![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Ďalší krok pre udržanie životného prostredia
Spotreba plastov na planéte neustále rastie, čo si začali uvedomovať nielen bežní spotrebitelia, ale aj kľúčoví hráči. Ako uviedol britský denník the Economist: „od 50. rokov dvadsiateho ...
Zdieľať

Produkty ako zubné pasty, tvárové gély, peelingy a iné produkty obsahujúce kúsočky plastov môžu ohroziť život v oceánoch. Produkcia výrobkov obsahujúcich mikročastice bola zakázaná už v januári. Navrhovatelia už vtedy avizovali, že zákaz predaja bude čoskoro nasledovať. „Mikročastice sú síce maličké, ale sú smrteľné pre morské tvory a hlavne úplne zbytočné,“ vyhlásil Gove. „Nad týmito miniatúrnymi kúskami plastu sme zvíťazili, ale boj ešte nekončí. Teraz budeme tlačiť na ďalšie návrhy ako zdokonalenie systému recyklácie a zákaz používania plastových slamiek.“
Jeden z prvých krokov zaujala rovnako hneď v januári Európska komisia svojim strategickým postojom k plastom. Podľa nových plánov budú všetky plastové obaly na trhu EÚ do roku 2030 recyklovateľné, spotreba jednorazových plastov sa zníži a zámerné používanie mikroplastov sa obmedzí. Veľké spoločnosti pôsobiace a vyrábajúce na území EÚ vzali nariadenia vážne. Jeden z príkladov je spoločnosť Procter & Gamble, ktorej ambície zahŕňajú nielen produkciu 100 % recyklovateľných obalov, ale aj šetrenie zdrojov v distribučnom reťazci, či pôsobenie na zamestnancov. “Na základe doterajšieho pokroku sa naše ciele pre rok 2030 snažia riešiť dva najvážnejšie ekologické problémy vo svete: neobnoviteľné zdroje a zvyšujúcu sa spotrebu,” uviedla Virginia Helias, viceprezidentka pre udržateľnosť vo svete zo spoločnosti P&G. “Vieme, že naša spoločnosť nenájde odpovede na tieto otázky bez vytvorenia dôležitých partnerstiev na to, aby sa dosiahol zmysluplný pokrok. Zároveň chceme vyzdvihnúť zodpovednosť v spotrebe na ešte vyššiu úroveň pomocou ďalších inovácií v produktoch našich značiek.” Výsledky pokroku spoločnosti P&G vidíme naprieč všetkými značkami i geografickými oblasťami. Evidentné je to najmä pri produktoch ako je Tide purclean™ , prvý prací prostriedok na rastlinnej báze, alebo Head & Shoulders, ktorého obaly sú z odpadového plastu nájdeného na plážach.
Tide Purclean from Big Block on Vimeo.
Spoločnosť P&G prispieva k rozvoju stratégie udržateľnosti aj v strednej Európe. Závod v českom Rakovníku vyrábajúci produkty pre starostlivosť o tkaniny a domácnosť, predovšetkým Ariel, Lenor alebo Jar spĺňa najvyššie ekologické štandardy. Od roku 2011 sa na skládku nevyváža žiadny odpad – 80 % odpadu sa recykluje a 20 % sa premieňa na energiu. Značky na slovenskom trhu nabádajú spotrebiteľov k zodpovednej spotrebe: napríklad Jar tablety do umývačky (Jar Platinum) vyčistia zvyšky jedla z riadu bez jeho predchádzajúceho umývania, čím domácnosť ušetrí až 10 000 litrov vody ročne.
“Spoločnosť P&G je lídrom v riadení udržateľného rozvoja. Ich stratégia sa zhoduje s naším presvedčením, že firmy sa stanú úspešnejšie za predpokladu zvýšenia svojej udržateľnosti,” povedal Peter Bakker, prezident a generálny riaditeľ Svetovej podnikateľskej rady pre udržateľný rozvoj.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR