|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. októbra 2018
Čínsky prezident otvoril rekordne dlhý most, spájajúci Hongkong a Maca
Na snímke osvetlená časť najdlhšieho mosta na svete, 55 kilometrov dlhej komunikácie, ktorá spája Hongkong, Macao a čínske pevninské mesto Ču-chaj v Honkongu 22. októbra 2018. Most oficiálne otvoria 23. októbra 2018. Celkové ...
Zdieľať
Na snímke osvetlená časť najdlhšieho mosta na svete, 55 kilometrov dlhej komunikácie, ktorá spája Hongkong, Macao a čínske pevninské mesto Ču-chaj v Honkongu 22. októbra 2018. Most oficiálne otvoria 23. októbra 2018. Celkové náklady na jeho výstavbu, ktorej súčasťou je aj 6,7-kilometrový podmorský tunel a umelé sú viac ako 12 miliárd dolárov. Foto: TASR/AP
Hongkong 23. októbra (TASR) - Čínsky prezident Si Ťin-pching oficiálne otvoril v utorok jeden z najdlhších mostov na svete, ktorý spája Hongkong s Macaom a čínskou pevninou. Informovala o tom agentúra DPA. Slávnostného podujatia v čínskom pevninskom meste Ču-chaj sa zúčastnili tiež najvyššia predstaviteľka Hongkongu Carrie Lam a čínsky vicepremiér Chan Čeng, píše denník South China Morning Post.
Most bol postavený v duchu myšlienky "jedna krajina a dva systémy" a pomôže integrácii Hongkongu a Macaa do štruktúr pevninskej Číny, povedal podpredseda Chan.
Ide o najdlhší čínsky most na svete ponad more a zároveň ponad deltu rieky Ču-ťiang (Perlovej rieky). Dopravná komunikácia s dĺžkou 55 kilometrov zahŕňa aj 6,7-kilometrový podmorský tunel, tri umelé ostrovy a dve trojprúdové diaľnice.
Najnovší čínsky mostný gigant prekonal svojou celkovou dĺžkou aj donedávna najdlhší cestný most na svete - magistrálu v thajskom okrese Bang Na, ktorá meria 54 kilometrov.
Výstavba čínskeho masívneho infraštruktúrneho projektu sa začala v roku 2009 a sprevádzali ju odklady, prekročenia nákladov, korupčné škandály, ako aj smrteľné úrazy robotníkov.
Stúpenci projektu HKZMB (Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge) ho označujú za staviteľský klenot, kým iní ho vnímajú ako drahý politický projekt určený na hlbšiu integráciu Hongkongu do štruktúr pevninskej Číny v čase, keď si Peking posilňuje svoj vplyv na toto polosamosprávne mesto.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR