verejne prezentovať a ktorý môže byť návodom na uvažovanie o potrebných zmenách v školstve aj pre tvorcov vzdelávacej politiky.