|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. júla 2011
Deti s hemofíliou budú hrať divadlo
V rámci XX. rehabilitačného tábora detských hemofilikov, ktorý prebieha v týchto dňoch Turčianskych Tepliciach vytvárajú deti divadelné predstavenie Deti kráľovnej Viktórie ako voľné pokračovanie ...
Zdieľať
BRATISLAVA 22. júla (WBN/PR) - V rámci XX. rehabilitačného tábora detských hemofilikov, ktorý prebieha v týchto dňoch Turčianskych Tepliciach vytvárajú deti divadelné predstavenie Deti kráľovnej Viktórie ako voľné pokračovanie úspešného projektu Kráľovský rod.
Pod vedením známych divadelných tvorcov z martinského divadla deti rozohrajú príbeh kráľovnej Viktórie a jej deviatich detí. Projekt pre deti spoločne pripravili Slovenské hemofilické združenie a firma Bayer.
„V divadelnom workshope by sme radi nadviazali na tému rodostromu kráľovnej Viktórie, ktorá bola najznámejšou prenášačkou hemofílie a práve jej deti toto závažne ochorenie rozšírili po celej Európe. Formou divadelnej improvizácie , prácou s charakteristickou rekvizitou a náznakom kostýmu rozohrajú deti situácie na kráľovskom dvore”, hovorí autor scenáru a režisér Peter Gábor.
Vytvorený nadrozmerný obraz rodostromu, ktorý vznikol minulý rok tiež v tábore, sa stane súčasne predobrazom reálne rozohratých minisituácií. Réžijné vedenie bude vychádzať z pohybových schopností detí / tieňohra/ , textovej schopnosti vyjadriť svoj vzťah k rodičom, či vyjadriť nonverbálne základne emócie a vzťahy medzi jednotlivými postavami - členmi veľkej rodiny.
Scénu a kostýmy bude spoločne s deťmi vytvára známy slovenský scénograf Tomáš Ciller. Pri tvorbe scény sú využité schopnosti maľovania na papier, ktorý bude hlavným materiálom scény. Prostredníctvom čítania z denníka kráľovnej Viktórie, ktorý deti objavia zakopaný pod rodostromom sa prenesú do minulosti a vzniknutý príbeh tak bude čiastočne inšpirovaný historickými faktami, ale aj fikciou detskej fantázie.
Hudbu k predstaveniu vytvorí tiež spoločne s deťmi skladateľ Marek Piaček.
Vytvorené predstavenie bude prezentované v rámci Svetového dňa hemofília.
Peter Gábor, režisér a umelecký šéf Slovenského komorného divadla v Martine.
Peter Gábor (1963) vyštudoval slovenčinu a hudobnú výchovu na Pedagogickej fakulte Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre a činohernú réžiu na Divadelnej fakulte AMU v Prahe. V rokoch 1992 - 1995 pôsobil ako interný režisér v martinskom divadle. V jeho réžii vzniklo na javisku Národného domu i Štúdia šesť umelecky i divácky pozoruhodných inscenácií. Režíroval Schnitzlerov Kolotoč (1991); Smočkove Bláznivé popoludnie Dr. Burkeho (1992); Anouihovu hru Miláček Ornifle (1993); Hrabalove - Krobotove Ostro sledované vlaky (1994); Bergerove Štyri muchotrávky a Veberovu Večeru vtákov (1995). V rokoch 1995 - 1997 pôsobil v Stredočeskom divadle v Kladne a od roku 1997 do 2004 ako umelecký šéf v Moravskom divadle v Olomouci. Jeho charakteristický režijný rukopis smeruje k vystavaniu javiskového obrazu s výrazným poetickým rozmerom. Za inscenácie Goetheho Fausta I. a II., ktoré režíroval v Moravskom divadle v Olomouci, získal Cenu českého divadla za réžiu (2002). Úspešne pôsobil aj na scéne Théâtre Moličre v Paríži. Mimoriadny úspech mala jeho najnovšia inscenácia hry Williama Shakespeara Komédia omylov v rámci Letných Shakespearovských slávností 2008 v Prahe.
Tom Ciller
Vyštudoval scénografiu na VŠMU. Realizoval rad činoherných, operných a muzikálových inscenácií. Spolupracuje s národnými divadlami v Prahe i Bratislave, s pražským Činoherným klubom, divadlom Aréna, Divadlom J. K. Tyla v Plzni a i. Plzeňská produkcia Predanej nevesty (2002), na ktorej sa podieľal, získala ocenenie „Opera roku“. Za scénografiu k inscenácii Arabská noc získal ocenenie Dosky (2005), za Úklady a lásku nomináciu na Dosky (2007, obidve inscenácie v Činohre SND). Venuje sa výtvarnej i autorskej práci na predstaveniach pre deti (najnovšie Červená Čiapočka v Aréne) a tiež grafickému dizajnu.
Marek Piaček pôsobí ako skladateľ, interpret, performer, venuje sa klasickej, elektronickej, aj improvizovanej hudbe, vedie improvizačné workshopy a prednáša Soundart na Žilinskej univerzite. Je autorom hudby k viacerým filmom (Peter Kerekes, Katarína Kerekesová, Ivana Šebestová), k divadelným hrám (Divadlo SkRAT, Disk, Arteatro a i.). V súčasnosti pripravuje väčšie improvizačné projekty s Dychovými orchestrami zo Štósu a Moštenca, s Petrom Kerekesom píše operu 66 sezón, so súborom Mio-Mio pripravuje komornú operu o rozdelení Československa, 12. augusta v Banskej Štiavnici zahrá v rámci festivalu Štyri živly performance k filmu Bustera Keatona Sherlock Jr. s improvizačným zoskupením Piaček-Pavelka-Michalec.
„V divadelnom workshope by sme radi nadviazali na tému rodostromu kráľovnej Viktórie, ktorá bola najznámejšou prenášačkou hemofílie a práve jej deti toto závažne ochorenie rozšírili po celej Európe. Formou divadelnej improvizácie , prácou s charakteristickou rekvizitou a náznakom kostýmu rozohrajú deti situácie na kráľovskom dvore”, hovorí autor scenáru a režisér Peter Gábor.
Vytvorený nadrozmerný obraz rodostromu, ktorý vznikol minulý rok tiež v tábore, sa stane súčasne predobrazom reálne rozohratých minisituácií. Réžijné vedenie bude vychádzať z pohybových schopností detí / tieňohra/ , textovej schopnosti vyjadriť svoj vzťah k rodičom, či vyjadriť nonverbálne základne emócie a vzťahy medzi jednotlivými postavami - členmi veľkej rodiny.
Scénu a kostýmy bude spoločne s deťmi vytvára známy slovenský scénograf Tomáš Ciller. Pri tvorbe scény sú využité schopnosti maľovania na papier, ktorý bude hlavným materiálom scény. Prostredníctvom čítania z denníka kráľovnej Viktórie, ktorý deti objavia zakopaný pod rodostromom sa prenesú do minulosti a vzniknutý príbeh tak bude čiastočne inšpirovaný historickými faktami, ale aj fikciou detskej fantázie.
Hudbu k predstaveniu vytvorí tiež spoločne s deťmi skladateľ Marek Piaček.
Vytvorené predstavenie bude prezentované v rámci Svetového dňa hemofília.
Peter Gábor, režisér a umelecký šéf Slovenského komorného divadla v Martine.
Peter Gábor (1963) vyštudoval slovenčinu a hudobnú výchovu na Pedagogickej fakulte Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre a činohernú réžiu na Divadelnej fakulte AMU v Prahe. V rokoch 1992 - 1995 pôsobil ako interný režisér v martinskom divadle. V jeho réžii vzniklo na javisku Národného domu i Štúdia šesť umelecky i divácky pozoruhodných inscenácií. Režíroval Schnitzlerov Kolotoč (1991); Smočkove Bláznivé popoludnie Dr. Burkeho (1992); Anouihovu hru Miláček Ornifle (1993); Hrabalove - Krobotove Ostro sledované vlaky (1994); Bergerove Štyri muchotrávky a Veberovu Večeru vtákov (1995). V rokoch 1995 - 1997 pôsobil v Stredočeskom divadle v Kladne a od roku 1997 do 2004 ako umelecký šéf v Moravskom divadle v Olomouci. Jeho charakteristický režijný rukopis smeruje k vystavaniu javiskového obrazu s výrazným poetickým rozmerom. Za inscenácie Goetheho Fausta I. a II., ktoré režíroval v Moravskom divadle v Olomouci, získal Cenu českého divadla za réžiu (2002). Úspešne pôsobil aj na scéne Théâtre Moličre v Paríži. Mimoriadny úspech mala jeho najnovšia inscenácia hry Williama Shakespeara Komédia omylov v rámci Letných Shakespearovských slávností 2008 v Prahe.
Tom Ciller
Vyštudoval scénografiu na VŠMU. Realizoval rad činoherných, operných a muzikálových inscenácií. Spolupracuje s národnými divadlami v Prahe i Bratislave, s pražským Činoherným klubom, divadlom Aréna, Divadlom J. K. Tyla v Plzni a i. Plzeňská produkcia Predanej nevesty (2002), na ktorej sa podieľal, získala ocenenie „Opera roku“. Za scénografiu k inscenácii Arabská noc získal ocenenie Dosky (2005), za Úklady a lásku nomináciu na Dosky (2007, obidve inscenácie v Činohre SND). Venuje sa výtvarnej i autorskej práci na predstaveniach pre deti (najnovšie Červená Čiapočka v Aréne) a tiež grafickému dizajnu.
Marek Piaček pôsobí ako skladateľ, interpret, performer, venuje sa klasickej, elektronickej, aj improvizovanej hudbe, vedie improvizačné workshopy a prednáša Soundart na Žilinskej univerzite. Je autorom hudby k viacerým filmom (Peter Kerekes, Katarína Kerekesová, Ivana Šebestová), k divadelným hrám (Divadlo SkRAT, Disk, Arteatro a i.). V súčasnosti pripravuje väčšie improvizačné projekty s Dychovými orchestrami zo Štósu a Moštenca, s Petrom Kerekesom píše operu 66 sezón, so súborom Mio-Mio pripravuje komornú operu o rozdelení Československa, 12. augusta v Banskej Štiavnici zahrá v rámci festivalu Štyri živly performance k filmu Bustera Keatona Sherlock Jr. s improvizačným zoskupením Piaček-Pavelka-Michalec.