|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. novembra 2009
DATALAN Digitálne mesto ocenené v súťaži Cena ITAPA 2009
Súťaž Cena ITAPA 2009 už pozná najlepšie projekty informatizácie verejnej správy. Významné ocenenia získali aj riešenia Digitálneho mesta od DATALANu nasadené v Košiciach a Martine. V ...
Zdieľať
BRATISLAVA 6. novembra (WN/PR) - Súťaž Cena ITAPA 2009 už pozná najlepšie projekty informatizácie verejnej správy. Významné ocenenia získali aj riešenia Digitálneho mesta od DATALANu nasadené v Košiciach a Martine.
V kategórii „Najlepšia prípadová štúdia“ zvíťazil projekt DATALAN Digitálne mesto v Košiciach, v rámci ktorého bolo implementované Digitálne zastupiteľstvo a inteligentné elektronické formuláre. V kategórii „Zlepšovanie procesov“ získalo Čestné uznanie riešenie DATALAN Digitálne mesto - Digitálne zastupiteľstvo a Manažment aktivít v meste Martin.
Vďaka inteligentným elektronickým formulárom (e-formulárom) môžu obyvatelia a firmy v Košiciach jednoducho vybavovať úradné veci cez internet. Ak chce občan na magistráte niečo vybaviť – miestne dane, komunálny odpad, veci na úseku správy komunikácií či životného prostredia a podobne – stačí mu vyplniť príslušný dokument na stránke www.kosice.sk a elektronicky ho odoslať. Keďže sú formuláre inteligentné, výpočty, napríklad miestnych daní a poplatkov, prebehnú pri vypĺňaní automaticky. Občania tak ušetria čas a úrad vybaví ich žiadosti rýchlejšie, keďže pracovníci magistrátu šetria čas pri evidencii údajov (odpadá formálna kontrola výpočtov, adries a podobne).
DATALAN Digitálne zastupiteľstvo každodenne zefektívňuje prácu viac ako 50 poslancom a pracovníkom magistrátu. K aktuálnym informáciám, návrhom a pripomienkam už poslanci a zamestnanci pristupujú online, cez interný portál magistrátu. Na ňom sú uložené všetky materiály pre jednotlivé zasadnutia zastupiteľstva, všetky rozhodnutia zastupiteľstva a aj informácie o priebehu jednotlivých rokovaní. Ľubovoľné materiály a iné informácie tak nie je problém kedykoľvek a odkiaľkoľvek jednoducho vyhľadať.
Viac informácií o riešení DATALAN Digitálne mesto v Košiciach môžete nájsť v prípadovej štúdii na www.datalan.sk.
„Je veľmi dôležité, aby riešenia nasadené v samospráve boli efektívne a čo najdlhšie využívané. Pre samosprávu sme preto pripravili ucelený a efektívny balík riešení pod názvom DATALAN Digitálne mesto, ktorý je možné financovať aj z fondov EÚ. Teší nás, že správnosť tohto kroku potvrdila aj odborná verejnosť,“ povedal Miroslav Melicherčík, generálny riaditeľ spoločnosti DATALAN.
Ocenené riešenie DATALAN Digitálne zastupiteľstvo a Manažment aktivít zlepšuje v meste Martin prípravu podkladov pre zasadnutia, zjednodušuje ich prípravu a poskytuje presné výstupy z rokovaní. Manažment aktivít centralizuje a eviduje všetky pracovné úlohy úradu, čím sa zefektívňuje práca zamestnancov mestského úradu. Je prepojený na systémy rokovaní výborov mestských častí a prijatých uznesení mestského zastupiteľstva. Poslanci tak vedia skontrolovať, v ako štádiu riešenia sú ich požiadavky a úlohy, bez nutnosti tieto informácie získavať iným spôsobom.
O riešení DATALAN Digitálne mesto
Fungovanie miestnej samosprávy ako digitálneho mesta je založené na niekoľkých pilieroch. Základom je efektívne fungovanie MsÚ ako digitálneho úradu a jeho elektronické prepojenie s podriadenými organizáciami, poskytovanie on-line verejných služieb (komunikácia MsÚ - občan, firma), participácia občanov na správe miestnych vecí a efektívna zastupiteľská demokracia na miestnej úrovni. Cieľom poskytovaného riešenia je efektívne fungujúci mestský úrad, účinné mestské zastupiteľstvo a v konečnom dôsledku spokojný občan.
Jednotlivé moduly riešení Digitálne zastupiteľstvo, Digitálny úrad alebo Online služby využíva na Slovensku viac ako 200 miest a obcí, napríklad Košice, Martin, Bratislava – Petržalka, Nové Zámky, Spišská Nová Ves, Šaľa a ďalšie.
O spoločnosti DATALAN, a. s.
DATALAN, a. s., je popredným slovenským poskytovateľom inovatívnych biznis riešení a IT služieb, outsourcingu IT a konzultácií. Kľúčové riešenia
poskytované spoločnosťou sú Správa dokumentov a informácií, Riadenie procesov a spolupráca a Optimalizácia IT infraštruktúry. Cieľom spoločnosti DATALAN je poskytovať zákazníkom kvalitné služby a riešenia tak, aby maximálne efektívne napĺňali požiadavky klientov a pomáhali im zlepšovať ich biznis
Spoločnosť DATALAN pôsobí na slovenskom IT trhu od roku 1990 a je držiteľom certifikátu systému manažérstva kvality podľa európskej normy ISO 9001:2000, systému environmentálneho manažérstva EN ISO 14001:2004 a systému manažérstva bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci OHSAS 18001. Jej klientmi sú spoločnosti z oblasti telekomunikácií, priemyslu, finančné inštitúcie a organizácie verejného sektora. V roku 2007 sfúzovala so spoločnosťou Ability Development SK, čím vznikla jedna z najväčších IT spoločností na slovenskom trhu s obratom presahujúcim 33,194 milióna EUR (1 miliardu Sk). Kúpou spoločnosti Euroaltis sa spoločnosť DATALAN stala jedným z najväčších a najskúsenejších dodávateľov riešení pre samosprávu, ktoré poskytuje pod názvom DATALAN Digitálne mesto.
Kontakt:
Eva Medvecká
riaditeľka Divízie marketing
DATALAN, a. s.
Tel.: 02 / 50257206
E-mail: eva_medvecka@datalan.sk
www.datalan.sk
V kategórii „Najlepšia prípadová štúdia“ zvíťazil projekt DATALAN Digitálne mesto v Košiciach, v rámci ktorého bolo implementované Digitálne zastupiteľstvo a inteligentné elektronické formuláre. V kategórii „Zlepšovanie procesov“ získalo Čestné uznanie riešenie DATALAN Digitálne mesto - Digitálne zastupiteľstvo a Manažment aktivít v meste Martin.
Vďaka inteligentným elektronickým formulárom (e-formulárom) môžu obyvatelia a firmy v Košiciach jednoducho vybavovať úradné veci cez internet. Ak chce občan na magistráte niečo vybaviť – miestne dane, komunálny odpad, veci na úseku správy komunikácií či životného prostredia a podobne – stačí mu vyplniť príslušný dokument na stránke www.kosice.sk a elektronicky ho odoslať. Keďže sú formuláre inteligentné, výpočty, napríklad miestnych daní a poplatkov, prebehnú pri vypĺňaní automaticky. Občania tak ušetria čas a úrad vybaví ich žiadosti rýchlejšie, keďže pracovníci magistrátu šetria čas pri evidencii údajov (odpadá formálna kontrola výpočtov, adries a podobne).
DATALAN Digitálne zastupiteľstvo každodenne zefektívňuje prácu viac ako 50 poslancom a pracovníkom magistrátu. K aktuálnym informáciám, návrhom a pripomienkam už poslanci a zamestnanci pristupujú online, cez interný portál magistrátu. Na ňom sú uložené všetky materiály pre jednotlivé zasadnutia zastupiteľstva, všetky rozhodnutia zastupiteľstva a aj informácie o priebehu jednotlivých rokovaní. Ľubovoľné materiály a iné informácie tak nie je problém kedykoľvek a odkiaľkoľvek jednoducho vyhľadať.
Viac informácií o riešení DATALAN Digitálne mesto v Košiciach môžete nájsť v prípadovej štúdii na www.datalan.sk.
„Je veľmi dôležité, aby riešenia nasadené v samospráve boli efektívne a čo najdlhšie využívané. Pre samosprávu sme preto pripravili ucelený a efektívny balík riešení pod názvom DATALAN Digitálne mesto, ktorý je možné financovať aj z fondov EÚ. Teší nás, že správnosť tohto kroku potvrdila aj odborná verejnosť,“ povedal Miroslav Melicherčík, generálny riaditeľ spoločnosti DATALAN.
Ocenené riešenie DATALAN Digitálne zastupiteľstvo a Manažment aktivít zlepšuje v meste Martin prípravu podkladov pre zasadnutia, zjednodušuje ich prípravu a poskytuje presné výstupy z rokovaní. Manažment aktivít centralizuje a eviduje všetky pracovné úlohy úradu, čím sa zefektívňuje práca zamestnancov mestského úradu. Je prepojený na systémy rokovaní výborov mestských častí a prijatých uznesení mestského zastupiteľstva. Poslanci tak vedia skontrolovať, v ako štádiu riešenia sú ich požiadavky a úlohy, bez nutnosti tieto informácie získavať iným spôsobom.
O riešení DATALAN Digitálne mesto
Fungovanie miestnej samosprávy ako digitálneho mesta je založené na niekoľkých pilieroch. Základom je efektívne fungovanie MsÚ ako digitálneho úradu a jeho elektronické prepojenie s podriadenými organizáciami, poskytovanie on-line verejných služieb (komunikácia MsÚ - občan, firma), participácia občanov na správe miestnych vecí a efektívna zastupiteľská demokracia na miestnej úrovni. Cieľom poskytovaného riešenia je efektívne fungujúci mestský úrad, účinné mestské zastupiteľstvo a v konečnom dôsledku spokojný občan.
Jednotlivé moduly riešení Digitálne zastupiteľstvo, Digitálny úrad alebo Online služby využíva na Slovensku viac ako 200 miest a obcí, napríklad Košice, Martin, Bratislava – Petržalka, Nové Zámky, Spišská Nová Ves, Šaľa a ďalšie.
O spoločnosti DATALAN, a. s.
DATALAN, a. s., je popredným slovenským poskytovateľom inovatívnych biznis riešení a IT služieb, outsourcingu IT a konzultácií. Kľúčové riešenia
poskytované spoločnosťou sú Správa dokumentov a informácií, Riadenie procesov a spolupráca a Optimalizácia IT infraštruktúry. Cieľom spoločnosti DATALAN je poskytovať zákazníkom kvalitné služby a riešenia tak, aby maximálne efektívne napĺňali požiadavky klientov a pomáhali im zlepšovať ich biznis
Spoločnosť DATALAN pôsobí na slovenskom IT trhu od roku 1990 a je držiteľom certifikátu systému manažérstva kvality podľa európskej normy ISO 9001:2000, systému environmentálneho manažérstva EN ISO 14001:2004 a systému manažérstva bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci OHSAS 18001. Jej klientmi sú spoločnosti z oblasti telekomunikácií, priemyslu, finančné inštitúcie a organizácie verejného sektora. V roku 2007 sfúzovala so spoločnosťou Ability Development SK, čím vznikla jedna z najväčších IT spoločností na slovenskom trhu s obratom presahujúcim 33,194 milióna EUR (1 miliardu Sk). Kúpou spoločnosti Euroaltis sa spoločnosť DATALAN stala jedným z najväčších a najskúsenejších dodávateľov riešení pre samosprávu, ktoré poskytuje pod názvom DATALAN Digitálne mesto.
Kontakt:
Eva Medvecká
riaditeľka Divízie marketing
DATALAN, a. s.
Tel.: 02 / 50257206
E-mail: eva_medvecka@datalan.sk
www.datalan.sk