|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. decembra 2011
D1 Lietavská Lúčka-Dubná skala má byť hotová o šesť rokov
Diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka - Dubná skala má byť, vrátane 7,5-kilometrového tunela Višňové, hotový v roku 2017. Podľa ministra dopravy Jána Figeľa výstavba ...
Zdieľať
ŽILINA 5. decembra (WEBNOVINY) - Diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka - Dubná skala má byť, vrátane 7,5-kilometrového tunela Višňové, hotový v roku 2017.
Podľa ministra dopravy Jána Figeľa výstavba 13,5-kilometrového úseku má byť v porovnaní s plánovaným financovaním cez PPP projekty lacnejšia o minimálne 250 miliónov eur.
"V priebehu decembra Národná diaľničná spoločnosť vyhlási súťaž na zhotoviteľa. Ide o 13,5-kilometrový úsek, ktorý spája úsek Višňové - Dubná skala a úsek Lietavská Lúčka - Višňové. To spojenie je potrebné z hľadiska efektívnosti výstavby a splnenia podmienok tak, aby sme na jednej strane čo najviac ušetrili a na druhej strane, aby sme sa pohli z hľadiska realizácie," povedal Figeľ.
Stavenisko budúceho tunela Višňové
Expertízy odhadujú celkové stavebné náklady do 900 miliónov eur. "Je to číslo, ktoré kombinuje štátnu a rezortnú expertízu a kombinuje v sebe nielen náklady na samotný 7,5-kilometrový moderný dvojrúrový tunel , ale aj ostatné komunikácie v celkovej dĺžke 13,5 kilometra,“ povedal minister dopravy a zároveň dodal, že vďaka dnešným pomerom na stavebnom trhu a kvalitnej súťaži očakáva ďalšie možnosti zníženia ceny. "Nie je to fikcia. Za štyri identické úseky Slovensko v tomto roku ušetrilo oproti PPP kontraktu 700 miliónov eur,“ dodal Figeľ.
Prieskumná štôlňa popod pohorie Malej Fatry vychádza na jednej strane nad obcou Višňové pri Žiline a na druhej pod Dubnou skalou pri Vrútkach. Štôlňu prerazili už pred desiatimi rokmi, od roku 2003 je však zakonzervovaná a nič sa tam nedeje.
Podľa ministra dopravy Jána Figeľa výstavba 13,5-kilometrového úseku má byť v porovnaní s plánovaným financovaním cez PPP projekty lacnejšia o minimálne 250 miliónov eur.
"V priebehu decembra Národná diaľničná spoločnosť vyhlási súťaž na zhotoviteľa. Ide o 13,5-kilometrový úsek, ktorý spája úsek Višňové - Dubná skala a úsek Lietavská Lúčka - Višňové. To spojenie je potrebné z hľadiska efektívnosti výstavby a splnenia podmienok tak, aby sme na jednej strane čo najviac ušetrili a na druhej strane, aby sme sa pohli z hľadiska realizácie," povedal Figeľ.
Stavenisko budúceho tunela Višňové
Expertízy odhadujú celkové stavebné náklady do 900 miliónov eur. "Je to číslo, ktoré kombinuje štátnu a rezortnú expertízu a kombinuje v sebe nielen náklady na samotný 7,5-kilometrový moderný dvojrúrový tunel , ale aj ostatné komunikácie v celkovej dĺžke 13,5 kilometra,“ povedal minister dopravy a zároveň dodal, že vďaka dnešným pomerom na stavebnom trhu a kvalitnej súťaži očakáva ďalšie možnosti zníženia ceny. "Nie je to fikcia. Za štyri identické úseky Slovensko v tomto roku ušetrilo oproti PPP kontraktu 700 miliónov eur,“ dodal Figeľ.
Prieskumná štôlňa popod pohorie Malej Fatry vychádza na jednej strane nad obcou Višňové pri Žiline a na druhej pod Dubnou skalou pri Vrútkach. Štôlňu prerazili už pred desiatimi rokmi, od roku 2003 je však zakonzervovaná a nič sa tam nedeje.