|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
Stuttgart 29. januára (TASR) - Čínsky trh sa pre nemecké automobilky stáva čoraz významnejší. Vlani tam koncerny Volkswagen, Daimler a BMW predali 34,9 % z celkového počtu vyrobených vozidiel. V pondelok o tom informovala poradenská podniková spoločnosť Ernst & Young (EY) vo svojej štúdii.V roku 2009 predávali automobilky na čínskom trhu len menej ako 18 % vozidiel zo svojej ročnej produkcie.
Od čínskeho trhu najviac závisí Volkswagen. Vlani na ňom umiestnil 40 % svojej produkcie.
Trhový podiel troch nemeckých automobiliek po rokoch poklesu v Číne vlani znovu vzrástol. Z celkového počtu všetkých predaných osobných vozidiel dosiahol vyše 22 %.
Expert EY Peter Fuss odhaduje, že čínsky trh s automobilmi by mohol v tomto roku vzrásť o 3 až 4 %. Nemeckí výrobcovia by s jeho prírastkom mali udržať krok.
V Číne tlačia úrady automobilky do výroby áut s elektrickým pohonom. V roku 2019 majú mať z ročnej produkcie 10 % takýchto vozidiel. Fuss uviedol, že nemecké automobilky si nemôžu dovoliť v tejto oblasti zaostať.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR