|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 26.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Štefan
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. septembra 2018
Čínou financovaná výstavba železníc v Afrike a Ázii znižuje rozdiely
Výstavba nových železničných tratí v Afrike a Ázii financovaných Čínou v rámci tzv. Novej hodvábnej cesty a obchodné väzby Pekingu v týchto častiach sveta, ktoré ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP Photo
Peking 11. septembra (TASR) - Výstavba nových železničných tratí v Afrike a Ázii financovaných Čínou v rámci tzv. Novej hodvábnej cesty a obchodné väzby Pekingu v týchto častiach sveta, ktoré vyvolali obavy z dlhov, znižujú politicky nebezpečnú nerovnosť medzi regiónmi. Tvrdí to americká štúdia.Štúdia vedená spoločnosťou AidData na Vysokej škole William & Mary v štáte Virgínia zverejnila toto pozitívne hodnotenie v čase, keď vlády od Washingtonu cez Moskvu po Naí Dillí znepokojuje iniciatíva Pekingu "Belt and Road", známa aj ako Nová hodvábna cesta.
Štúdia 3485 projektov v 138 krajinách v celej Ázii, Afrike, Latinskej Amerike a na Blízkom východe v rokoch 2000-2014 odhalila, že viedli k rovnomernejšiemu rozdeleniu ekonomickej aktivity zlepšením prístupu k pracovným miestam a trhom v týchto krajinách.
Autori štúdie zdôraznili, že sa zamerali iba na jeden aspekt čínskeho financovania. Dodali, že celkový vplyv čínskeho projektu v uvedených regiónoch je "oveľa zložitejšia otázka".
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR