|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 24.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adam a Eva
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. novembra 2005
Čo dokáže znížiť autoritu šéfov
V množstve každodenne používaných komunikačných fráz a spojení možno nájsť niekoľko takých, ktoré sú predovšetkým pre ľudí vo vedúcich pozíciách veľmi dôležité.
Zdieľať
Niektoré z nich totiž môžu viesť k zníženiu, prípadne až k strate autority. Dr. Gerhard Friedrich, odborník na médiá a komunikáciu, k nim napríklad zaraďuje:
Diskusiu o prijatých rozhodnutiach. Mnohí manažéri diskutujú o probléme s podriadenými aj vtedy, keď sa už prijali a schválili príslušné opatrenia. Myslia si totiž, že tým ich dodatočne dostanú do polohy harmonického konsenzu. Tento rituál však málokedy vedie k úspechu.
Nezabudnite: Diskusie po prijatí rozhodnutí vo väčšine prípadov väčšmi uškodia, ako pomôžu.
Prosby namiesto príkazov. Riadiaci pracovníci sa chcú často vyhnúť tomu, aby ich spolupracovníci trpeli pocitom podradenosti. Vo svete práce sú však nevyhnutné príkazy formulované v direktívnej forme. Okrem toho, prosby ľudia nezvyknú brať tak vážne ako príkazy.
To znamená: Najvhodnejšou formou je, prirodzene, formulovaný príkaz spojený s prosbou, avšak tak, aby partnerovi bolo jasné, že nejde len o „zbožné“ želanie.
Veľmi miernu kritiku. Väčšine ľudí je nepríjemné kritizovať druhých, preto veľmi často „zjemňujú“ svoje kritické vyjadrenia. Výsledkom je, že namiesto kritiky podriadených prehnane chvália, čím zmenšujú význam urobených chýb.
Následok: Kritika sa nechápe ako kritika a kritizované správanie sa neodstráni. Hodnotiace rozhovory treba síce viesť v príjemnej atmosfére, avšak kritizovaný problém sa musí jasne a jednoznačne pomenovať.
Skrývanie výkonu a hodnosti. V každodennom pracovnom živote sa veľmi často stáva, že riadiaci pracovníci sa k podriadeným správajú žoviálne a búrajú bariéry v organizačnej hierarchii. Takéto správanie nie je správne, ohrozuje totiž dôveryhodnosť a vážnosť nadriadeného - na túto situáciu ľudia veľmi často reagujú odmietavo.
To znamená: Výkon a funkčné zaradenie nie je vhodné prehnane zdôrazňovať, avšak ani skrývať.
Nezabudnite: Diskusie po prijatí rozhodnutí vo väčšine prípadov väčšmi uškodia, ako pomôžu.
Prosby namiesto príkazov. Riadiaci pracovníci sa chcú často vyhnúť tomu, aby ich spolupracovníci trpeli pocitom podradenosti. Vo svete práce sú však nevyhnutné príkazy formulované v direktívnej forme. Okrem toho, prosby ľudia nezvyknú brať tak vážne ako príkazy.
To znamená: Najvhodnejšou formou je, prirodzene, formulovaný príkaz spojený s prosbou, avšak tak, aby partnerovi bolo jasné, že nejde len o „zbožné“ želanie.
Veľmi miernu kritiku. Väčšine ľudí je nepríjemné kritizovať druhých, preto veľmi často „zjemňujú“ svoje kritické vyjadrenia. Výsledkom je, že namiesto kritiky podriadených prehnane chvália, čím zmenšujú význam urobených chýb.
Následok: Kritika sa nechápe ako kritika a kritizované správanie sa neodstráni. Hodnotiace rozhovory treba síce viesť v príjemnej atmosfére, avšak kritizovaný problém sa musí jasne a jednoznačne pomenovať.
Skrývanie výkonu a hodnosti. V každodennom pracovnom živote sa veľmi často stáva, že riadiaci pracovníci sa k podriadeným správajú žoviálne a búrajú bariéry v organizačnej hierarchii. Takéto správanie nie je správne, ohrozuje totiž dôveryhodnosť a vážnosť nadriadeného - na túto situáciu ľudia veľmi často reagujú odmietavo.
To znamená: Výkon a funkčné zaradenie nie je vhodné prehnane zdôrazňovať, avšak ani skrývať.
(hyž)
Súvisiace články:
Uchádzači o prácu často čakajú márne (29. 11. 2005)
Obťažuje vás niekto z kolegov? (29. 11. 2005)
Kritiku zabaľte ako salámu do sendviča (6. 9. 2005)