|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. apríla 2012
Cyklochodník v Tatrách je úspešným projektom
Cyklistický chodník zo Spišskej Belej do Tatranskej Kotliny považuje primátor Spišskej Belej Štefan Bieľak za jeden z najúspešnejších a verejnosťou najviac oceňovaných projektov spolufinancovaných ...
Zdieľať
POPRAD 27. apríla (WEBNOVINY) – Cyklistický chodník zo Spišskej Belej do Tatranskej Kotliny považuje primátor Spišskej Belej Štefan Bieľak za jeden z najúspešnejších a verejnosťou najviac oceňovaných projektov spolufinancovaných z eurofondov v oblasti Tatier.
„Prvých deväť kilometrov za ten prvý rok bolo dôkazom toho, že je to možno jedna z najlepších investícií do cestovného ruchu v našom regióne Tatier, ktorá naštartovala nielen domácich obyvateľov, ale začali ju vyhľadávať aj obyvatelia regiónu a ľudia, ktorí prichádzali zvonku,“ povedal pre médiá primátor Štefan Bieľak.
Cyklochodník otvorilo mesto už vlani 1. mája. O tom, že chodník je naozaj využívaný svedčí aj prieskum, ktorý si robilo mesto a v najsilnejšie dni sa na cyklochodníku pohybovalo až okolo 1200 cyklistov za jeden deň.
Nový cyklochodník zo Spišskej Belej do Tatranskej Kotliny je hlavnou časťou projektu Belianske Tatry - spolu a lepšie, ktorý v týchto dňoch mesto oficiálne ukončilo. Na záver projektu vydalo mesto publikáciu spoznajme krásy Belianskych Tatier, ktorá má byť aj akousi pozvánkou pre návštevníkov do tejto časti Tatier.
V projekte treba pokračovať
Takmer ročné skúsenosti s cyklochodníkom však ukázali aj to, že v projekte treba pokračovať a potrebné bude aj dobudovanie doplnkovej infraštruktúry pri nástupe na parkovisku, či ďalšie doplnkové služby. Cykloturistika nie je podľa Bieľaka len samotná cyklotrasa, ale aj ďalšia doplnková infraštruktúra, ktorú je potrebné vybudovať.
Celkové náklady na projekt predstavovali 1,8 mil. eur, z toho 1,5 mil. eur stála samotná výstavba cyklotrasy. Mesto sa na projekte podieľalo piatimi percentami, z eurofondov získalo mesto 75 % nákladov a 20 % zo štátneho rozpočtu.
Mesto Spišská Belá v spolupráci s ďalšími samosprávami v rámci Mikroregiónu Belianske Tatry pripravuje predĺženie cyklotrasy až na hranicu s Poľskom, cez Ždiar a Tatranskú Javorinu v dĺžke vyše 20 km. Ďalšia trasa smeruje z Tatranskej Kotliny do Tatranskej Lomnice.
Pripravený je projekt cyklotrasy zo Spišskej Starej Vsi do Červeného Kláštora, ktorý sa napojí na cyklotrasu do poľskej Szczawnice. Tieto projekty sú už projektovo pripravené, chýbajú len peniaze. Vlastný projekt cyklotrás má pripravené aj mesto Vysoké Tatry, ktoré by sa malo napojiť na cyklochodník v Tatranskej Kotline, čím by mal vzniknúť malý tatranský okruh.
Chystajú aj veľký tatranský okruh
Samospráva v oblasti Tatier pripravuje aj projekt veľkého tatranského okruhu v dĺžke vyše 300 km, ktorý by mal spojiť poľskú stranu Tatier so slovenskou cez Oravu, Liptov a Spiš a Podhalie.
Tento projekt zatiaľ nebol úspešný v poslednom kole hodnotenia projektov cezhraničnej poľsko-slovenskej spolupráce. Medzi veľkým a malým tatranským okruhom cyklotrás sa pripravuje sieť „mäkkých cyklotrás“. Niektoré z nich v oblasti Vysokých Tatier by mali byť vyznačené už v tomto roku.
Na projekte mäkkých cyklotrás už spolupracujú aj oblastné organizácie cestovného ruchu, ktoré vznikli v oblasti Vysokých Tatier a Pienin. Podľa primátora Spišskej Belej, projekt budovania cyklotrás v rámci malého i veľkého okruhu okolo Vysokých Tatier je plánom na najbližšie programovacie obdobie.
„Verím, že dobrá správa do regiónu príde čoskoro a budú sa dať použiť peniaze na budovanie cyklotrás,“ povedal Bieľak. Pre rozvoj cykloturizmu sú však významné aj mäkké cyklotrasy, ktoré sa dajú využívať aj bez výraznejších investícií.
„Prvých deväť kilometrov za ten prvý rok bolo dôkazom toho, že je to možno jedna z najlepších investícií do cestovného ruchu v našom regióne Tatier, ktorá naštartovala nielen domácich obyvateľov, ale začali ju vyhľadávať aj obyvatelia regiónu a ľudia, ktorí prichádzali zvonku,“ povedal pre médiá primátor Štefan Bieľak.
Cyklochodník otvorilo mesto už vlani 1. mája. O tom, že chodník je naozaj využívaný svedčí aj prieskum, ktorý si robilo mesto a v najsilnejšie dni sa na cyklochodníku pohybovalo až okolo 1200 cyklistov za jeden deň.
Nový cyklochodník zo Spišskej Belej do Tatranskej Kotliny je hlavnou časťou projektu Belianske Tatry - spolu a lepšie, ktorý v týchto dňoch mesto oficiálne ukončilo. Na záver projektu vydalo mesto publikáciu spoznajme krásy Belianskych Tatier, ktorá má byť aj akousi pozvánkou pre návštevníkov do tejto časti Tatier.
V projekte treba pokračovať
Takmer ročné skúsenosti s cyklochodníkom však ukázali aj to, že v projekte treba pokračovať a potrebné bude aj dobudovanie doplnkovej infraštruktúry pri nástupe na parkovisku, či ďalšie doplnkové služby. Cykloturistika nie je podľa Bieľaka len samotná cyklotrasa, ale aj ďalšia doplnková infraštruktúra, ktorú je potrebné vybudovať.
Celkové náklady na projekt predstavovali 1,8 mil. eur, z toho 1,5 mil. eur stála samotná výstavba cyklotrasy. Mesto sa na projekte podieľalo piatimi percentami, z eurofondov získalo mesto 75 % nákladov a 20 % zo štátneho rozpočtu.
Mesto Spišská Belá v spolupráci s ďalšími samosprávami v rámci Mikroregiónu Belianske Tatry pripravuje predĺženie cyklotrasy až na hranicu s Poľskom, cez Ždiar a Tatranskú Javorinu v dĺžke vyše 20 km. Ďalšia trasa smeruje z Tatranskej Kotliny do Tatranskej Lomnice.
Pripravený je projekt cyklotrasy zo Spišskej Starej Vsi do Červeného Kláštora, ktorý sa napojí na cyklotrasu do poľskej Szczawnice. Tieto projekty sú už projektovo pripravené, chýbajú len peniaze. Vlastný projekt cyklotrás má pripravené aj mesto Vysoké Tatry, ktoré by sa malo napojiť na cyklochodník v Tatranskej Kotline, čím by mal vzniknúť malý tatranský okruh.
Chystajú aj veľký tatranský okruh
Samospráva v oblasti Tatier pripravuje aj projekt veľkého tatranského okruhu v dĺžke vyše 300 km, ktorý by mal spojiť poľskú stranu Tatier so slovenskou cez Oravu, Liptov a Spiš a Podhalie.
Tento projekt zatiaľ nebol úspešný v poslednom kole hodnotenia projektov cezhraničnej poľsko-slovenskej spolupráce. Medzi veľkým a malým tatranským okruhom cyklotrás sa pripravuje sieť „mäkkých cyklotrás“. Niektoré z nich v oblasti Vysokých Tatier by mali byť vyznačené už v tomto roku.
Na projekte mäkkých cyklotrás už spolupracujú aj oblastné organizácie cestovného ruchu, ktoré vznikli v oblasti Vysokých Tatier a Pienin. Podľa primátora Spišskej Belej, projekt budovania cyklotrás v rámci malého i veľkého okruhu okolo Vysokých Tatier je plánom na najbližšie programovacie obdobie.
„Verím, že dobrá správa do regiónu príde čoskoro a budú sa dať použiť peniaze na budovanie cyklotrás,“ povedal Bieľak. Pre rozvoj cykloturizmu sú však významné aj mäkké cyklotrasy, ktoré sa dajú využívať aj bez výraznejších investícií.