|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. mája 2013
DATALAN inšpiroval, ako uspieť v biznise
Tablety dokážu zachraňovať deťom život, mobilita pomôže zvýšiť výrobu hliníka a osemhodinový internetový útok sa dá v Rusku kúpiť za 50 dolárov. To je len zlomok informácií, ktoré zazneli ...
Zdieľať
BRATISLAVA 17. mája (WBN/PR) - Tablety dokážu zachraňovať deťom život, mobilita pomôže zvýšiť výrobu hliníka a osemhodinový internetový útok sa dá v Rusku kúpiť za 50 dolárov. To je len zlomok informácií, ktoré zazneli počas odbornej konferencie DATALAN IT FORUM 2013. Podujatie sa konalo 15. mája v Bratislave. Sprevádzali ním takmer tri desiatky spíkrov zo Slovenska i zahraničia, a zaujalo vyše 200 hostí z rôznych oblastí slovenského biznisu i verejného sektora.
Svet sa rýchlo mení, kto chce uspieť, potrebuje sa prispôsobiť. Tradičné metódy už nefungujú, je nutné inovovať. Možností je viacero, a práve tie najúspešnejšie boli témou konferencie DATALAN IT FORUM 2013. „Tradičným prístupom firiem je predávať produkt alebo službu vtedy, keď ho predávať chcú. Takto to ale nefunguje. Treba vystihnúť moment, kedy sa v živote klienta niečo udeje a ponúknuť mu to, čo potrebuje,“ prezradil Mark Holtom, riaditeľ spoločnosti eventricity a špecialista na event-driven marketing. Osloviť majiteľa nového auta, aby si kúpil ďalšie, zmysel nemá. Ak je ale jeho auto staré a práve sa mu pokazilo, výsledok bude úplne iný. Práve takéto okamihy potrebuje moderná firma vystihnúť.
Platí to aj pre banky. Potvrdením sú skúsenosti spoločnosti eventricity získané na vzorke 60-tich rôznych finančných domov z takmer 30 krajín sveta. Kým tradičné metódy marketingu vedú na strane zákazníkov k pozitívnej reakcii v troch až štyroch percentách prípadov, pri event-driven marketingu je to až 34 percent! Podobné, približne desaťnásobné zvýšenie efektivity, sa dá dosiahnuť aj pri navýšení predaja. Potrebné je preto sledovať udalosti v živote klienta a na tie reagovať adekvátnym spôsobom. „V konečnom dôsledku je to rovnako jednoduché ako operácia mozgu. Otvorím lebku, zoperujem mozog, zatvorím lebku,“ s humorom porovnal Mark Holtom. „Len chcem niekoho, kto to už predtým úspešne robil,“ uzavrel. Konkrétne postupy sú k dispozícii už aj na Slovensku, keďže DATALAN naštartoval s eventricity exkluzívnu spoluprácu pre domáci trh.
Spojte sa so sociálnymi sieťami
Riešením, ako lepšie osloviť klienta, je aj prepojenie vnútrofiremných dát s informáciami zo sociálnych sietí za využitia technológií na báze Big Data. „Portál finančnej inštitúcie môže ponúkať každému klientovi rovnaký produkt – napríklad hypotéku. Ale ak mu umožníte prihlásiť sa doň pomocou profilu na sociálnej sieti, môže dostať personalizovanú ponuku podľa skutočných potrieb. Niekto na hypotéku, iný úver na auto, ďalší zas cestovné poistenie,“ vysvetlil Richard Sládek z DATALANu.
Pomôcť môže aj textová analýza stoviek tisíc príspevkov užívateľov umiestnených na internete. „V prípade bánk tak môžete zistiť, kto je vašou skutočnou konkurenciou, s kým vašu spoločnosť ľudia najčastejšie porovnávajú. Rovnako jej silné a slabé stránky v očiach zákazníkov,“ priblížil Tomáš Bartoš z IBM.
