|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. októbra 2013
Cyklokoalícia chce zrušiť parkovanie áut na chodníkoch
Divoko parkujúce autá na chodníkoch tvoria závažnú bariéru chodcom a vozičkárom, starším či mamičkám s kočíkmi často úplne znemožňujú pohyb. Tvrdí ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Tomáš Halász
Bratislava 8. októbra (TASR) – Divoko parkujúce autá na chodníkoch tvoria závažnú bariéru chodcom a vozičkárom, starším či mamičkám s kočíkmi často úplne znemožňujú pohyb. Tvrdí to občianske združenie Cyklokoalícia, ktoré spisuje petíciu a parkovanie na chodníkoch ňou chce zrušiť. V petícii žiada vypustiť zo zákona o cestnej premávke princíp, že autá môžu na chodníkoch stáť, ak nechajú chodcom priestor 1,5 metra."Aj pri dodržaní 1,5-metrového odstupu sa stáva, že chodník je autami úplne obsadený, nedá sa po ňom bezpečne pohybovať alebo sa naň dostať," tvrdí predseda Cyklokoalície Michal Malý s tým, že rodičia s kočíkom alebo vozičkári tak často musia chodiť po ceste. Podľa združenia je riešenie v obrátení princípu znenia zákona. "Obce môžu stále umožniť parkovanie vodorovným značením, ale pokiaľ ho nepovolia, bude zakázané," vysvetlil.
Hoci parkovanie býva často v mestách problémom, nemožno ho podľa združenia prenášať na chodcov. Legislatíva, ktorá by paušálne povoľovala parkovanie na chodníkoch, nemá podľa Malého obdobu v žiadnej inej krajine Európskej únie. "Vplyv na verejné priestory je pritom nesmierny. Každá voľná plocha je automaticky považovaná za parkovisko a obce, ktoré chcú tento problém vyriešiť, musia často siahať po náročných alebo nákladných riešeniach v podobe dopravného značenia alebo zábran proti parkovaniu," upozornil. Zároveň pripomenul, že ak autá stoja vo viacerých radoch tak, že nenechajú ani 1,5 metra, nie je často možné určiť, kto zaparkoval ako posledný a kto teda porušil zákon.
Podnetom k zorganizovaniu petície bola podľa Malého okrem vypuklého problému aj iniciatíva hlavného mesta, ktoré dalo ešte v apríli zásadnú pripomienku k novele zákona o cestnej premávke. "Pripomienka smerovala k návrhu zakázať parkovanie motorových vozidiel na chodníkoch, ktoré sú síce dostatočne široké, aby ostala voľná šírka chodníka 1,5 metra, ale z iných dôvodov je potrebné, aby neboli obsadené parkujúcimi vozidlami," vysvetlil pre TASR hovorca mesta Stanislav Ščepán. Takýmito miestami sú podľa jeho slov zväčša časti chodníkov priľahlé k zastávkam mestskej hromadnej dopravy, chodníky v blízkosti križovatiek či neprehľadných zákrut. "Pripomienka ale bola zamietnutá," dodal hovorca.
Petíciu rozbehla Cyklokoalícia ešte počas Európskeho týždňa mobility, ktorý prebiehal minulý mesiac. Malý odhaduje, že dosiaľ vyzbierali do 1000 podpisov, medzi signatármi je aj primátor Bratislavy Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD). Na to, aby sa petíciou musel zaoberať parlament, je potrebných 100.000 podpisov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Cyklokoalícia chce zrušiť parkovanie áut na chodníkoch - diskusné fórum čitateľov