|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. decembra 2018
D.Saková: SR podporí Srbsko v oblasti elektronizácie verejnej správy
Na snímke srbská premiérka Ana Brnabičová (vľavo) a ministerka vnútra SR Denisa Saková (vpravo) počas prehliadky Klientskeho centra na Tomášikovej ulici 11. decembra 2018 v Bratislave.
Zdieľať
Na snímke srbská premiérka Ana Brnabičová (vľavo) a ministerka vnútra SR Denisa Saková (vpravo) počas prehliadky Klientskeho centra na Tomášikovej ulici 11. decembra 2018 v Bratislave. Foto: TASR Pavol Zachar
Bratislava 11. decembra (TASR) - Slovensko je pripravené odovzdať svoje skúsenosti s reformou a elektronizáciou verejnej správy Srbsku. Informovala o tom ministerka vnútra SR Denisa Saková (Smer-SD) po stretnutí so srbskou premiérkou Anou Brnabičovou v Klientskom centre na Tomášikovej ulici v Bratislave. O stretnutie podľa rezortu vnútra požiadala srbská strana, ktorá si chcela pozrieť fungovanie a priestory klientskeho centra v praxi."Jej záujem vyplýva z toho, že Srbská republika stojí pred neľahkou úlohou, tak ako SR v rokoch 2012 - 2013. Chce reformovať verejnú správu a chce poskytovať lepšie služby občanom," ozrejmila Saková. Zároveň potvrdila, že Slovensko poskytne podporu Srbsku nielen v otázkach administratívnych služieb, ale aj v ďalších oblastiach v súvislosti s eGovernmentom.
Saková skonštatovala, že jednou z aktivít Slovenska v rámci ESO bolo práve vybudovanie klientskych centier v okresných mestách po celom Slovensku. V súčasnosti je podľa jej slov na Slovensku otvorených zhruba 55 z celkových plánovaných 79 centier. Od otvorenia bratislavského pracoviska vo februári 2016 obslúžili približne 1,2 milióna klientov. Doplnila, že kým sa priemerná doba čakania na jednotlivých úradoch v minulosti pohybovala v hodinách, v bratislavskom centre je to aktuálne okolo 16 minút.
Vybudovanie klientskych centier sa podľa jej slov stretlo s pozitívnou odozvou občanov. "V rámci celého Slovenska hovoríme o 72-percentnej pozitívnej odozve našich občanov na jednotlivé služby, ktoré v rámci klientskych pracovísk poskytujeme. Tu v Bratislave konkrétne hovoríme o 92-percentnej spokojnosti občanov, ktorí toto klientske pracovisko navštívia," povedala.
So srbskou premiérkou hovorili aj o reforme systému eGovernment a o jeho základnom prvku, ktorým je podľa nej elektronický občiansky preukaz. "Oboznámili sme ju s celým priebehom budovania eGovernmentu na Slovensku od roku 2007 s tým, že sme podali aj podrobné informácie, ako v rámci eGovernmentu postupovalo ministerstvo vnútra, že publikoval do dnešnej doby zhruba 150 elektronických služieb, ktoré sa paralelne poskytujú, respektíve používajú aj pri poskytovaní servisov v rámci klientskych pracovísk," vysvetlila.
Brnabičová ozrejmila, že čo sa týka elektronizácie štátnej správy, má Srbsko ambíciu poskytovať kvalitné verejné služby, ktoré budú digitalizované aj s využitím všetkých výdobytkov IT sektoru. Myslí si, že obe vlády, slovenská i srbská, sú orientované na to, aby zásluhou elektronizácie verejnej správy a služieb štátu poskytovaných občanom dosiahli efektívnejšie a transparentnejšie poskytovanie služieb s menšou mierou korupcie.
Srbská premiérka je vďačná, že je Slovensko pripravené zdieľať s jej krajinou svoje skúsenosti a odovzdať rady v tejto oblasti. Pozitívne zhodnotila aj úspešnosť klientskeho centra v Bratislave.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR