|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. októbra 2013
Činnosť lovcov nehôd nie je nelegálna, ale klient prichádza o peniaze
Činnosť tzv. lovcov nehôd nie je nelegálna, ale klient - účastník dopravnej nehody pri využití ich služieb zbytočne prichádza o peniaze.
Zdieľať
Bratislava 4. októbra (TASR) - Činnosť tzv. lovcov nehôd nie je nelegálna, ale klient - účastník dopravnej nehody pri využití ich služieb zbytočne prichádza o peniaze.
Výplatu poistného zo škodovej udalosti by mu príslušná poisťovňa vyplatila aj bez nejakého sprostredkovania v plnej výške. Uviedla to dnes na stretnutí s novinármi generálna riaditeľka Slovenskej asociácie poisťovní (SLASPO) Jozefína Žáková.
Najčastejšou praxou lovcov nehôd je skorý príchod na miesto nehody a okamžité vyhľadanie poškodeného. Často využívajú najmä stres a neznalosť účastníkov nehody a presvedčia ich, aby nevolali políciu, že oni všetko vybavia. Súčasťou ich argumentácie je presviedčanie, najmä poškodeného, že poisťovňa ho určite ukráti o plnenie, resp. ho nebude informovať o všetkých jeho nárokoch. Od poškodeného si tak nechajú podpísať plnú moc a zmluvu o postúpení pohľadávky na ich spoločnosť, pričom poväčšine je v zmluve uvedené, že ak ich pohľadávka nebude uspokojená zo strany poisťovne, bude ju musieť uhradiť sám klient. Najčastejšie sa tieto spoločnosti orientujú na škody na zdraví, odtiahnutie vozidiel a opravy v spriaznených servisoch i na náhradné vozidlá.
Podľa výkonného riaditeľa Slovenskej kancelárie poisťovateľov Imricha Feketeho využívanie služieb "lovcov nehôd" má aj viaceré úskalia. Napríklad klient bude musieť zaplatiť za služby, ktoré už raz zaplatil v poistnom, spravidla sa predlžuje čas likvidácie - komplikuje sa komunikácia medzi zástupcom a samotným poškodeným. V neposlednom rade provízia znižuje poistné plnenie - pri priamom vybavovaní nárokov s poisťovňou klient dostáva 100 % plnenia, na ktoré má nárok, pričom pri využití služieb "lovcov nehôd" musí za túto službu uhradiť dohodnutú províziu, ktorá predstavuje niekedy až 30 % z plnenia poisťovne.
Ako uviedol generálny riaditeľ Mondial Assistance Miroslav Doležal, v rámci poistenia majú klienti k dispozícii už predplatené služby asistenčnej spoločnosti, ktoré im pomôžu priamo na mieste nehody a sú pripravené pomôcť 24 hodín denne.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Ilustračné foto Foto: Teraz.sk/KR PZ Bratislava
Výplatu poistného zo škodovej udalosti by mu príslušná poisťovňa vyplatila aj bez nejakého sprostredkovania v plnej výške. Uviedla to dnes na stretnutí s novinármi generálna riaditeľka Slovenskej asociácie poisťovní (SLASPO) Jozefína Žáková.
Najčastejšou praxou lovcov nehôd je skorý príchod na miesto nehody a okamžité vyhľadanie poškodeného. Často využívajú najmä stres a neznalosť účastníkov nehody a presvedčia ich, aby nevolali políciu, že oni všetko vybavia. Súčasťou ich argumentácie je presviedčanie, najmä poškodeného, že poisťovňa ho určite ukráti o plnenie, resp. ho nebude informovať o všetkých jeho nárokoch. Od poškodeného si tak nechajú podpísať plnú moc a zmluvu o postúpení pohľadávky na ich spoločnosť, pričom poväčšine je v zmluve uvedené, že ak ich pohľadávka nebude uspokojená zo strany poisťovne, bude ju musieť uhradiť sám klient. Najčastejšie sa tieto spoločnosti orientujú na škody na zdraví, odtiahnutie vozidiel a opravy v spriaznených servisoch i na náhradné vozidlá.
Podľa výkonného riaditeľa Slovenskej kancelárie poisťovateľov Imricha Feketeho využívanie služieb "lovcov nehôd" má aj viaceré úskalia. Napríklad klient bude musieť zaplatiť za služby, ktoré už raz zaplatil v poistnom, spravidla sa predlžuje čas likvidácie - komplikuje sa komunikácia medzi zástupcom a samotným poškodeným. V neposlednom rade provízia znižuje poistné plnenie - pri priamom vybavovaní nárokov s poisťovňou klient dostáva 100 % plnenia, na ktoré má nárok, pričom pri využití služieb "lovcov nehôd" musí za túto službu uhradiť dohodnutú províziu, ktorá predstavuje niekedy až 30 % z plnenia poisťovne.
Ako uviedol generálny riaditeľ Mondial Assistance Miroslav Doležal, v rámci poistenia majú klienti k dispozícii už predplatené služby asistenčnej spoločnosti, ktoré im pomôžu priamo na mieste nehody a sú pripravené pomôcť 24 hodín denne.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR