|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. decembra 2017
Crowdfunding predstavuje budúcnosť aj pre neziskové organizácie
Crowdfunding ako spôsob financovania využívajú nielen startupy, ale aj neziskové organizácie. Práve digitálnemu darcovstvu ustupujú tradičné nástroje pomoci, akými sú verejné ...
Zdieľať
Foto: TASR/AP
Bratislava/Praha 3. decembra (TASR) – Crowdfunding ako spôsob financovania využívajú nielen startupy, ale aj neziskové organizácie. Práve digitálnemu darcovstvu ustupujú tradičné nástroje pomoci, akými sú verejné pouličné zbierky. Pre TASR to uviedol Čestmír Horký, riaditeľ Nadačného fondu pomoci Karla Janečka, ktorý je prvým charitatívnym crowdfundingovým portálom v Česku.V súčasnosti neziskové organizácie komunikujú so svojimi darcami približne v 75 % cez sociálne siete. Ako alternatívu k tradičnému spôsobu financovania začali takéto organizácie využívať aj koncept crowdfundingu. Metódu využíva aj Nadačný fond pomoci Karla Janečka, takýmto spôsobom za dva roky zaujali viac ako 4.000 darcov a vyzbierali približne 8,5 milióna CZK.
"Nie každá zbierka naplní cieľovú čiastku, niektoré ju prekročia aj dvojnásobne. Veľmi záleží na kvalite kampane, motivácii tímu realizátorov, silnom príbehu a kvalitnom využití technológií a sociálnych sietí. Projekty prezentujeme na facebooku a instagrame a komunikácia prebieha v online prostredí," priblížil Horký.
Podľa českej mapy darcovstva za rok 2017 až 75 % darcov tvrdí, že sociálne siete sú ich primárnym zdrojom informácií. V 62 % ide o facebook, 15 % instagram a 10 % twitter. Celkovo 65 % darcov preferuje online darovanie. Takýto spôsob darcovstva najúčinnejšie využívajú mladé a nové organizácie, pre ktoré crowdfunding predstavuje krok k priblíženiu sa ľuďom. Čo sa týka darcov, aj tu sa zapájajú väčšinou mladí ľudia, ktorým sú technológie bližšie, pretože platobné metódy sú väčšinou viazané na internetové bankovníctvo.
Charitatívny crowdfunding je metódou financovania verejne prospešného projektu viacerými ľuďmi. Takýmto projektom môže byť výstavba školy, kúpa invalidného vozíka alebo úhrada liečby. "Crowdfunding je významnou metódou financovania aktivít, projektov a pomoci. Domnievam sa, že sa to nezmení. Moderné technológie nám umožňujú vytvárať vzťah s darcom, pravidelne ho informovať o výsledkoch jeho pomoci. To posilňuje motiváciu darovať a v crowdfundingu vidím v tomto smere veľkú budúcnosť," doplnil Horký.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR