|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. januára 2011
Človek v ohrození vytvorí príručky rozvojového vzdelávania
Človek v ohrození realizuje projekt rozvojového vzdelávania, žiakov druhého stupňa základných škôl vzdelávajú o pomoci v rámci matematiky, geografie, občianskej náuky, ako aj ...
Zdieľať
Foto:Slovak AidBRATISLAVA 17. januára (WEBNOVINY) - Človek v ohrození realizuje projekt rozvojového vzdelávania, žiakov druhého stupňa základných škôl vzdelávajú o pomoci v rámci matematiky, geografie, občianskej náuky, ako aj výchovy umením, čo sú hudobná a výtvarná výchova. V projekte podporenom zo Slovak Aid by mali vzniknúť metodické materiály, ktoré umožnia učiteľom a učiteľkám na druhom stupni základných škôl integrovať témy globálneho vzdelávania do učebných osnov týchto vyučovacích predmetov. Koncom minulého roka už vytvorili štyri pracovné skupiny pre vybrané vyučovacie predmety, do ktorých okrem 20 učiteliek a odborníčok na tvorenie metodických materiálov prizvali ako záruku odbornosti obsahovej stránky projektu štvorčlenný tím odborných garantov z univerzitného prostredia. Sú nimi Erich Mistrík z Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského (UK) v Bratislave pre výchovu umením, Iveta Kohanová z Fakulty matematiky, fyziky a informatiky UK pre matematiku, Mária Nogová z Metodicko-pedagogického centra Bratislava pre geografiu a Dáša Vargová z Pedagogickej fakulty UK v Bratislave pre občiansku náuku. Zároveň sa už začiatkom roka v Nitre konalo úvodné stretnutie k projektu, ktorého cieľom bolo bližšie oboznámiť 16 učiteliek z celého Slovenska s projektovými cieľmi a stratégiou globálneho rozvojového vzdelávania. Agentúru SITA o tom informoval PR manažér združenia Človek v ohrození Peter Bestvina.
Projekt potrvá do roku 2012, ešte je v ňom plánovaných niekoľko aktivít, ktoré súvisia najmä s tvorbou metodických príručiek. Od septembra do novembra tohto roka budú hlavnými aktivitami v projekte testovanie návrhu metodických materiálov počas pilotných hodín vo vybraných základných školách a ich pripomienkovanie učiteľmi, žiakmi ako aj odbornými garantmi pracovných skupín. "Koncom januára 2012 ponúkneme ako výsledný produkt projektu tlačenú konečnú verziu metodickej príručky zohľadňujúcej globálnu dimenziu pre každý zo štyroch vybraných predmetov - matematika, geografia, občianska náuka, výchova umením - od piateho do deviateho ročníka základných škôl," vysvetlil Bestvina. Posledná fáza projektu sa zameria na distribúciu príručiek a rozšírenie stratégie globálneho vzdelávania. Manažéri budú propagovať výsledky projektu na záverečnej konferencii a tiež zaškolia pozvaných učiteľov a učiteľky v práci s novovytvorenými príručkami.
Hlavným cieľom projektu Globálne rozvojové vzdelávanie v základných školách je prispieť k zvyšovaniu povedomia laickej a odbornej verejnosti o dôležitosti a zmysluplnosti globálneho rozvojového vzdelávania a poskytovania rozvojovej pomoci na druhom stupni základných škôl. Projekt vznikol pod vplyvom rodiacej sa stratégie globálneho vzdelávania pre základné a stredné školy, ktorú pripravuje Platforma mimovládnych rozvojových organizácií s finančnou podporou Ministerstva zahraničných vecí SR. Začleniť chce globálne vzdelávanie ako plnohodnotnú súčasť vzdelávacích programov.
Projekt potrvá do roku 2012, ešte je v ňom plánovaných niekoľko aktivít, ktoré súvisia najmä s tvorbou metodických príručiek. Od septembra do novembra tohto roka budú hlavnými aktivitami v projekte testovanie návrhu metodických materiálov počas pilotných hodín vo vybraných základných školách a ich pripomienkovanie učiteľmi, žiakmi ako aj odbornými garantmi pracovných skupín. "Koncom januára 2012 ponúkneme ako výsledný produkt projektu tlačenú konečnú verziu metodickej príručky zohľadňujúcej globálnu dimenziu pre každý zo štyroch vybraných predmetov - matematika, geografia, občianska náuka, výchova umením - od piateho do deviateho ročníka základných škôl," vysvetlil Bestvina. Posledná fáza projektu sa zameria na distribúciu príručiek a rozšírenie stratégie globálneho vzdelávania. Manažéri budú propagovať výsledky projektu na záverečnej konferencii a tiež zaškolia pozvaných učiteľov a učiteľky v práci s novovytvorenými príručkami.
Hlavným cieľom projektu Globálne rozvojové vzdelávanie v základných školách je prispieť k zvyšovaniu povedomia laickej a odbornej verejnosti o dôležitosti a zmysluplnosti globálneho rozvojového vzdelávania a poskytovania rozvojovej pomoci na druhom stupni základných škôl. Projekt vznikol pod vplyvom rodiacej sa stratégie globálneho vzdelávania pre základné a stredné školy, ktorú pripravuje Platforma mimovládnych rozvojových organizácií s finančnou podporou Ministerstva zahraničných vecí SR. Začleniť chce globálne vzdelávanie ako plnohodnotnú súčasť vzdelávacích programov.