|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 30.10.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Šimon Simona
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Čo je to SERP?
Stránka výsledkov vyhľadávania (SERP) je stránka, ktorú vyhľadávač zobrazí po tom, ako používateľ zadá vyhľadávací dotaz.
Zdieľať
Okrem organických výsledkov vyhľadávania SERP zvyčajne obsahuje aj reklamy založené na platbe za kliknutie (PPC) a ďalšie prvky, ako sú prehľady AI. Umiestnenie na SERP môže byť veľmi konkurenčné, pretože používatelia majú väčšiu tendenciu kliknúť na výsledky na vrchole stránky.
Viac ako 90 % spotrebiteľskej návštevnosti smeruje na webové stránky, ktoré sa nachádzajú na prvej stránke výsledkov vyhľadávania Google. Ak sa vaša webová stránka tam ešte nenachádza, nezúfajte. Existujú stratégie, ktoré môžete použiť na zlepšenie svojho umiestnenia, ale najprv musíte pochopiť, čo sú stránky výsledkov vyhľadávania a ako hodnotia výsledky. V takejto službe vám dokáže pomôcť každá SEO digitálna agentúra, ktorá má dostatočné dlhoročné skúsenosti.
Čo je stránka výsledkov vyhľadávania?
Stránka výsledkov vyhľadávania, alebo SERP, je stránka, ktorú vidíte po zadaní dotazu do Google, Yahoo alebo akéhokoľvek iného vyhľadávača. Dizajn SERP každého vyhľadávača je odlišný, ale keďže Google je najpopulárnejší - drží viac ako 80 % podielu na trhu - zameriame sa na jeho vlastnosti a algoritmy.
Aké sú rôzne typy vyhľadávacích dotazov?
Funkcie SERP, ktoré sa zobrazia po vyhľadaní, závisia od typu zadaného vyhľadávacieho dotazu. Vyhľadávacie dotazy zvyčajne spadajú do jednej z troch kategórií: navigačné, informačné alebo transakčné.
Navigačné odkazy
Navigačné odkazy sa vyskytujú, keď niekto hľadá konkrétnu webovú stránku, ale nezadá jej úplnú URL adresu. Pokiaľ hľadajúci nehľadá konkrétne vás, môže byť ťažké dosiahnuť prvú stránku týchto výsledkov. Aby ste využili navigačné dotazy pre svoju stránku, zvážte kúpu reklám pre kľúčové slová, na ktoré sa chcete umiestniť – napríklad názov vášho podniku.
Informačné odkazy
Človek zadáva informačný dotaz, keď sa chce niečo dozvedieť, napríklad základné fakty o téme alebo ako vykonať určitú úlohu. Vyhľadávajúci zvyčajne nemá v úmysle uskutočniť nákup, ale správny obsah ich často privedie k určitej značke. Preto je dôležité vytvárať relevantný obsah, ktorý zohľadňuje túžby, potreby a záujmy vašej cieľovej skupiny.
Pridanie multimediálneho obsahu na vašu stránku môže byť mimoriadne účinným spôsobom, ako generovať návštevnosť z informačných dotazov. Tu sú niektoré bežné príklady, ktoré by ste mali zvážiť:
- Video s návodom, ktoré zahŕňa zmienky o vašom produkte alebo službe
- Inštruktážny blogový príspevok s užitočnými tipmi pre vašu cieľovú skupinu
- Zdieľateľná infografika
- Stiahnuteľný sprievodca alebo biela kniha
Transakčné odkazy
Ľudia zadávajú transakčné dotazy, keď zvažujú kúpu niečoho, napríklad konkrétneho produktu alebo položky z širšej kategórie. Transakčné dotazy majú najväčší potenciál výnosu, takže kľúčové slová majú tendenciu mať veľa ponúk na miesta v reklame založenej na platbe za kliknutie. To znamená, že okrem organických výsledkov vyhľadávania pre ich transakčné dotazy uvidia ľudia aj relevantné platené výsledky.
Platené reklamy sú medzi podnikmi populárne, pretože sú účinné; podľa výskumu online reklamnej skupiny WordStream sa takmer 65 % kliknutí na transakčných SERP vyskytuje na platené reklamy.
