|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. júna 2006
Čumila obliekli do trička s logom ekologickej kampane
Symboly bratislavského Starého Mesta, sochy Schöner Náciho a Čumila, dnes obliekli do trička a čiapky s mottom kampane Zmena podnebia je vo Vašich rukách. K informačnej kampani Európskej komisie sa tak ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. júna (WN/SITA) - Symboly bratislavského Starého Mesta, sochy Schöner Náciho a Čumila, dnes obliekli do trička a čiapky s mottom kampane Zmena podnebia je vo Vašich rukách. K informačnej kampani Európskej komisie sa tak Slovensko pripojilo v rámci Svetového dňa životného prostredia. Kampaň vyzýva každého občana, aby v záujme zníženia emisií skleníkových plynov zmenil aspoň o málo svoje každodenné zvyky.
Ako dnes na tlačovej konferencii povedala Vlasta Ševčíková z Ami Communications Slovakia, kampaň je od 29. mája vo všetkých členských štátoch Európskej únie a má narušiť skepticizmus ľudí a presvedčiť ich, že aj individuálne snahy o lepšie životné prostredie majú význam. V tlačovom vyhlásení kampane sa píše, že každý občan Európskej únie sa podieľa na produkcii 11 ton skleníkových plynov za rok. Kampaň ponúka niekoľko spôsobov, ako ušetriť životné prostredie: znížiť o jeden stupeň Celzia teplotu v domácnosti, vypnúť nepotrebné svetlá v domácnosti, recykláciu, chôdzu namiesto použitia dopravných prostriedkov. Ďalšie možnosti uvádza Európska komisia na internetovej stránke www.climatechange.eu.com. Ku kampani sa pripojila aj bratislavská mestská časť Staré Mesto. Ako na tlačovej besede povedal starosta Peter Čiernik, aj on vo svojej domácnosti znížil teplotu o 1 stupeň a po Starom Meste sa pohybuje peši.
Rozpočet kampane je 4,7 milióna eur a hlavné mestá štátov EÚ sa k nej pripoja aj veľkými reklamnými tabuľami s logom kampane. Jeden z nich sa objaví v priebehu dnešného dňa na budove ministerstva životného prostredia v Bratislave. Myšlienku kampane, ktorej patrónkou je študentka environmentalistiky a speváčka Zdenka Predná, podporila dnes aj živá reťaz. Tú vytvorilo približne 150 žiakov bratislavských škôl na pešej zóne v Bratislave. Na myšlienku kampane ďalej v septembri nadviažu študenti stredných škôl rôznymi environmentálnymi súťažami, či podujatie Deň bez automobilov.
FOTO:SITA