S rastúcim významom on-line sveta však rastie aj otázka bezpečnosti. Firmy sa musia napríklad čoraz častejšie vysporiadať aj s takzvanými DDoS útokmi, kedy množstvo požiadaviek z infiltrovaných počítačov zahltí server a tak ho vyradí z prevádzky. „Podobné útoky sa dnes dajú napríklad v Rusku kúpiť vo forme služby už za 50 dolárov na deň, ponuka na mesiac stojí okolo 900 dolárov. My sme takýto útok v trvaní osem hodín využili pri nasadení IPS ochrany v spoločnosti Alza, ktorá podobným pokusom o vyradenie jej serverov čelila už dlhšie,“ prezradil Robert Šefr zo spoločnosti Comguard. Objednaný útok, napriek jeho nečakanej intenzite, nakoniec chránené servery Alza zvládli. „Na prevádzke sa to neprejavilo a vďaka nemu sme dokázali odhaliť aj ďalšie slabiny,“ priblížil Robert Šefr.
Mobilita zachraňuje nielen peniaze, ale aj životy
Ďalšou výzvou pre firmy je mobilita. Do konca desaťročia by totiž malo byť na Zemi viac mobilných zariadení než ľudí. Už dnes však mobilita dokáže doslova zachraňovať životy. Umožňuje totiž lekárom rýchlo zdieľať informácie a šetriť tak čas. Praktický príklad predstavil MUDr. Peter Krcho z Kliniky neonatológie Detskej fakultnej nemocnice v Košiciach. Bolo ním novonarodené dieťa, ktorému praskli pľúca a iba okamžitý zásah lekárov mu zachránil život. Nakoniec mohlo byť po necelom mesiaci prepustené domov bez trvalých následkov. „Rozhodujúce sú často minúty. Keď dokážeme urobiť diagnózu dieťaťa v lokálnej nemocnici a odoslať dáta cez tablet na kliniku do Košíc ešte pred jeho prevozom, môžeme mu pomôcť oveľa efektívnejšie. Na klinike ho už bude čakať informovaný lekár a pomôcť vieme aj v sanitke pri prevoze, “ vysvetlil Peter Krcho. Klinika už tablety používa aj priamo na vizitách, čo taktiež zlepšuje starostlivosť o pacienta.
Mobilita dokáže pomáhať aj v oblastiach, v ktorých nejde o život, ale „iba“ o peniaze. Spoločnosť Slovalco využíva mobilnú aplikáciu na dohľad a riadenie elektrolýznych pecí. „Ak by sme vďaka nej dokázali zvýšiť efektivitu výroby hliníka iba o desatinu percenta, môžeme ročne vyrobiť takmer o sto ton hliníka viac,“ prezradil Maroš Babinec zo Slovalca.
Mobilná aplikácia od DATALANu pomáha aj Bratislavskému samosprávnemu kraju. „Vďaka nej vieme jednoduchšie komunikovať s občanmi aj mimo ich obývačiek, upozorniť ich na akcie, ale aj získavať od ich podnety. Napríklad, po tejto zime sme ich vyzvali, aby nám cez mobil nahlasovali a fotili výtlky na cestách. Malo to masovú odozvu,“ prezradil Róbert Sedlák z Bratislavského samosprávneho kraja. Okrem neho a vyššie menovaných vystúpili na konferencii ešte ďalšie dve desiatky spíkrov, ktorí priniesli množstvo inšpiratívnych nápadov. Pre viac informácií o podujatí kliknite na www.datalan.sk/itforum, kde okrem zaujímavých informácií nájdete aj fotogalériu a videokomentáre slovenských manažérov k aktuálnym IT témam.
Partnermi konferencie boli spoločnosti IBM, HP a Asbis. Mediálnymi partnermi boli INFOWARE, PC REVUE a týždenník TREND.
O spoločnosti DATALAN, a. s.
Spoločnosť DATALAN pôsobí na slovenskom trhu od roku 1990 a v súčasnosti je popredným poskytovateľom informačných technológií na Slovensku a v okolitých krajinách. Dôkazom toho je ocenenie IT firma roka, 3. miesto v kategórii Firma roka TREND TOP 2010 a najvýznamnejšie partnerské ocenenia medzinárodných IT spoločností. Hlavnými oblasťami pôsobenia spoločnosti DATALAN sú infokomunikácie, softvér, outsourcing a cloud. Vďaka skúsenému tímu odborníkov, ktorí sú držiteľmi viac než 600 platných odborných certifikátov, spoločnosť úspešne zrealizovala mnohé rozsiahle projekty v oblasti správy dokumentov a informácií, riadenia procesov a spolupráce, optimalizácie IT infraštruktúry, outsourcingu IT a dodávok hardvéru. Prioritou spoločnosti DATALAN je zodpovedné podnikanie a kvalita poskytovaných riešení a služieb, čo potvrdzujú aj európske certifikáty manažérstva kvality ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, OHSAS 18001:2007 a ISO/IEC 27001:2005.
