|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. septembra 2012
Cyklotrasa z Devína cez Sihoť nepovedie, ekológia zvíťazila
Cyklotrasa z Devína do Karlovej Vsi cez ostrov Sihoť nepovedie, mestskí poslanci na dnešnom zasadnutí zastupiteľstva schválili jej trasovanie popri Devínskej ceste, poza záhradky. Za ...
Zdieľať
BRATISLAVA 27. septembra (WEBNOVINY) – Cyklotrasa z Devína do Karlovej Vsi cez ostrov Sihoť nepovedie, mestskí poslanci na dnešnom zasadnutí zastupiteľstva schválili jej trasovanie popri Devínskej ceste, poza záhradky.
Za cyklochodník mimo ostrova Sihoť bola aj Bratislavská vodárenská spoločnosť, túto možnosť neodporúčal ani Výskumný ústav vodného hospodárstva.
Mimosihoťský variant uprednostňoval aj minister životného prostredia Peter Žiga.
Bratislavský primátor Milan Ftáčnik počas dnešnej diskusie na zasadnutí zastupiteľstva povedal, že ak by mal právo hlasovať, bol by za cyklotrasu mimo ostrova. Návrh o vedení cyklotrasy medzi poslancami vyvolal dlhú diskusiu o ochrane vodných zdrojov na ostrove aj o tom, čo by cyklisti po sprístupnení ostrova pre vodné zdroje znamenali.
Prednejšia bola ekológia
Poslanci dnes neschválili návrh Kataríny Augustinič (SaS), ktorá chcela dočasné sprístupnenie ostrova pre cyklistov, kým sa definitívne nevyrieši vedenie cyklochodníka.
Viacerí poslanci sa dnes vyjadrili, že ochrana vodného zdroja je prvoradá a jeho možné ohrozenie je príliš veľké riziko. "Máme alternatívu, že cyklotrasa môže viesť aj mimo ostrova Sihoť," uviedol predseda najväčšieho poslaneckého klubu SDKÚ-DS a Most Híd Sven Šovčík.
Doplnil, že nie je ochotný vziať si na plecia zodpovednosť spojenú s ohrozením vodného zdroja na ostrove. Mestská poslankyňa a starostka Devína Ľubica Kolková oponovala, že iné možnosti síce sú, ale mesto nevie, či na nich bude mať peniaze. Podľa Kataríny Augustinič (SaS) sa ich klub prikláňa k vedeniu cyklotrasy cez Sihoť.
Pri druhej alternatíve – popri Devínskej ceste, totiž mesto podľa nej nevie, či bude môcť pozemky vykúpiť a za koľko. Milan Šindler sa za klub KDH vyjadril, že budú hlasovať proti cyklotrase na ostrove. Vodný zdroj totiž podľa neho vodou zásobuje 170-tisíc ľudí a jeho znečistenie by znamenalo nepredstaviteľný problém.
Poslanci sa spoliehajú na eurofondy
Námestníčka primátora Petra Nagyová Džerengová (SaS) súhlasila s tým, že vodu chrániť treba. "Čo ale cyklista tej vode urobí?" spýtala sa poslancov. Dodala, že by na Sihoti šlo o regulovaný prechod cyklistov, ktorí by sa museli zaregistrovať a do určitého času ho opustiť.
Pri vedení cyklotrasy sa hovorilo o dvoch úsekoch. Prvým je Devín - Kameňolom, druhým Kameňolom - Most na Sihoť. Trasovanie prvého úseku je prakticky jasné, mesto už podalo dokumentáciu na územné rozhodnutie, na ktorú čaká približne tri roky a brzdia ju majetkové problémy. O vedení druhého úseku dnes rozhodli poslanci, pôjde popri Devínskej ceste.
Podľa predbežnej analýzy Bratislavskej vodárenskej spoločnosti by alternatívna trasa mimo ostrova v najjednoduchšej verzii vyšla na 1,185 milióna eur. To však len v tom prípade, že nebude popri ceste potrebné budovať konzoly a oporné múry. V prípade, že bude potrebné vybudovať konštrukciu na pilótach, môže byť cena aj niekoľkonásobne vyššia.
Podľa predbežných odhadov by takéto riešenie na dĺžke troch kilometrov mohlo stáť od štyroch do piatich miliónov eur. V cene 1,18 milióna tiež nie je započítaná cena za výkup pozemkov od súkromných vlastníkov. Primátor Ftáčnik sa vo financovaní cyklotrasy podľa vlastných slov do značnej miery spolieha na eurofondy, keďže bude súčasťou trasy medzinárodného významu.
Za cyklochodník mimo ostrova Sihoť bola aj Bratislavská vodárenská spoločnosť, túto možnosť neodporúčal ani Výskumný ústav vodného hospodárstva.
Mimosihoťský variant uprednostňoval aj minister životného prostredia Peter Žiga.
Bratislavský primátor Milan Ftáčnik počas dnešnej diskusie na zasadnutí zastupiteľstva povedal, že ak by mal právo hlasovať, bol by za cyklotrasu mimo ostrova. Návrh o vedení cyklotrasy medzi poslancami vyvolal dlhú diskusiu o ochrane vodných zdrojov na ostrove aj o tom, čo by cyklisti po sprístupnení ostrova pre vodné zdroje znamenali.
Prednejšia bola ekológia
Poslanci dnes neschválili návrh Kataríny Augustinič (SaS), ktorá chcela dočasné sprístupnenie ostrova pre cyklistov, kým sa definitívne nevyrieši vedenie cyklochodníka.
Viacerí poslanci sa dnes vyjadrili, že ochrana vodného zdroja je prvoradá a jeho možné ohrozenie je príliš veľké riziko. "Máme alternatívu, že cyklotrasa môže viesť aj mimo ostrova Sihoť," uviedol predseda najväčšieho poslaneckého klubu SDKÚ-DS a Most Híd Sven Šovčík.
Doplnil, že nie je ochotný vziať si na plecia zodpovednosť spojenú s ohrozením vodného zdroja na ostrove. Mestská poslankyňa a starostka Devína Ľubica Kolková oponovala, že iné možnosti síce sú, ale mesto nevie, či na nich bude mať peniaze. Podľa Kataríny Augustinič (SaS) sa ich klub prikláňa k vedeniu cyklotrasy cez Sihoť.
Pri druhej alternatíve – popri Devínskej ceste, totiž mesto podľa nej nevie, či bude môcť pozemky vykúpiť a za koľko. Milan Šindler sa za klub KDH vyjadril, že budú hlasovať proti cyklotrase na ostrove. Vodný zdroj totiž podľa neho vodou zásobuje 170-tisíc ľudí a jeho znečistenie by znamenalo nepredstaviteľný problém.
Poslanci sa spoliehajú na eurofondy
Námestníčka primátora Petra Nagyová Džerengová (SaS) súhlasila s tým, že vodu chrániť treba. "Čo ale cyklista tej vode urobí?" spýtala sa poslancov. Dodala, že by na Sihoti šlo o regulovaný prechod cyklistov, ktorí by sa museli zaregistrovať a do určitého času ho opustiť.
Pri vedení cyklotrasy sa hovorilo o dvoch úsekoch. Prvým je Devín - Kameňolom, druhým Kameňolom - Most na Sihoť. Trasovanie prvého úseku je prakticky jasné, mesto už podalo dokumentáciu na územné rozhodnutie, na ktorú čaká približne tri roky a brzdia ju majetkové problémy. O vedení druhého úseku dnes rozhodli poslanci, pôjde popri Devínskej ceste.
Podľa predbežnej analýzy Bratislavskej vodárenskej spoločnosti by alternatívna trasa mimo ostrova v najjednoduchšej verzii vyšla na 1,185 milióna eur. To však len v tom prípade, že nebude popri ceste potrebné budovať konzoly a oporné múry. V prípade, že bude potrebné vybudovať konštrukciu na pilótach, môže byť cena aj niekoľkonásobne vyššia.
Podľa predbežných odhadov by takéto riešenie na dĺžke troch kilometrov mohlo stáť od štyroch do piatich miliónov eur. V cene 1,18 milióna tiež nie je započítaná cena za výkup pozemkov od súkromných vlastníkov. Primátor Ftáčnik sa vo financovaní cyklotrasy podľa vlastných slov do značnej miery spolieha na eurofondy, keďže bude súčasťou trasy medzinárodného významu.