Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Kultúra

01. októbra 2005

Čo chce divák?



„Čumilské“ reality šou bežia na českých obrazovkách zatiaľ len pár týždňov, a tak je priskoro na ďalekosiahle závery.



Zdieľať
Vývoj sledovanosti naznačuje, že selanky nezaujímajú divákov, ktorí chcú radšej vidieť „tiecť krv“. Hoci len obrazne, v rovine vybičovaných emócií. Big Brother na Nove prvý mesiac jasne prehrával a české publikum sa sústredilo na VyVolených TV Prima, kde sa medzi niektorými postavami pomerne rýchlo vyhrotili vzťahy. Okrem prúdov sprostých slov zneli aj vyhrážky žalobou či dokonca fyzickou likvidáciou.
V istom zmysle sa diváci pri obrazovkách správali kontraproduktívne. Z prvých štyroch VyHodených sa o troch dá povedať, že prejavovali veľkú agresivitu. Keď však diváci vilu VyVolených prečistili a zavládla v nej akási pohoda, začalo sa publikum prikláňať k zanedbávanému Veľkému bratovi, kde  práve prebehla prvá bitka súťažiacich. Keď sa Prima konečne stala najsledovanejšou televíznou stanicou v Česku, pokúsila sa s populárnymi VyVolenými poslúžiť dobrej veci. Jeden celý týždeň zasvätila namiesto súbojov charite. Diváci sa k nej však napriek tomu obrátili chrbtom. Zaujíma ich skôr fyzická potýčka pornoherečky s prostitútkou na konkurenčnej Nove. Istou útechou môže byť azda len to, že zo súboja reality šou na súkromných kanáloch začína ťažiť verejnoprávna Česká televízia. Jej sa teraz darí métu najvyššej sledovanosti dobyť svojimi seriálmi: najprv to boli Četnické humoresky s láskavou atmosférou prvej republiky. Teraz sa jednotkou stáva o čosi dynamickejší nový seriál o mladých - Dobrá čtvrť.
 
Peter Gabaľ

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Letušky protestujú
<< predchádzajúci článok
Džezový festival v Košiciach

Čo chce divák? - diskusné fórum čitateľov

zeby ?4.10. 13:55:55