|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 28.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Ivana, Ivona
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
City Monitor zaznamenal výtlky, odpadky aj pokazenú svokru
Na Slovensku aplikáciu City Monitor už úspešne využíva 19 miest. Medzi inými aj Poprad, Košice, Nitra, Ružomberok či Dolný Kubín. Mnohé zaviedli City Monitor najmä na základe podnetov od obyvateľov, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 30. apríla (WBN/PR) - Na Slovensku aplikáciu City Monitor už úspešne využíva 19 miest. Medzi inými aj Poprad, Košice, Nitra, Ružomberok či Dolný Kubín. Mnohé zaviedli City Monitor najmä na základe podnetov od obyvateľov, ktorí žiadali pružnejšiu komunikáciu medzi nimi a ich mestom.
Problémov, ktoré ich trápia je naozaj veľa. Napríklad v Poprade v priebehu prvých dvoch mesiacov nazbierali až 70 podnetov a medzi hláseniami sú aj skutočné kuriozity. Do sekcie Nebezpečný terén dostali občiansky podnet na opravu svokry. Občan sa sťažoval, že: "Svokra už dvadsať rokov točí dookola to isté ako pokazený gramofón. A je ako soľ, mieša sa do všetkého." V možnostiach samosprávy však riešenie takéhoto problému nie je. Čo však vyriešiť môže, sú podnety, ktoré obyvatelia miest nahlasujú najčastejšie: výtlky na cestách, poškodené dopravné značenie, neporiadok, rozhádzané odpadky či nefunkčné verejne osvetlenie. Aplikácia umožňuje podporiť podnet fotodokumentáciou a využitím lokalizačných služieb. Mestský úrad tak dostane komplexné hlásenie problému s fotografiou aj adresou a kompetentní ho môžu začať okamžite riešiť.
"Záujem o našu aplikáciu zo strany miest a ich obyvateľov nás naozaj teší. Je to vynikajúci, moderný komunikačný nástroj, ktorý jednoznačne skvalitní vzťah medzi samosprávou a obyvateľmi mesta. Pre občanov je služba bezplatná a na zaslanie podnetu na nápravu nedostatkov vo fungovaní mesta im stačí len ich mobilný telefón," hovorí Ing. Martin Hrnko, MBA, generálny riaditeľ spoločnosti QBSW a.s., ktorá aplikáciu City Monitor vyvinula.
Aplikácia je nenáročná na používanie a občania si ju môžu bezplatne stiahnuť z Apple App Store (iOS) alebo Google Play (Android). Pre pracovníkov samosprávy je určená webová časť projektu, ktorá je súčasťou aplikácie. Prostredníctvom nej môžu jednoducho spracovávať a vybavovať nahlásené podnety. Práve svojou webovou časťou pre samosprávy sa City Monitor výrazne odlišuje od podobných riešení, ktoré sa orientujú len na občanov a ich možnosť hlásiť podnety, avšak neobsahujú túto druhú časť na riadenie procesu vybavovania hlásení. "Táto užívateľsky nenáročná webová aplikácia dokáže adekvátne nahradiť finančne náročné softvérové produkty a vo veľkej miere zjednodušiť spracovávanie hlásených podnetov. Jej veľkou výhodou je, že minimalizuje, resp. úplne odstraňuje zbytočné papierovanie," vysvetľuje Hrnko.
Systém po prijatí hlásenia na to automaticky upozorní povereného pracovníka mesta. "Na začiatku je označený statusom evidované, vo chvíli, keď sa na odstránení poruchy začína pracovať, sa status zmení na v riešení a po odstránení poruchy na vyriešené. Výhodou City Monitora je fakt, že obyvateľ má priamu spätnú väzbu od MsÚ týkajúcu sa riešenia podnetu," vysvetľuje proces z pohľadu mestského úradu komunikačný manažér popradskej radnice Marián Galajda.
City Monitor umožňuje aj opačnú komunikáciu, a to zo strany mesta k občanovi. Prostredníctvom bezplatných push notifikácií priamo do mobilov obyvateľov, ich môže mesto rýchlo upozorniť na rozličné dopravné obmedzenia alebo aktuálne spoločenské a kultúrne podujatia.
City Monitor môžu občania využívať zadarmo nielen prostredníctvom mobilnej aplikácie, ale aj cez webovú stránku www.citymonitor.sk, kde môžu hlásiť nedostatky či poruchy v meste podobne jednoducho ako v mobilnej aplikácii.
Problémov, ktoré ich trápia je naozaj veľa. Napríklad v Poprade v priebehu prvých dvoch mesiacov nazbierali až 70 podnetov a medzi hláseniami sú aj skutočné kuriozity. Do sekcie Nebezpečný terén dostali občiansky podnet na opravu svokry. Občan sa sťažoval, že: "Svokra už dvadsať rokov točí dookola to isté ako pokazený gramofón. A je ako soľ, mieša sa do všetkého." V možnostiach samosprávy však riešenie takéhoto problému nie je. Čo však vyriešiť môže, sú podnety, ktoré obyvatelia miest nahlasujú najčastejšie: výtlky na cestách, poškodené dopravné značenie, neporiadok, rozhádzané odpadky či nefunkčné verejne osvetlenie. Aplikácia umožňuje podporiť podnet fotodokumentáciou a využitím lokalizačných služieb. Mestský úrad tak dostane komplexné hlásenie problému s fotografiou aj adresou a kompetentní ho môžu začať okamžite riešiť.
"Záujem o našu aplikáciu zo strany miest a ich obyvateľov nás naozaj teší. Je to vynikajúci, moderný komunikačný nástroj, ktorý jednoznačne skvalitní vzťah medzi samosprávou a obyvateľmi mesta. Pre občanov je služba bezplatná a na zaslanie podnetu na nápravu nedostatkov vo fungovaní mesta im stačí len ich mobilný telefón," hovorí Ing. Martin Hrnko, MBA, generálny riaditeľ spoločnosti QBSW a.s., ktorá aplikáciu City Monitor vyvinula.
Aplikácia je nenáročná na používanie a občania si ju môžu bezplatne stiahnuť z Apple App Store (iOS) alebo Google Play (Android). Pre pracovníkov samosprávy je určená webová časť projektu, ktorá je súčasťou aplikácie. Prostredníctvom nej môžu jednoducho spracovávať a vybavovať nahlásené podnety. Práve svojou webovou časťou pre samosprávy sa City Monitor výrazne odlišuje od podobných riešení, ktoré sa orientujú len na občanov a ich možnosť hlásiť podnety, avšak neobsahujú túto druhú časť na riadenie procesu vybavovania hlásení. "Táto užívateľsky nenáročná webová aplikácia dokáže adekvátne nahradiť finančne náročné softvérové produkty a vo veľkej miere zjednodušiť spracovávanie hlásených podnetov. Jej veľkou výhodou je, že minimalizuje, resp. úplne odstraňuje zbytočné papierovanie," vysvetľuje Hrnko.
Systém po prijatí hlásenia na to automaticky upozorní povereného pracovníka mesta. "Na začiatku je označený statusom evidované, vo chvíli, keď sa na odstránení poruchy začína pracovať, sa status zmení na v riešení a po odstránení poruchy na vyriešené. Výhodou City Monitora je fakt, že obyvateľ má priamu spätnú väzbu od MsÚ týkajúcu sa riešenia podnetu," vysvetľuje proces z pohľadu mestského úradu komunikačný manažér popradskej radnice Marián Galajda.
City Monitor umožňuje aj opačnú komunikáciu, a to zo strany mesta k občanovi. Prostredníctvom bezplatných push notifikácií priamo do mobilov obyvateľov, ich môže mesto rýchlo upozorniť na rozličné dopravné obmedzenia alebo aktuálne spoločenské a kultúrne podujatia.
City Monitor môžu občania využívať zadarmo nielen prostredníctvom mobilnej aplikácie, ale aj cez webovú stránku www.citymonitor.sk, kde môžu hlásiť nedostatky či poruchy v meste podobne jednoducho ako v mobilnej aplikácii.