|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. novembra 2017
Čínsky internetový obchod Alibaba investuje do siete hypermarketov
Zakladateľ spoločnosti Alibaba Jack Ma, archívne foto.
Zdieľať
Zakladateľ spoločnosti Alibaba Jack Ma, archívne foto. Foto: TASR/AP
Peking 20. novembra (TASR) - Čínsky internetový obchod Alibaba posilňuje svoju pozíciu v kamenných obchodoch. Najnovšie oznámil, že kupuje 36-% podiel v najväčšom prevádzkovateľovi hypermarketov v Číne, spoločnosti Sun Art.Za spomínaný podiel v Sun Art, ktorý prevádzkuje v Číne viac než 440 hypermarketov, zaplatí divízia Alibaby, firma Taobao, 2,9 miliardy USD (2,46 miliardy eur). Konkurenčný americký internetový obchod Amazon ešte v júni tohto roka oznámil, že kupuje sieť biopotravín Whole Foods za takmer 14 miliárd USD.
Alibaba sa snaží integrovať online obchody s kamennými prevádzkami bez toho, aby musela stavať vlastné obchody. Od roku 2015 investovala spoločnosť do nákupov kamenných obchodov okolo 9,3 miliardy USD. Cieľom najnovšieho kontraktu je lukratívny sektor maloobchodného predaja potravín v Číne v celkovej hodnote zhruba 500 miliárd USD. Online biznisu v tejto oblasti sa totiž v Číne zatiaľ príliš nedarí. Podľa analytikov dosahujú online predaje potravín stále iba dolnú hranicu jednociferného pásma.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR