|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 25.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Katarína
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
Atlanta 16. februára (TASR) - Výrobca nealkoholických nápojov Coca-Cola v piatok oznámil vyššie tržby v 4. kvartáli, ku ktorým mu dopomohol najmä vyšší predaj čajov, káv a nápojov s obsahom vitamínov. Tie vykompenzovali slabší predaj sladených perlivých nápojov.Tržby medziročne klesli o 20 % na 7,51 miliardy USD (6,03 miliardy eur), čím prekonali prognózy Wall Street na úrovni 7,36 miliardy USD. Coca Cola v 4. kvartáli spadla do čistej straty 2,75 miliardy USD v porovnaní s čistým ziskom 550 miliónov USD v rovnakom období roka 2016.
Coca-Cola plánuje využiť hotovosť v zahraničí a úspory súvisiace so zmenou firemného zdaňovania v USA na zníženie zadlženosti o sedem miliárd dolárov. Na druhej strane spoločnosť musela v 4. kvartáli zaúčtovať mimoriadny výdavok 3,6 miliardy USD práve v súvislosti so zmenami daňových zákonov, čo vyústilo do čistej straty v porovnaní so ziskom pred rokom.
Coca-Cola aj jej hlavný konkurent PepsiCo pociťujú dôsledky nižšieho predaja sladených nápojov, keďže spotrebitelia začínajú uprednostňovať zdravšie nápoje. S cieľom kompenzovať tento vývoj spoločnosť uviedla na trh nízkokalorickú Diet Coke so štyrmi novými príchuťami a zvýšil sa aj predaj Coke Zero Sugar. Zároveň sa viac zameriava na neperlivé nápoje, napríklad vitamínami obohatenú vodu Glaceau.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR