|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. januára 2015
Čo je udržateľný rozvoj? Správne odpovedať vie len tretina opýtaných
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/Štefan Puškáš
Bratislava 18. januára (TASR) - Približne 85 % vysokoškolákov si myslí, že pozná pojem udržateľný rozvoj a považuje udržateľné správanie za dôležité. Presný význam však dokáže objasniť iba tretina z nich. Ukázal to prieskum na Slovensku a v Česku, ktorý realizovala spoločnosť Unilever.„V prieskume sme sledovali aj znalosti spoločenskej zodpovednosti firiem - CSR (corporate social responsibility). Aj tu sme u vysokoškolákov zistili veľké medzery. Iba 20 % slovenských študentov dokáže definovať pojem CSR. Alarmujúce výsledky nás utvrdili v tom, že je dôležité vzdelávať verejnosť, predovšetkým mladých rozvíjajúcich sa ľudí, o dôležitosti týchto oblastí,“ komentuje Veronika Kúšiková, manažérka korporátnej komunikácie spoločnosti Unilever.
Oproti tomu pojem CSR dokáže definovať 23 % českých študentov. Aj napriek tomu sú študenti z oboch krajín presvedčení, že sa firmám angažovanosť v udržateľnom rozvoji oplatí. Podľa prieskumu u respondentov zvyšuje spoločenská zodpovednosť firiem renomé spoločnosti a záujem pre takúto spoločnosť pracovať. Nie je to však dôvod k uprednostneniu výrobkov týchto firiem pred ostatnými.
„Spoločenská zodpovednosť a udržateľný rozvoj sú témami posledných niekoľkých rokov. Aj my cítime, že je nutné sa tejto problematike venovať, a preto dlhodobo realizujeme aktivity, do ktorých zapájame nielen širokú verejnosť vrátane mladých ľudí, ale aj našich zamestnancov. Práve pre mladých ľudí - študentov vysokých škôl, sme tento rok pripravili súťaž v rámci nášho Plánu udržateľného rozvoja, do ktorej sa študenti môžu zapojiť so svojimi 'udržateľnými' nápadmi. Autorom najlepších projektov dáme možnosť ich realizovať a 'zlepšiť svet',“ komentoval výsledky prieskumu Daniel Nikl, šéf Unilever Slovensko.
Prieskum sa uskutočnil prostredníctvom internetového dotazníka spoločnosti STEM/MARK na počte 1000 českých vysokoškolákov a 635 študentov vysokých škôl na Slovensku v rokoch 2013 - 2014.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR