|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. októbra 2006
Dell chce do 3 rokov v SR predávať najviac výpočtovej techniky
Spoločnosť Dell, s.r.o. plánuje výrazne rozšíriť na Slovensku svoje aktivity a v priebehu dvoch až troch rokov zastávať v SR prvú priečku v predaji výpočtovej techniky. Na štvrtkovom ...
Zdieľať
BRATISLAVA 26. októbra (WEBNOVINY) - Spoločnosť Dell, s.r.o. plánuje
výrazne rozšíriť na Slovensku svoje aktivity a v priebehu dvoch až
troch rokov zastávať v SR prvú priečku v predaji výpočtovej techniky.
Na štvrtkovom stretnutí s novinármi to povedal obchodný riaditeľ pre SR
Miroslav Řezníček. "Medzi prvých troch najväčších predajcov by sme sa
chceli dostať už v nasledujúcom roku, momentálne sme na Slovensku za
druhý kvartál na siedmom mieste s 5,7-percentným podielom na slovenskom
trhu," skonštatoval Řezníček. Cieľom spoločnosti Dell na Slovensku je
podľa neho dosiahnuť podobnú úroveň predaja a úspešnosť ako v ČR. Tam
predal Dell za uplynulý kvartál zhruba 18 tis. až 20 tis. kusov
počítačov. "Kapacita slovenského trhu je však oproti českému zhruba
40-percentná," povedal Řezníček. Spoločnosť začala na Slovensku s
priamym predajom svojich výrobkov, pričom najskôr sa zamerala na
korporátnych zákazníkov a potom o pár rokov chce osloviť aj domácnosti.
"V súčasnosti pracuje pre Dell 11 ľudí, ktorí sa starajú o slovenských
zákazníkov, do konca budúceho roka by ich malo byť celkovo do 30,"
povedal Řezníček. Medzi korporátnych zákazníkov firmy patria už v
súčasnosti spoločnosti Slovak Telekom, Slovenský plynárenský priemysel,
Slovnaft alebo VÚB banka.
"Veľkou prioritou Dellu je práve priamy predaj, nemáme totiž
dílerské ani partnerské siete. Medzi fabrikou a našimi zákazníkmi stojí
len jeden obchodný zástupca, ktorý sa stará o zákazníka. Tento model
zabezpečuje lepšiu komunikáciu a priamy vzťah," vysvetlil marketingový
riaditeľ českého Dellu Vít Šubert. Obchodných zástupcov vyberá Dell
hlavne priamo zo svojich zamestnancov kvôli možnosti využiť potenciál
vlastných ľudí.
Ako v septembri informoval zakladateľ a prezident spoločnosti
Michael Dell, firma zriaďuje v Bratislave nové Európske biznis centrum
pre celú oblasť Európy, Stredného Východu a Afriky (EMEA), ktoré
vznikne transformáciou jej bratislavskej pobočky. Centrum spoločnosti
Dell na Slovensku bude podľa plánov firmy zamestnávať do konca budúceho
roka okolo 2,5 tis. ľudí, ktorí budú zodpovední napríklad za
celoeurópske financie a účtovníctvo, marketingové činnosti a analýzy,
technickú podporu pre nemecky hovoriace krajiny a obchodnú podporu pre
nemecky hovoriace krajiny. Zástupcovia spoločnosti však nechceli zatiaľ
špecifikovať investície spoločnosti na rozšírenie svojho pôsobenia v
SR. "Investície však smerujú predovšetkým do ľudských zdrojov," povedal
Šubert. V súčasnosti zamestnáva Dell v SR okolo 1 600 ľudí.
Americká firma Dell vykázala v druhom kvartáli, ktorý skončil 4.
augusta, tržby vo výške 14,1 mld. USD. Oproti rovnakému obdobiu
vlaňajška vzrástli tržby o 5 %, čo prestavovalo najpomalší rast tržieb
za posledné tri roky. Čistý zisk najväčšieho výrobcu osobných počítačov
na svete klesol v sledovanom kvartáli medziročne o 51 % na 502 mil.
USD. Príčinou pomalého rastu tržieb a prepadu čistého zisku je
predovšetkým agresívna cenová politika Dellu. Firma totiž rapídne
znížila ceny produktov v snahe posilniť svoj podiel na trhu.
Celosvetovo zamestnáva Dell zhruba 65 tis. ľudí.
(1 USD = 29,058 SKK)
SITA,AP