|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. septembra 2013
Deň otvorených dverí v DPB sa niesol v znamení zvonenia električiek
Návštevníkom dnešného Dňa otvorených dverí (DOD) v bratislavskom dopravnom podniku sa pravdepodobne najviac páčili električky. Najmä deti skúšali ich zvonenie, a tak každý, kto prichádzal do ...
Zdieľať
Bratislava 21. septembra (TASR) - Návštevníkom dnešného Dňa otvorených dverí (DOD) v bratislavskom dopravnom podniku sa pravdepodobne najviac páčili električky. Najmä deti skúšali ich zvonenie, a tak každý, kto prichádzal do vozovne Jurajov dvor, počul typické zvonenie električiek bez prestávky už od vchodu. Ako priblížil správca historických vozidiel Dopravného podniku Bratislava (DPB) Peter Pankrác, okrem moderných typov sa bolo možné zoznámiť aj so staršími električkami, v ktorých vodiči stáli.
Najstarším exponátom medzi autobusmi bola Škoda 706 RTO z roku 1968. "Medzi šoférmi a cestujúcimi autobus známy ako uhorka mal prezývku aj ponorka. Bolo to preto, že ľudia sa pri nastupovaní museli trošku prikrčiť pre nižší strop. Charakteristický je motorom, ktorý sa nachádza vo vnútri, po ľavej strane sedí šofér a po pravej strane boli sprievodcovia, ktorí predávali lístky," uviedol Pankrác. Ľudia sa mohli zoznámiť aj s jeho nasledovníkmi, mestskými a linkovými Škodovkami či maďarským Ikarusom prezývaným čabajka.
Medzi trolejbusmi bol najvzácnejším exponátom Oerlikon švajčiarskej výroby z roku 1947. "Do Bratislavy sa dostal v roku 1947, bol pokračovateľom prvého trolejbusu MAN-Siemens, ktorý začínal obnovenú povojnovú trolejbusovú dopravu," doplnil Pankrác. Trolejbus sa zachoval a slúžil ako záhradný domček, následne podstúpil náročnú rekonštrukciu a po rokoch bude schopný aj prevádzky vďaka spolupráci so švajčiarskou stranou.
V súčasnosti sa pracuje aj na rekonštrukcii prvého československého trolejbusu Škoda Sanos, ktorý sa vyrábal v rokoch 1984 až 1987. Dopravný podnik Bratislava má k dispozícii trolejbus vyrobený ako tretí v poradí. "Ťažká oprava karosérie je za nami, teraz nás čaká oprava interiéru," dodal Pankrác s tým, že cieľom je zrekonštruovať vozidlo do čo najpôvodnejšieho stavu. Na to treba podľa jeho slov ešte asi 20.000 eur. Záujemcovia môžu teraz na obnovu prispieť prostredníctvom portálu Ľudia ľuďom.
Na návštevníkov dnes čakal aj sprievodný program. Najmenší sa zase mohli zahrať v detskom kútiku, čakali ich športové aktivity a šantenie v nafukovacom hrade. Po areáli sa dalo zajazdiť si Cabriobusom či Prešporáčikom. Na deň otvorených dverí prišli aj riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Ľubomír Belfi, ktorý návštevníkom priblížil obnovu vozidlového parku, a bratislavský primátor Milan Ftáčnik zas hovoril o električke do Petržalky.
Historické vozidlá budú v nedeľu 22. septembra jazdiť aj v uliciach mesta, DPB ich vypraví v čase od 10.00 do 19.00 h.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Najstarším exponátom medzi autobusmi bola Škoda 706 RTO z roku 1968. "Medzi šoférmi a cestujúcimi autobus známy ako uhorka mal prezývku aj ponorka. Bolo to preto, že ľudia sa pri nastupovaní museli trošku prikrčiť pre nižší strop. Charakteristický je motorom, ktorý sa nachádza vo vnútri, po ľavej strane sedí šofér a po pravej strane boli sprievodcovia, ktorí predávali lístky," uviedol Pankrác. Ľudia sa mohli zoznámiť aj s jeho nasledovníkmi, mestskými a linkovými Škodovkami či maďarským Ikarusom prezývaným čabajka.
Medzi trolejbusmi bol najvzácnejším exponátom Oerlikon švajčiarskej výroby z roku 1947. "Do Bratislavy sa dostal v roku 1947, bol pokračovateľom prvého trolejbusu MAN-Siemens, ktorý začínal obnovenú povojnovú trolejbusovú dopravu," doplnil Pankrác. Trolejbus sa zachoval a slúžil ako záhradný domček, následne podstúpil náročnú rekonštrukciu a po rokoch bude schopný aj prevádzky vďaka spolupráci so švajčiarskou stranou.
V súčasnosti sa pracuje aj na rekonštrukcii prvého československého trolejbusu Škoda Sanos, ktorý sa vyrábal v rokoch 1984 až 1987. Dopravný podnik Bratislava má k dispozícii trolejbus vyrobený ako tretí v poradí. "Ťažká oprava karosérie je za nami, teraz nás čaká oprava interiéru," dodal Pankrác s tým, že cieľom je zrekonštruovať vozidlo do čo najpôvodnejšieho stavu. Na to treba podľa jeho slov ešte asi 20.000 eur. Záujemcovia môžu teraz na obnovu prispieť prostredníctvom portálu Ľudia ľuďom.
Na návštevníkov dnes čakal aj sprievodný program. Najmenší sa zase mohli zahrať v detskom kútiku, čakali ich športové aktivity a šantenie v nafukovacom hrade. Po areáli sa dalo zajazdiť si Cabriobusom či Prešporáčikom. Na deň otvorených dverí prišli aj riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Ľubomír Belfi, ktorý návštevníkom priblížil obnovu vozidlového parku, a bratislavský primátor Milan Ftáčnik zas hovoril o električke do Petržalky.
Historické vozidlá budú v nedeľu 22. septembra jazdiť aj v uliciach mesta, DPB ich vypraví v čase od 10.00 do 19.00 h.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR