|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Bratzel, ktorý bol na dlhšom pobyte v Ríši stredu, uviedol: "Tam sa teraz nachádzame v prechodnom období od silného rastu k čoraz miernejšiemu rastu trhu". Predaj vozidiel stagnuje a dokonca už aj klesá. Aby toho nebolo dosť, internet mnohé z toho, čo bolo normálne, stavia na hlavu.
Podnikateľská situácia nemeckých automobiliek Volkswagen (VW), BMW a Daimler sa stáva veľmi háklivou. Automobilky pociťujú nielen koniec dvojciferných medziročných prírastkov predaja osobných automobilov, ale výzvou je aj dynamicky rozvoj internetu a jeho podnikateľských modelov.
V Číne je už 650 miliónov užívateľov smartfónov, povedal Bratzel. A na rozdiel napríklad od Nemecka autosalóny už veľa vozidiel predávajú cez internet, ktorý má veľký podiel na sprístupňovaní servisu a poskytovaní odvozu podobnému taxislužbám. "Internet preniká do sveta mobility v Číne dynamickejšie než kdekoľvek inde," dodal expert.
V pozadí tohto vývoja je aj fakt, že si v Číne nové vozidlá vyššej triedy kupujú ľudia v priemere 36-roční, kým v Nemecku sú starší ako 50 rokov. A v Číne si 68 % kupuje kvalitne auto ako svoje prvé auto!
Bratzel vidí pozíciu nemeckých výrobcov ako neistú. Ponuka dobrého auta a budovanie distribučnej siete už nestačí. Rast v Číne smeruje k zmene ponúkaných modelov. V kurze sú terénne vozidlá (SUV). Ale VW, ktorý dosiahol vedúcu pozíciu v odbyte produkcie v krajine, ich nemá v ponuke. Jeho podiel na trhu bol viac ako tretinový, ale teraz je stagnácii. V tomto roku za prvých päť mesiacov bol jeho predaj v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška o 1,1 % slabší.
Navyše, čínske automobilky zvyšujú svoju konkurencieschopnosť. Pôsobí aj tlak komunistického vedenia, ktoré žiada, aby Číňania kupovali viac áut domácich výrobcov. Koncern Great Wall už ponúka modely, ktoré sa vyrovnajú vozidlám Audi, BMW, Mercedes či Porsche.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR