|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 2.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je Pamiatka zosnulých
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. marca 2019
Činnosť informačno-poradenských centier sa stále zlepšuje
Richard Raši, archívna snímka.
Zdieľať
Richard Raši, archívna snímka. Foto: TASR Jakub Kotian
Bratislava 25. marca (TASR) – Činnosť informačno-poradenských centier (IPC), ktoré pomáhajú záujemcom o eurofondy s prípravou žiadostí, sa stále zlepšuje a ich efektívnosť stúpa. Bezplatné poradenstvo, ktoré poskytujú, má zmysel, v druhom polroku 2018 bolo úspešných takmer 70 % projektov. Médiá o tom v pondelok informoval Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu (ÚPVII).Tieto centrá poskytujú služby v siedmich krajoch. Ich úlohou je bezplatne pomáhať žiadateľom o európske peniaze so všetkými dôležitými podkladmi. "Slovensko je prepojené sieťou IPC, ktoré fungujú tak dobre, že postupne predlžujeme ich činnosť na ďalšie roky,“ vysvetlil vicepremiér Richard Raši (Smer-SD) s tým, že v posledných mesiacoch sa tak stalo v Nitre, Banskej Bystrici i v Prešove. Tam budú centrá fungovať a pomáhať ďalšie tri roky.
Sekcia Centrálny koordinačný orgán (CKO) úradu vicepremiéra, ktorá ma v gescii eurofondy, sa s pracovníkmi centier pravidelne stretáva a vyhodnocuje ich činnosť. Posledné stretnutie, okrem iného, ukázalo aj to, že počet záujemcov o informácie o eurofondoch neustále stúpa a úspešnosť pripravených projektov sa zvyšuje.
Na národnej úrovni sa v rámci projektu IPC do 31. decembra 2018 uskutočnilo 3677 konzultácií a 228 seminárov pre viac ako 10.200 účastníkov. Za druhý polrok minulého roka vzdelávali pracovníci centier na 71 seminároch 2335 záujemcov. Klienti centier podali 2085 žiadostí o nenávratný finančný príspevok. Väčšina klientov si činnosť IPC pochvaľuje, viac ako 70 % ľudí bolo so službami spokojných, uzatvára ÚPVII.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR