|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. novembra 2014
DAMAŠEK: Mesto sa má pýtať, čo môže urobiť pre ľudí
Obchodný manažér Dušan Damašek sa o post primátora uchádza ako nezávislý kandidát. Má 38 rokov o do politiky sa rozhodol vstúpiť s cieľom spravovať mesto Nitra inak ako doteraz. Zdôrazňuje, že ...
Zdieľať
Nitra 4. novembra (TASR) - Obchodný manažér Dušan Damašek sa o post primátora uchádza ako nezávislý kandidát. Má 38 rokov o do politiky sa rozhodol vstúpiť s cieľom spravovať mesto Nitra inak ako doteraz. Zdôrazňuje, že kandiduje ako nezávislý kandidát, ktorý nie je nikomu zaviazaný a neuchádzal sa o podporu žiadnej politickej strany. Skutočnosť, že za sebou nemá žiadnu politickú minulosť, považuje za svoju výhodu. K jeho prioritám patria zlepšenie fungovania mesta a mestského úradu, podpora detí a mládeže, riešenie problémov s parkovaním a dopravou a väčšia otvorenosť pre nápady a podnety obyvateľov mesta.
Čo bude najdôležitejšie vo vašej agende hneď po nástupe, keby ste sa dostali na post primátora?
Hneď po nástupe, ako úplne nezávislý kandidát, ktorý nie je nikomu zaviazaný, nemá za sebou žiadnu politickú minulosť, určite nebudeme robiť nejaké nezmyselné čistky a personálne zmeny. Myslím si, že na tých úradoch sú odborníci, ktorý tam majú byť, čiže touto cestou určite nie. Takisto nejaké iné "ješitnosti" ako vymieňať nábytok, týmto veciam sa venovať nebudem. Prvoradé bude hneď začať napĺňať tie ciele, ktoré som si dal, a venovať sa tomu. Tých cieľov je veľa. Je to v piatich bodoch. Tie hlavné body sú Nitra pre ľudí, čiže čo mesto môže urobiť pre ľudí, aby im uľahčilo život, aby sa im tu páčilo. Potom sú to hlavne deti a mládež, ktoré znamenajú našu budúcnosť a od ktorých všetko závisí. Ako tretí som dal úplne taký primárny problém s autami, je to nový parkovací systém čiže úplná zmena parkovacieho systému. A s tým súvisia aj cyklotrasy a doprava. To je úplne prepojené. Jedno bez druhého sa nedá. Štvrté, samozrejme, je to odozva na to, čo sa deje momentálne, a je to transparentnosť a otvorenosť samosprávy. Ja ju vidím inak, ako ju vidí súčasné vedenie. A keď ono je spokojné s 52. miestom v tom rebríčku, tak ja asi nie. Piaty bod, ten je taký všeobecný a je o tom, aby občania mohli spolurozhodovať o svojom meste a vlastne tam sú reálne podnety zo života, ktoré ľudí napadajú a ktoré sa dajú aj aplikovať.
Do akých oblastí bude podľa vás potrebné v nasledujúcom volebnom období nasmerovať najviac mestských investícií? Ako chcete skvalitniť prípravu investícií a kde na ne plánujete hľadať zdroje?
Tu by som mohol uviesť takmer všetky body môjho programu, pretože sú navzájom prepojené a sú veľmi dôležité. Napríklad čo najtransparentnejším výberovým konaním. Zdroje nebudeme hľadať zadlžovaním mesta, ale zefektívnením hospodárenia a, samozrejme, využitím dotačných zdrojov.
Ako chcete riešiť narastajúcu intenzitu dopravy a parkovanie v centre mesta a na sídliskách?
Myslím si, že v Nitre, tak ako aj v ostatných mestách, je doprava a parkovanie jeden z najväčších problémov, a preto som tomu vyčlenil samostatný bod v programe. V krátkosti povedané, je potrebné zefektívniť MHD, začleniť cyklistov do bežnej prevádzky a zmeniť celý systém parkovania. Pretože my potrebujeme tie autá rozhýbať tak, aby sa uvoľňovali miesta, aby mohli aj ostatní občania parkovať. Je to vec, ktorá už funguje vo vyspelých štátoch. Samozrejme, už aj u nás sú nejaké parkovacie systémy cez SMS správy, ale ja by som to ešte prepojil aj s parkovacími automatmi a ešte by som k tomu doplnil aplikáciu cez internet na mobilnom telefóne. Zjednodušil celý systém. Pomocou týchto nástrojov sa dá efektívnejšie nájsť miesto na parkovanie. Samozrejme, peniaze získané z parkovania sa musia automaticky používať len na cyklotrasy, budovanie nových parkovísk, a nie na iné účely.
Ako chcete zabezpečiť, aby najmä mladí ľudia neodchádzali za prácou a bývaním do iných miest?
Mojím cieľom nie je len to, aby neodchádzali, ale aby aj prichádzali za prácou a bývaním do Nitry. Mesto musí zabezpečiť dostatok bytov, musí vytvoriť podmienky na vznik pracovných miest a musí zabezpečiť dostatok kvalitných materských a základných škôl.
Ako chcete zlepšiť úroveň materských a základných škôl v Nitre? Ako by ste riešili kapacitné problémy v materských školách?
Keďže mesto nemôže priamo vstupovať do vyučovacieho procesu, ktoré riadi ministerstvo školstva, našou úlohou bude hlavne zabezpečiť materiálno-technické vybavenie škôl tak, aby hlavnými sponzormi neboli len rodičia. Nezbavovať sa vlastných existujúcich budov materských škôl, ako sa to deje teraz. Taktiež je potrebné sledovať pravidelne demografický vývoj, aby sme už dopredu boli pripravení na to, aké kapacity budeme v budúcnosti potrebovať.
Ako vnímate stav komunikácií v Nitre a ako ho chcete zlepšiť? Kde v meste podľa vás treba vynaložiť prioritne investície do komunikácií?
Stav ciest v Nitre vnímam tak ako každý, kto po nich jazdí a často preto navštevuje autoservis, čiže je žalostný. Ako občan som často svedkom toho, ako sa čerstvo zrekonštruovaná cesta po pár mesiacoch opravuje znova. Čiže, hlavne by som sa zameral na kvalitu prevedených prác a dodržiavanie technologických postupov. Tejto problematike sa treba venovať nielen pred voľbami, ale neustále. Podľa môjho názoru je nutné vytvoriť pravidelný monitoring fyzického stavu a vyťaženosti komunikácií, ktoré pomôžu pri poradí, v akom sa budú opravovať.
Aké najväčšie slabiny má podľa vás Územný plán mesta Nitra? Vyžaduje si zmeny?
Podľa môjho názoru územný plán treba mať nastavený minimálne na desať rokov. Treba si zobrať príklad z iných miest. Napríklad vo Viedni plánujú stavebný rozvoj mesta dlhodobo a premyslene. Často sme svedkami nepremyslených zmien územného plánu, ktorý kopíruje požiadavky rôznych lobistov a neberie ohľad na potreby obyvateľov, ktorí v danej lokalite žijú.
Ako chcete zatraktívniť mesto Nitra pre turistov? Aké by mali byť priority mesta v oblasti rozvoja cestovného ruchu?
Určite nebudem sľubovať lanovku, akvapark a podobne uletené záležitosti, ktoré by mesto finančne položili na lopatky. Aby malo mesto a obyvatelia úžitok z turistov, je potrebné, aby turisti zotrvali u nás viac dní. Mesto Nitra sa preto musí propagovať v spolupráci s vyšším územným celkom, na úrovni regiónu. Musí nastať spolupráca aj s cirkvou a ďalšími inštitúciami.
Ako konkrétne chcete zatraktívniť mesto pre jeho obyvateľov, napríklad z hľadiska vytvárania príležitostí pre voľnočasové aktivity, podpory kultúry či vytvárania oddychových a zelených zón?
Dôležité je oživenie pešej zóny. Tak isto je to budovanie nových cyklotrás, ktoré budú na seba priamo nadväzovať. Vo svojom programe som spomenul dosiaľ nevyužité bývalé kasárne pod Zoborom, ktoré svojou polohou, zeleňou a historickými budovami sú predurčené na zábavnú a oddychovú zónu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Čo bude najdôležitejšie vo vašej agende hneď po nástupe, keby ste sa dostali na post primátora?
Hneď po nástupe, ako úplne nezávislý kandidát, ktorý nie je nikomu zaviazaný, nemá za sebou žiadnu politickú minulosť, určite nebudeme robiť nejaké nezmyselné čistky a personálne zmeny. Myslím si, že na tých úradoch sú odborníci, ktorý tam majú byť, čiže touto cestou určite nie. Takisto nejaké iné "ješitnosti" ako vymieňať nábytok, týmto veciam sa venovať nebudem. Prvoradé bude hneď začať napĺňať tie ciele, ktoré som si dal, a venovať sa tomu. Tých cieľov je veľa. Je to v piatich bodoch. Tie hlavné body sú Nitra pre ľudí, čiže čo mesto môže urobiť pre ľudí, aby im uľahčilo život, aby sa im tu páčilo. Potom sú to hlavne deti a mládež, ktoré znamenajú našu budúcnosť a od ktorých všetko závisí. Ako tretí som dal úplne taký primárny problém s autami, je to nový parkovací systém čiže úplná zmena parkovacieho systému. A s tým súvisia aj cyklotrasy a doprava. To je úplne prepojené. Jedno bez druhého sa nedá. Štvrté, samozrejme, je to odozva na to, čo sa deje momentálne, a je to transparentnosť a otvorenosť samosprávy. Ja ju vidím inak, ako ju vidí súčasné vedenie. A keď ono je spokojné s 52. miestom v tom rebríčku, tak ja asi nie. Piaty bod, ten je taký všeobecný a je o tom, aby občania mohli spolurozhodovať o svojom meste a vlastne tam sú reálne podnety zo života, ktoré ľudí napadajú a ktoré sa dajú aj aplikovať.
Do akých oblastí bude podľa vás potrebné v nasledujúcom volebnom období nasmerovať najviac mestských investícií? Ako chcete skvalitniť prípravu investícií a kde na ne plánujete hľadať zdroje?
Tu by som mohol uviesť takmer všetky body môjho programu, pretože sú navzájom prepojené a sú veľmi dôležité. Napríklad čo najtransparentnejším výberovým konaním. Zdroje nebudeme hľadať zadlžovaním mesta, ale zefektívnením hospodárenia a, samozrejme, využitím dotačných zdrojov.
Ako chcete riešiť narastajúcu intenzitu dopravy a parkovanie v centre mesta a na sídliskách?
Myslím si, že v Nitre, tak ako aj v ostatných mestách, je doprava a parkovanie jeden z najväčších problémov, a preto som tomu vyčlenil samostatný bod v programe. V krátkosti povedané, je potrebné zefektívniť MHD, začleniť cyklistov do bežnej prevádzky a zmeniť celý systém parkovania. Pretože my potrebujeme tie autá rozhýbať tak, aby sa uvoľňovali miesta, aby mohli aj ostatní občania parkovať. Je to vec, ktorá už funguje vo vyspelých štátoch. Samozrejme, už aj u nás sú nejaké parkovacie systémy cez SMS správy, ale ja by som to ešte prepojil aj s parkovacími automatmi a ešte by som k tomu doplnil aplikáciu cez internet na mobilnom telefóne. Zjednodušil celý systém. Pomocou týchto nástrojov sa dá efektívnejšie nájsť miesto na parkovanie. Samozrejme, peniaze získané z parkovania sa musia automaticky používať len na cyklotrasy, budovanie nových parkovísk, a nie na iné účely.