Svet sa rýchlo mení, kto chce uspieť, potrebuje sa prispôsobiť. Tradičné metódy už nefungujú, je nutné inovovať. Možností je viacero, a práve tie najúspešnejšie boli témou konferencie DATALAN IT FORUM 2013. „Tradičným prístupom firiem je predávať produkt alebo službu vtedy, keď ho predávať chcú. Takto to ale nefunguje. Treba vystihnúť moment, kedy sa v živote klienta niečo udeje a ponúknuť mu to, čo potrebuje,“ prezradil Mark Holtom, riaditeľ spoločnosti eventricity a špecialista na event-driven marketing. Osloviť majiteľa nového auta, aby si kúpil ďalšie, zmysel nemá. Ak je ale jeho auto staré a práve sa mu pokazilo, výsledok bude úplne iný. Práve takéto okamihy potrebuje moderná firma vystihnúť.
Platí to aj pre banky. Potvrdením sú skúsenosti spoločnosti eventricity získané na vzorke 60-tich rôznych finančných domov z takmer 30 krajín sveta. Kým tradičné metódy marketingu vedú na strane zákazníkov k pozitívnej reakcii v troch až štyroch percentách prípadov, pri event-driven marketingu je to až 34 percent! Podobné, približne desaťnásobné zvýšenie efektivity, sa dá dosiahnuť aj pri navýšení predaja. Potrebné je preto sledovať udalosti v živote klienta a na tie reagovať adekvátnym spôsobom. „V konečnom dôsledku je to rovnako jednoduché ako operácia mozgu. Otvorím lebku, zoperujem mozog, zatvorím lebku,“ s humorom porovnal Mark Holtom. „Len chcem niekoho, kto to už predtým úspešne robil,“ uzavrel. Konkrétne postupy sú k dispozícii už aj na Slovensku, keďže DATALAN naštartoval s eventricity exkluzívnu spoluprácu pre domáci trh.
Spojte sa so sociálnymi sieťami
Riešením, ako lepšie osloviť klienta, je aj prepojenie vnútrofiremných dát s informáciami zo sociálnych sietí za využitia technológií na báze Big Data. „Portál finančnej inštitúcie môže ponúkať každému klientovi rovnaký produkt – napríklad hypotéku. Ale ak mu umožníte prihlásiť sa doň pomocou profilu na sociálnej sieti, môže dostať personalizovanú ponuku podľa skutočných potrieb. Niekto na hypotéku, iný úver na auto, ďalší zas cestovné poistenie,“ vysvetlil Richard Sládek z DATALANu.
Pomôcť môže aj textová analýza stoviek tisíc príspevkov užívateľov umiestnených na internete. „V prípade bánk tak môžete zistiť, kto je vašou skutočnou konkurenciou, s kým vašu spoločnosť ľudia najčastejšie porovnávajú. Rovnako jej silné a slabé stránky v očiach zákazníkov,“ priblížil Tomáš Bartoš z IBM.
S rastúcim významom on-line sveta však rastie aj otázka bezpečnosti. Firmy sa musia napríklad čoraz častejšie vysporiadať aj s takzvanými DDoS útokmi, kedy množstvo požiadaviek z infiltrovaných počítačov zahltí server a tak ho vyradí z prevádzky. „Podobné útoky sa dnes dajú napríklad v Rusku kúpiť vo forme služby už za 50 dolárov na deň, ponuka na mesiac stojí okolo 900 dolárov. My sme takýto útok v trvaní osem hodín využili pri nasadení IPS ochrany v spoločnosti Alza, ktorá podobným pokusom o vyradenie jej serverov čelila už dlhšie,“ prezradil Robert Šefr zo spoločnosti Comguard. Objednaný útok, napriek jeho nečakanej intenzite, nakoniec chránené servery Alza zvládli. „Na prevádzke sa to neprejavilo a vďaka nemu sme dokázali odhaliť aj ďalšie slabiny,“ priblížil Robert Šefr.
Mobilita zachraňuje nielen peniaze, ale aj životy
Ďalšou výzvou pre firmy je mobilita. Do konca desaťročia by totiž malo byť na Zemi viac mobilných zariadení než ľudí. Už dnes však mobilita dokáže doslova zachraňovať životy. Umožňuje totiž lekárom rýchlo zdieľať informácie a šetriť tak čas. Praktický príklad predstavil MUDr. Peter Krcho z Kliniky neonatológie Detskej fakultnej nemocnice v Košiciach. Bolo ním novonarodené dieťa, ktorému praskli pľúca a iba okamžitý zásah lekárov mu zachránil život. Nakoniec mohlo byť po necelom mesiaci prepustené domov bez trvalých následkov. „Rozhodujúce sú často minúty. Keď dokážeme urobiť diagnózu dieťaťa v lokálnej nemocnici a odoslať dáta cez tablet na kliniku do Košíc ešte pred jeho prevozom, môžeme mu pomôcť oveľa efektívnejšie. Na klinike ho už bude čakať informovaný lekár a pomôcť vieme aj v sanitke pri prevoze, “ vysvetlil Peter Krcho. Klinika už tablety používa aj priamo na vizitách, čo taktiež zlepšuje starostlivosť o pacienta.
Mobilita dokáže pomáhať aj v oblastiach, v ktorých nejde o život, ale „iba“ o peniaze. Spoločnosť Slovalco využíva mobilnú aplikáciu na dohľad a riadenie elektrolýznych pecí. „Ak by sme vďaka nej dokázali zvýšiť efektivitu výroby hliníka iba o desatinu percenta, môžeme ročne vyrobiť takmer o sto ton hliníka viac,“ prezradil Maroš Babinec zo Slovalca.
Mobilná aplikácia od DATALANu pomáha aj Bratislavskému samosprávnemu kraju. „Vďaka nej vieme jednoduchšie komunikovať s občanmi aj mimo ich obývačiek, upozorniť ich na akcie, ale aj získavať od ich podnety. Napríklad, po tejto zime sme ich vyzvali, aby nám cez mobil nahlasovali a fotili výtlky na cestách. Malo to masovú odozvu,“ prezradil Róbert Sedlák z Bratislavského samosprávneho kraja. Okrem neho a vyššie menovaných vystúpili na konferencii ešte ďalšie dve desiatky spíkrov, ktorí priniesli množstvo inšpiratívnych nápadov. Pre viac informácií o podujatí kliknite na www.datalan.sk/itforum, kde okrem zaujímavých informácií nájdete aj fotogalériu a videokomentáre slovenských manažérov k aktuálnym IT témam.
Partnermi konferencie boli spoločnosti IBM, HP a Asbis. Mediálnymi partnermi boli INFOWARE, PC REVUE a týždenník TREND.
O spoločnosti DATALAN, a. s.
Spoločnosť DATALAN pôsobí na slovenskom trhu od roku 1990 a v súčasnosti je popredným poskytovateľom informačných technológií na Slovensku a v okolitých krajinách. Dôkazom toho je ocenenie IT firma roka, 3. miesto v kategórii Firma roka TREND TOP 2010 a najvýznamnejšie partnerské ocenenia medzinárodných IT spoločností. Hlavnými oblasťami pôsobenia spoločnosti DATALAN sú infokomunikácie, softvér, outsourcing a cloud. Vďaka skúsenému tímu odborníkov, ktorí sú držiteľmi viac než 600 platných odborných certifikátov, spoločnosť úspešne zrealizovala mnohé rozsiahle projekty v oblasti správy dokumentov a informácií, riadenia procesov a spolupráce, optimalizácie IT infraštruktúry, outsourcingu IT a dodávok hardvéru. Prioritou spoločnosti DATALAN je zodpovedné podnikanie a kvalita poskytovaných riešení a služieb, čo potvrdzujú aj európske certifikáty manažérstva kvality ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, OHSAS 18001:2007 a ISO/IEC 27001:2005.