|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. septembra 2007
Ďalší diel súboja o titul majstra sveta F1 uvidí okruh Fudži
Súboj o titul majstra sveta vo formule 1 vstupuje do záverečnej fázy, do konca seriálu ostávajú posledné tri preteky mimo Európy. Dramatickú zápletku sľubuje už víkendová Veľká cena Japonska, ...
Zdieľať
FUDŽI 27. septembra (WEBNOVINY) - Súboj o titul majstra sveta vo formule 1 vstupuje do záverečnej fázy, do konca seriálu ostávajú posledné tri preteky mimo Európy. Dramatickú zápletku sľubuje už víkendová Veľká cena Japonska, ktorá sa po rokoch na okruhu v Suzuke presúva na trať Fudži patriacu automobilke Toyota. Na Fudži sa naposledy jazdili preteky formuly 1 v roku 1977, okruh má s predstaviteľmi F1 zmluvu ešte aj na budúci rok, od roku 2009 budú preteky striedavo na oboch okruhoch. Vlani vyhral Veľkú cenu Japonska v Suzuke Fernando Alonso, vtedy ešte vo farbách Renaultu, predvlani Kimi Räikkönen, v tom čase jazdec McLarenu.
Moderný okruh vo Fudži meria 4,563 km, nachádza sa na úpätí známej japonskej hory a jeho najväčšou pýchou je 1,5 km dlhá cieľová rovinka, ktorá je najdlhšou v seriáli MS. Jazdci na jej konci dosahujú rýchlosti vysoko cez 300 km/h a šírka ponúka dostatok priestoru na predbiehanie.
Kolotoč F1 prichádza do Japonska v tieni špionážnej aféry medzi McLarenom a Ferrari, po ktorej je rozhodnuté o víťazovi v Pohári konštruktérov. Tímový titul dostane po poslednej Veľkej cene sezóny v Brazílii pätnástykrát Ferrari, ktorého piloti Kimi Räikkönen a Felipe Massa v posledných pretekoch v Belgicku predviedli svoju rýchlosť a ziskom double zotrvali v hre o majstrovský titul.
Vo Ferrari dokonca neoficiálne určili aj tímovú jednotku, Massa by mal vo zvyšku sezóny pracovať pre Räikkönena. Brazílčan však tvrdí, že odvádza služby iba pre tím. "V našej stajni všetko funguje vo férovom duchu. Ak bude treba, určite tímu pomôžem," tvrdí Massa. Räikkönen by teraz potreboval aj vo Fudži zopakovať úspech zo Spa, aby aj ďalej mohol bojovať o prvé miesto v hodnotení šampionátu. Na vedúceho Lewisa Hamiltona stráca v súčasnosti 13 bodov. "Stále máme šancu, aj keď okruh veľmi nepoznáme. Bude to náročné, dopredu sa však nevzdáme. Čo keď sa niečo stane konkurencii? Musíme odviesť najlepší výkon a čakať. Naše auto fungovalo naposledy veľmi dobre a pred poslednými troma pretekmi sa nevzdávame nádeje. Boj o prvenstvo sa ešte nekončí," povedal Räikkönen. Medzi Britom a Fínom je ešte obhajca titulu z posledných dvoch rokov Fernando Alonso. Hlavná pozornosť v boji o prvenstvo sa preto sústredí na stajňu McLaren, Hamilton pred Španielom vedie iba o 2 body. Ak budú obaja končiť v pretekoch na popredných miestach ako doteraz a vyhnú sa technickým problémom, prvé dve priečky v šampionáte by im už nemali ujsť. Medzi Hamiltonom a Alonsom však v poslednom čase práve najlepšie vzťahy nevládnu. "Vo Fudži nás čakajú preteky na novom okruhu, poznám ho iba z pár testovacích jázd. Budeme musieť nájsť správne nastavenie, čo bude veľmi ťažké. Dôležité budú preto už tréningy. Som presvedčený, že náš tím v Japonsku môže vyhrať," vyhlásil pred odchodom do Japonska Fernando Alonso, ktorý absolvoval na novom okruhu vlani jazdy v dvojsedadlovom monoposte s viacerými pasažiermi. Jeho konkurent Lewis Hamilton príde do Fudži prvýkrát v kariére. "Na okruhu som ešte nikdy nejazdil, som však presvedčený, že obsadím dobrú pozíciu. Čakám zaujímavé preteky, keďže zatiaľ o ničom nie je rozhodnuté. Ja by som chcel vybojovať čo najviac bodov, ideálne by bolo, keby som vyhral. Na okruhu je veľa výziev, najväčšou je dlhá rovinka," tvrdí Hamilton.
Preteky budú dôležité aj pre tri japonské tímy Toyotu, Hondu a Super Aguri. Toyota doma predvedie aerodynamické zlepšenia svojho TF107, Honda by chcela už konečne výraznejšie prehovoriť do výsledkovej listiny. Super Aguri veľké ciele nemá a túži aspoň bodovať.
Dôležitým faktorom pre vývoj pretekov bude nevyspytateľné počasie v okolí okruhu Fudži. Dodávateľ pneumatík Bridgestone pripravuje zmesi pre horúce počasie, ale aj do dažďa. Zatiaľ čo v piatok a sobotu má byť slnečno, na nedeľu očakávajú zrážky.
Preteky sa pôjdu na 67 okruhov, ich celková dĺžka bude 305,721 km. Začiatok Veľkej ceny Japonska naplánovali na nedeľu o 6.30 SEČ.
Poradie MS (po 14 zo 17 pretekov):
Jednotlivci: 1. Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren 97 bodov, 2. Fernando Alonso (Šp.) McLaren 95, 3. Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari 84, 4. Felipe Massa (Braz.) Ferrari 77, 5. Nick Heidfeld (Nem.) BMW 56, 6. Robert Kubica (Poľ.) BMW 33, 7. Heikki Kovalainen (Fín.) Renault 22, 8. Giancarlo Fisichella (Tal.) Renault 17, 9. Nico Rosberg (Nem.) Williams 15, 10. Alexander Wurz (Rak.) Williams 13, 11. Mark Webber (Austr.) Red Bull 10, 12. David Coulthard (V. Brit.) 8, 13. Jarno Trulli (Tal.) Toyota 7, 14. Ralf Schumacher (Nem.) Toyota 5, 15. Takuma Sato (Jap.) Super Aguri 4, 16. Jenson Button (V. Brit.) Honda 2, 17. Sebastian Vettel (Nem.) BMW 1
Pohár konštruktérov:
1. Ferrari 161, 2. BMW-Sauber 90, 3. Renault 39, 4. Williams F1 Team 28, 5. Red Bull Racing 18, 6. Toyota Racing 12, 7. Super Aguri 4, 8. Honda 2 (McLaren-Mercedes vylúčili pre špionáž)