Ako chcete zabezpečiť, aby najmä mladí ľudia neodchádzali za prácou a bývaním do iných miest?
Mojím cieľom nie je len to, aby neodchádzali, ale aby aj prichádzali za prácou a bývaním do Nitry. Mesto musí zabezpečiť dostatok bytov, musí vytvoriť podmienky na vznik pracovných miest a musí zabezpečiť dostatok kvalitných materských a základných škôl.
Ako chcete zlepšiť úroveň materských a základných škôl v Nitre? Ako by ste riešili kapacitné problémy v materských školách?
Keďže mesto nemôže priamo vstupovať do vyučovacieho procesu, ktoré riadi ministerstvo školstva, našou úlohou bude hlavne zabezpečiť materiálno-technické vybavenie škôl tak, aby hlavnými sponzormi neboli len rodičia. Nezbavovať sa vlastných existujúcich budov materských škôl, ako sa to deje teraz. Taktiež je potrebné sledovať pravidelne demografický vývoj, aby sme už dopredu boli pripravení na to, aké kapacity budeme v budúcnosti potrebovať.
Ako vnímate stav komunikácií v Nitre a ako ho chcete zlepšiť? Kde v meste podľa vás treba vynaložiť prioritne investície do komunikácií?
Stav ciest v Nitre vnímam tak ako každý, kto po nich jazdí a často preto navštevuje autoservis, čiže je žalostný. Ako občan som často svedkom toho, ako sa čerstvo zrekonštruovaná cesta po pár mesiacoch opravuje znova. Čiže, hlavne by som sa zameral na kvalitu prevedených prác a dodržiavanie technologických postupov. Tejto problematike sa treba venovať nielen pred voľbami, ale neustále. Podľa môjho názoru je nutné vytvoriť pravidelný monitoring fyzického stavu a vyťaženosti komunikácií, ktoré pomôžu pri poradí, v akom sa budú opravovať.
Aké najväčšie slabiny má podľa vás Územný plán mesta Nitra? Vyžaduje si zmeny?
Podľa môjho názoru územný plán treba mať nastavený minimálne na desať rokov. Treba si zobrať príklad z iných miest. Napríklad vo Viedni plánujú stavebný rozvoj mesta dlhodobo a premyslene. Často sme svedkami nepremyslených zmien územného plánu, ktorý kopíruje požiadavky rôznych lobistov a neberie ohľad na potreby obyvateľov, ktorí v danej lokalite žijú.
Ako chcete zatraktívniť mesto Nitra pre turistov? Aké by mali byť priority mesta v oblasti rozvoja cestovného ruchu?
Určite nebudem sľubovať lanovku, akvapark a podobne uletené záležitosti, ktoré by mesto finančne položili na lopatky. Aby malo mesto a obyvatelia úžitok z turistov, je potrebné, aby turisti zotrvali u nás viac dní. Mesto Nitra sa preto musí propagovať v spolupráci s vyšším územným celkom, na úrovni regiónu. Musí nastať spolupráca aj s cirkvou a ďalšími inštitúciami.
Ako konkrétne chcete zatraktívniť mesto pre jeho obyvateľov, napríklad z hľadiska vytvárania príležitostí pre voľnočasové aktivity, podpory kultúry či vytvárania oddychových a zelených zón?
Dôležité je oživenie pešej zóny. Tak isto je to budovanie nových cyklotrás, ktoré budú na seba priamo nadväzovať. Vo svojom programe som spomenul dosiaľ nevyužité bývalé kasárne pod Zoborom, ktoré svojou polohou, zeleňou a historickými budovami sú predurčené na zábavnú a oddychovú zónu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR