|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. septembra 2013
Detašovaným pracoviskám vysokých škôl hrozí zánik
Mnoho detašovaných pracovísk vysokých škôl by malo zaniknúť, postarať by sa o to mala komplexná akreditácia na verejných vysokých školách, ktorá sa začína v apríli 2014. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 29. septembra (WEBNOVINY) – Mnoho detašovaných pracovísk vysokých škôl by malo zaniknúť, postarať by sa o to mala komplexná akreditácia na verejných vysokých školách, ktorá sa začína v apríli 2014.
Uviedol to minister školstva Dušan Čaplovič, ktorý je podľa vlastných slov zhrozený z toho, koľko máme na Slovensku detašovaných pracovísk. “Ak prejde akreditácia tak, ako si to predstavujeme, tak mnoho detašovaných pracovísk zanikne,“ uviedol.
Slabá kvalita vzdelávania
Podľa ministra detašované pracoviská vysokých škôl nedokážu zabezpečiť požadovanú kvalitu vzdelávania. „Som presvedčený o tom, že na detašovaných pracoviskách, kde príde učiteľ raz za čas sa tá kvalita nedá dosiahnuť a najmä práca so študentom sa výrazne znižuje,“ hovorí Čaplovič.
Minister však pripomína, že detašované pracoviská fungujú aj na stredných školách, čo tiež považuje za problém. „Žiadne detašované pracovisko nemôže byť také dobré ako materské pracovisko, lebo to materské má kompletne urobenú vzdelávaciu prípravu, má tam učiteľov, pedagógov, odborných pracovníkov, nepedagogických zamestnancov,“ dopĺňa minister.
Preto je podľa neho potrebné podporiť najmä školy, ktoré sú kvalitné a v prípade vysokých škôl by na nich mala poukázať práve nadchádzajúca akreditácia.
Akreditácia sa začne budúci rok
Komplexná akreditácia všetkých vysokých škôl sa začne na budúci rok v apríli. Nové kritériá na hodnotenie vysokých škôl by mali podľa rezortu školstva priniesť kvalitnejšie študijné programy, čo bude prepojené s ich financovaním. Dôraz by sa mal pri hodnotení klásť najmä na výskum.
„Vysoké školy sa budú hodnotiť predovšetkým podľa oblastí výskumu, v ktorých pôsobia a uskutočňujú vysokoškolské vzdelávanie," povedal ešte v apríli hovorca ministra Michal Kaliňák.
Pôjde o hodnotenie z hľadiska troch aspektov – výstupy výskumu, podmienky pre výskum ako aj ocenenie výsledkov výskumu. Prvýkrát bude predmetom komplexnej akreditácie aj hodnotenie vnútorných systémov zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na vysokých školách. Najlepšie školy by mali dostávať aj viac peňazí.
Uviedol to minister školstva Dušan Čaplovič, ktorý je podľa vlastných slov zhrozený z toho, koľko máme na Slovensku detašovaných pracovísk. “Ak prejde akreditácia tak, ako si to predstavujeme, tak mnoho detašovaných pracovísk zanikne,“ uviedol.
Slabá kvalita vzdelávania
Podľa ministra detašované pracoviská vysokých škôl nedokážu zabezpečiť požadovanú kvalitu vzdelávania. „Som presvedčený o tom, že na detašovaných pracoviskách, kde príde učiteľ raz za čas sa tá kvalita nedá dosiahnuť a najmä práca so študentom sa výrazne znižuje,“ hovorí Čaplovič.
Minister však pripomína, že detašované pracoviská fungujú aj na stredných školách, čo tiež považuje za problém. „Žiadne detašované pracovisko nemôže byť také dobré ako materské pracovisko, lebo to materské má kompletne urobenú vzdelávaciu prípravu, má tam učiteľov, pedagógov, odborných pracovníkov, nepedagogických zamestnancov,“ dopĺňa minister.
Preto je podľa neho potrebné podporiť najmä školy, ktoré sú kvalitné a v prípade vysokých škôl by na nich mala poukázať práve nadchádzajúca akreditácia.
Akreditácia sa začne budúci rok
Komplexná akreditácia všetkých vysokých škôl sa začne na budúci rok v apríli. Nové kritériá na hodnotenie vysokých škôl by mali podľa rezortu školstva priniesť kvalitnejšie študijné programy, čo bude prepojené s ich financovaním. Dôraz by sa mal pri hodnotení klásť najmä na výskum.
„Vysoké školy sa budú hodnotiť predovšetkým podľa oblastí výskumu, v ktorých pôsobia a uskutočňujú vysokoškolské vzdelávanie," povedal ešte v apríli hovorca ministra Michal Kaliňák.
Pôjde o hodnotenie z hľadiska troch aspektov – výstupy výskumu, podmienky pre výskum ako aj ocenenie výsledkov výskumu. Prvýkrát bude predmetom komplexnej akreditácie aj hodnotenie vnútorných systémov zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na vysokých školách. Najlepšie školy by mali dostávať aj viac peňazí.