Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

07. februára 2008

Deloitte Touche Tohmatsu analyzuje najvýznamnejšie trendy v mediálnom sektore na rok 2008



Podľa správy skupiny Deloitte Touche Tohmatsu „Prognózy v médiách – trendy TMT na rok 2008“ .....



Zdieľať
...bude musieť reklama na internete prekonať v tomto roku množstvo problémov, ktoré sú dôsledkom spotrebiteľskej antipatie a previerok vykonaných regulačnými orgánmi.
 
„Tohtoročné prognózy sa týkajú väčšieho počtu tém, vrátane nárastu emisií oxidu uhličitého v obývacích priestoroch, čoraz výraznejšieho doplnkového vzťahu medzi internetovou televíziou a klasickým televíznym vysielaním, ústupu online pirátstva, nárastu falšovateľskej činnosti a diverzifikácie kín,“ uviedol Juan Carlos Garcia, partner spoločnosti Deloitte Slovensko pre mediálny sektor.
 
Prekážky, pred ktorými stojí internetová reklama
V roku 2008 internetová reklama oslávila pätnáste narodeniny. Od chvíle, keď sa predal prvý banner, dosiahla internetová reklama tržby 42 mld. USD. V roku 2008 však bude pravdepodobne musieť čeliť množstvu prekážok. Jednou z týchto prekážok môže byť narastajúca antipatia voči samotnej internetovej reklame a ďalšou narastajúci odpor ľudí proti sledovaniu správania ich na internete. V roku 2008 by sa internetová reklama mala vedieť obhájiť a uviesť argumenty o svojej výhodnosti pre koncových užívateľov, napríklad formou voľne dostupných informácií. Tento sektor by mal starostlivo sledovať regulačné opatrenia, pretože čím lepšie výsledky bude internetová reklama dosahovať, tým väčšmi budú na ňu zameriavané previerky regulačných orgánov. Okrem toho by sa v roku 2008 internetová reklama mala pripraviť na zosilnenie konkurencie tradičných médií.
 
Nech žije tradičná televízia zásluhou internetovej televízie
Na rok 2008 sa síce predpovedal bezprostredne hroziaci zánik televízie, ale sektor by mal napriek tomu tento rok prežiť. Internetová televízia pravdepodobne prispeje k vývoju tradičnej televízie, aj keď niektorí vplyvní komentátori považujú internetovú televíziu za jej priamu konkurenciu. Zdá sa však, že internetová televízia je ďalším médiom, ktorého kvalita, obsahové formáty a okruh divákov sa značne líšia od divákov klasickej televízie. Tradiční vysielatelia by mali nájsť spôsob, akým môžu prostredníctvom internetových kanálov doplniť obsah vysielania alebo naň nadväzovať namiesto toho, aby ich pohltili. Na druhej strane pre internetovú televíziu môže byť rentabilnejšie, ak slúži klasickej televízii ako ďalšia príležitosť na trhu.
 
Víťazstvo nad internetovým pirátstvom nemusí znamenať koniec falšovania
Plynulý nárast počtu širokopásmových pripojení na celom svete vytvoril podmienky na rozmach internetového pirátstva a čoraz väčšia rýchlosť širokopásmových pripojení umožnila existenciu filmového, televízneho a softvérového pirátstva. Rok 2008 však bude začiatkom víťazstva v boji s digitálnym pirátstvom, pretože by sa mali začať prejavovať účinky osvetovej kampane zameranej na dve oblasti – vzdelávanie a sankcie, a to formou odopretia širokopásmového prístupu a pokút. Kým rok 2008 bude začiatkom víťazstva nad pirátstvom v jednej bitke, je veľmi pravdepodobné, že celková vojna proti pirátstvu bude zúriť aj naďalej. Mediálny sektor by mal hľadať spôsoby, ako zvýšiť konkurencieschopnosť alternatív k pirátskym verziám.
 
Kino, to nie sú len filmy
Kiná v súčasnosti vcelku dobre prosperujú. Od polovice deväťdesiatych rokov tržby kín zaznamenávali každoročný nárast a v roku 2006 dosiahli celkovú výšku 25 mld. USD. Vyhliadky na tento rok sú priaznivé, s prognózou dvojciferného rastu. Stabilné postavenie kín môže byť správnym časom na zváženie možností prebudovania ich formátu, ktorý za posledných desať rokov prešiel iba malými zmenami. Najväčšia zmena, ktorú by kinám mohol priniesť prechod na digitálne technológie, by sa len malou mierou týkala filmových ateliérov. V roku 2008 by primerane vybavené kiná mohli začať podrobne sledovať spoločenské udalosti, od športových podujatí až po koncerty. Historicky sa ukazuje, že najmä športové podujatia a koncerty znížili počet divákov v kinách.
Prognózy na rok 2008 vychádzajú z interných aj externých informácií pochádzajúcich z rozhovorov s klientmi členských firiem Deloitte, z príspevkov od viac ako 6 000 partnerov, riaditeľov a senior manažérov členských firiem Deloitte, ktorí sa špecializujú na TMT, a z rozhovorov s odvetvovými analytikmi a vedúcimi predstaviteľmi mediálneho sektora po celom svete.
 
 
Výsledky prieskumu sú k dispozícii na www.deloitte.com/predictions2008.

   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Analýza hlavných trendov odvetvia technológie na rok 2008 (7. 2. 2008)
 Analýza hlavných trendov odvetvia telekomunikácie na rok 2008 (7. 2. 2008)



nasledujúci článok >>
Analýza hlavných trendov odvetvia technológie na rok 2008
<< predchádzajúci článok
V NR SR pokračuje rozprava k novému tlačovému zákonu