Platené a organické záznamy vyzerajú na stránke výsledkov vyhľadávania Google veľmi podobne. A keďže obidva môžu pomôcť zvýšiť návštevnosť vašej stránky, mali by ste zvážiť vytvorenie stratégie, ktorá zahŕňa obidva typy.
Výhoda platených reklám
Google umiestňuje platené reklamy na vrchol stránky výsledkov vyhľadávania, pričom zvyčajne zobrazí 4 reklamy na stolnom počítači a 3 v mobilnom prehliadači. Zvyčajne je však viac než 4 podniky, ktoré sa uchádzajú o rovnaké vyhľadávacie kľúčové slovo, takže Google musí tiež určiť, ktoré reklamy sa dostanú na prvú stránku výsledkov.
Na toto rozhodnutie Google zvažuje niekoľko faktorov: výšku ponuky, kvalitu stránky, na ktorú sa ľudia dostanú po kliknutí na vašu reklamu, kvalitu samotnej reklamy a relevantnosť pre vyhľadávanie. Ak Google dospeje k záveru, že vaša stránka je lepšia a relevantnejšia ako konkurencia, objavíte sa na prvej stránke.
Hodnota organických záznamov
Organické záznamy získavajú svoje miesto prostredníctvom optimalizácie pre vyhľadávače (SEO), súboru neustále sa meniacich techník, ktoré môžete použiť na zlepšenie umiestnenia vašej stránky na SERP. Rovnako ako pri platených reklamách, musíte mať kvalitnú stránku, aby ste dosiahli dobré organické umiestnenie. Pravidlá sú však menej explicitné. Google neustále upravuje svoj algoritmus, aby poskytol tie najlepšie výsledky, takže je dôležité byť informovaný o akýchkoľvek nových alebo nadchádzajúcich aktualizáciách.
Dnešná SERP je vizuálne rôznorodejšia než v minulých rokoch. Okrem generických výsledkov vyhľadávania, ktoré jednoducho zobrazujú názov stránky a metadáta, môžu vyhľadávania tiež vracať obrázky, nákupné návrhy, Tweety alebo informačné karty. Každá funkcia zvyčajne zapadá do jednej z nasledujúcich kategórií:
- Funkcie znalostného grafu: Tieto sa objavujú v paneli alebo v rámčeku na SERP, často na pravej strane.
- Rozšírené úryvky: Tieto pridávajú k výsledku ďalšie vizuálne prvky, ako sú hviezdičky v recenziách produktov alebo fotografie v správach.
- Platené výsledky: Môžete si ich zakúpiť ponúkaním na relevantné kľúčové slová. Platené výsledky budú obsahovať označenie na vrchu, ktoré špecifikuje, že ide o reklamu.
- Univerzálne výsledky: Toto sú špeciálne výsledky, ktoré sa objavujú vedľa organických.
Nižšie je zoznam funkcií, ktoré môžete vidieť na SERP. Ak chcete, aby sa vaša stránka zobrazovala ako konkrétna funkcia, premýšľajte o tom, ako môžete svoju stránku upraviť a reorganizovať, aby ste to dosiahli.
Google Ads
Google Ads, predtým známe ako Google AdWords, sa najčastejšie zobrazujú na vrchole alebo na spodku SERP. Je ľahšie získať reklamu na spodnej časti stránky, ale viac zobrazení získate na vrchole.
Dosiahnutie vrcholu SERP vyžaduje kvalitnú stránku a niekedy aj vysokú ponuku na platbu za kliknutie, v závislosti od toho, aké konkurenčné sú kľúčové slová. Zatiaľ čo snaha o vrcholovú reklamu vyžaduje viac úsilia a často aj vyššiu cenu, prináša to aj významnú výhodu: ľudia uvidia vašu reklamu skôr, než akékoľvek organické výsledky vyhľadávania.
Hlavný úryvok
Hlavný úryvok sa objavuje na SERP v rámčeku oddelenom od zoznamu výsledkov vyhľadávania. Priťahuje pozornosť, pretože zobrazuje obsah zo stránky, ktorý obsahuje príslušné vyhľadávacie kľúčové slová. Ak ľudia nájdu zobrazené informácie užitočné, budú s väčšou pravdepodobnosťou kliknúť na ten odkaz.
Stránka musí už byť na prvej stránke výsledkov vyhľadávania, aby získala hlavný úryvok, takže dosiahnutie tohto míľnika by malo byť vašou hlavnou prioritou. Medzitým sa uistite, že obsah vašej stránky je informatívny a obsahuje všetky požadované kľúčové slová.
Balík obrázkov
Keď algoritmus Googlu určí, že vizuálne informácie by boli pre vyhľadávanie obzvlášť relevantné, SERP bude obsahovať rad obrázkov a preklik na vyhľadávanie Google Obrázkov.
Google používa pre obrázky iný algoritmus ako pre písomný obsah, ale dodržiavanie nasledujúcich osvedčených postupov môže pomôcť vyhľadávačom nájsť—a hodnotiť—váš obrazový obsah.
Uistite sa, že používate:
- Presné a popisné názvy súborov
- Popisy obrázkov a alt text
- Relevantný okolitý text
- Presný a zaujímavý názov stránky
- Čitateľnú URL adresu stránky
- Obdĺžnikové fotografie strednej veľkosti a rozmerov (napríklad 16x9, 4x3 a štvorce)
A ak sa vám podarí vložiť váš obrázok na iné stránky, budete mať ešte lepšiu šancu zobraziť sa v balíku obrázkov na SERP.
Podrobné články
Google spustil podrobné články, aby poskytol viditeľnosť dlhším textom obsahujúcim stále aktuálny obsah. Nemusia to byť nevyhnutne najnovšie alebo najaktuálnejšie články, ale obsahujú informácie, ktoré nestarnú, a často sú napísané odbornými autormi alebo publikované dôveryhodnými publikáciami.
V roku 2019 si ľudia začali všímať, že rámček s podrobnými článkami sa už nezobrazuje. Podľa Google tieto články nezmizli a stále dostávajú prioritné zohľadnenie, ale už nemajú samostatnú sekciu.
Informačná karta
Informačná karta je rámček na SERP, ktorý zobrazuje vybrané fakty o hľadanom téme, podobne ako miniatúrna stránka Wikipédie. Google tieto fakty získava z knižnice obsahujúcej viac ako 3,5 miliardy údajov.
Sú užitočné pre informačné dotazy, pretože poskytujú nielen požadované informácie, ale aj prepojenia, ktoré hľadajúci možno spočiatku nezvážil. Napríklad, v informačnej karte pre tvorcu Simpsonovcov Matta Groeninga, môžete vidieť odkazy na knihy, ktoré napísal, a na profily hlasových hercov seriálu na IMDb.
Informačný panel
Informačný panel je podobný informačnej karte, ale viac zameraný. Navigačné vyhľadávanie konkrétnej reštaurácie môže napríklad vrátiť informačný panel, ktorý obsahuje adresu reštaurácie, telefónne číslo, webovú stránku a populárne návštevné hodiny.
Lokálny balík
Lokálny balík sa zobrazí, keď niekto zadá dotaz s názvom miesta alebo keď algoritmus Googlu zistí, že hľadaná položka je dostupná v blízkosti.
Lokálny balík sa zobrazí ako mapa s čapmi, ktoré označujú podniky potenciálne relevantné pre hľadaný výraz. Pod mapou Google uvádza názvy, hodnotenia a kontaktné informácie pre označené podniky.
Napríklad, vyhľadávanie "lekárne" môže vrátiť lokálny balík zobrazujúci miesta najbližších lekární spolu s ich kontaktnými informáciami.
Lokálny teaser balík
Lokálny teaser balík je podobný lokálnemu balíku, ale obsahuje viac informácií o každom podniku. Ak kliknete na fotografiu vedľa názvu podniku, môžete si prezrieť podrobnosti o tom, čo predáva.
Spravodajská schránka
Spravodajské schránky sa objavia, ak vyhľadávanie prinesie časovo špecifické výsledky a/alebo nedávne správy. Či už prevádzkujete plnohodnotnú spravodajskú webovú stránku alebo máte iba sekciu pre novinky, môžete svoju stránku odoslať do Google News Publisher Center. Google automaticky prehľadáva akceptované stránky svojím spravodajským algoritmom, takže spravodajská schránka je skvelý spôsob, ako získať zobrazenia, ak máte správny druh obsahu.
Súvisiace otázky
Pre každé vyhľadávanie existuje množstvo podobných vyhľadávaní, ktoré používajú rôzne slová. Google často zobrazuje tieto na SERP pod nadpisom "Ľudia sa tiež pýtajú" alebo "Otázky súvisiace s vyhľadávacím termínom."
V posledných rokoch sa počet kliknutí na výsledky "súvisiacich otázok" zvyšuje. Pre každú súvisiacu otázku existuje iba jeden odkaz a aby sa vaša stránka dostala na toto miesto, musí byť na prvej stránke výsledkov pre túto súvisiacu otázku. Keď sa tam dostanete, môžete vykonať niektoré SEO úpravy, aby Google vybral vašu stránku ako odpoveď na "súvisiace otázky."
Recenzie
Niekedy sa na SERP po transakčnom dotaze objaví údaje z recenzií zobrazené ako hodnotenia hviezdičkami. Predvídateľne, výsledky so 4 alebo 5 hviezdičkami majú tendenciu získať viac kliknutí.
Aby ste sa dostali do funkcie recenzií, musíte mať recenzie s hodnoteniami hviezdičkami explicitne zverejnené na vašej webovej stránke. Zvážte pridanie pluginu na vašu webovú stránku, ktorý umožní zákazníkom zdieľať svoje svedectvá a poskytovať hodnotenie hviezdičkami vášmu podniku.
Výsledky nákupov
Výsledky nákupov sa objavujú na SERP pre mnoho transakčných dotazov. Tieto výsledky – typicky prezentované na vrchole stránky alebo v pravom stĺpci – sú obmedzené na 8 na kľúčové slovo, takže je tu veľká konkurencia.
Okrem toho, že musíte mať kvalitné obrázky, pôsobivé predajné výsledky pre danú položku a konkurenčné ceny, musíte tiež ponúkať dostatočne vysokú cenu, ak chcete, aby bol váš podnik zastúpený vo výsledkoch nákupov.
Jediná výhrada? Nemôžete si vybrať kľúčové slovo pre nákupné výsledky; to za vás urobí Google Merchant Center.
Odkazy na podstránky
Odkazy na podstránky pomáhajú používateľom nájsť konkrétne stránky v rámci webu. Napríklad, ak vyhľadáte „zmeniť moje Amazon heslo“, funkcia odkazov na podstránky zobrazí odkaz na stránku Amazon účtu, vložený pod hlavnú URL adresu Amazonu.
Webové prehľadávače Googlu vyberajú odkazy na podstránky z vašej webovej stránky, takže sa uistite, že štruktúrujete svoju stránku s jasnými a relevantnými nadpismi, ako sú „Produkty“ alebo „Blog“. Čím viac odkazov na podstránky získate, tým ľahšie bude pre návštevníkov navigovať sa tam, kam chcú ísť.
Tweety
Google od roku 2015 zahrnul tweety do určitých SERP. Tweety nie sú vždy prítomné (najpravdepodobnejšie sa objavia, keď je téma trendová), ale táto funkcia môže pomôcť povzbudzovať ľudí, aby navštívili váš Twitter účet.
Video
Výsledky Google videa sa zobrazujú, ak stránka obsahuje vložený video obsah, ktorý je relevantný k vyhľadávaniu. Rovnako ako pri obrázkoch, uistite sa, že popis, okolité texty a názov vášho videa sú presné a popisné.
Záverečné slovo
Čím viac viete o SERP, tým lepšie môžete strategizovať svoj obsah a dizajn stránky. Zostať aktuálny s politikami Googlu je kľúčom k tomu, aby bola vaša stránka dobre hodnotená. Ak sa chcete dozvedieť viac o optimalizácii pre vyhľadávanie, prečítajte si informácie a tipy o SEO v našom článku „Čo je SEO“.
Rusi zasiahli raketou obytnú štvrť ukrajinského Mykolajiva, pri útoku zahynul jeden civilista
Púchov slávnostne otvoril zrekonštruované kúpalisko za takmer milión eur, zmenili sa aj ceny vstupného (foto)