|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. februára 2011
Číňania musia na stavbu diaľnice v Poľsku doviezť 500 ľudí
Čínska firma, ktorá v Poľsku stavia diaľnicu z Varšavy do Lodže, musí do krajiny doviezť 500 Číňanov, aby mohli stavebné práce začať. Podľa piatkového vydania denníka ...
Zdieľať
>BRATISLAVA/VARŠAVA 11. februára (WEBNOVINY) - Čínska firma, ktorá v Poľsku stavia diaľnicu z Varšavy do Lodže, musí do krajiny doviezť 500 Číňanov, aby mohli stavebné práce začať. Podľa piatkového vydania denníka Rzeczpospolita totiž miestni obyvatelia nechcú pre firmu pracovať. Spoločnosť China Overseas Engineering Group spoločne s poľskou firmou Decoma budú stavať dva úseky diaľnice A2 medzi Lodžou a Varšavou v celkovej dĺžke asi 50 kilometrov. Poľské riaditeľstvo diaľnic a ciest GDDKiA za stavbu chcelo zaplatiť 2,9 miliardy zlotých, okolo 18 miliárd českých korún, ale Číňania ponúkli výstavbu za menej než 1,3 miliardy zlotých, zhruba 8,1 miliardy českých korún. Diaľnica má byť pritom postavená už do otvorenia futbalového Eura 2012 v Poľsku a na Ukrajine. Číňania spočiatku počítali s účasťou poľských subdodávateľov, ale tí to odmietli. Do Poľska preto teraz príde prvých 500 Číňanov, neskôr možno ďalšie stovky.
"Takéto riešenie sa dalo očakávať,“ povedal predseda Poľského zväzu zamestnávateľov v stavebníctve Marek Michałowski. Ceny za ponúknuté kontrakty boli podľa neho také nízke, že v poľských podmienkach ich nie je možné realizovať. "Čoskoro budú mať podobné problémy so stavebnými materiálmi a strojmi. Výber čínskej spoločnosti bola chyba,“ tvrdí Michałowski.
Podľa poľskej vlády neexistuje riziko, že by investícia bola odložená. Pre Číňanov, ktorí chcú vstúpiť na európsky trh výstavby ciest, a potrebujú referencie, ide o prestížny kontrakt. Ten starostlivo sleduje i české ministerstvo dopravy, ktoré uvažuje, že by do tendrov na výstavbu českých diaľnic Číňanov tiež pozvalo.
Marek Michałowski vymenováva ďalšie problémy Číňanov, ktorí chcú budovať poľské diaľnice. "Je to konflikt s pracovným právom. Cudzinci sa musia prispôsobiť našej realite, je potrebné platiť sociálne zabezpečenie. Ukáže sa rad otázok a budú kontroly, či tí ľudia pracujú za rovnakých podmienok, ako by pracovali Poliaci,“ uviedol Michałowski. Je dôležité, aby všetky spoločnosti pôsobiace na trhu pracovali za tých istých podmienok, inak podľa neho konkurencia nie je možná.
"Takéto riešenie sa dalo očakávať,“ povedal predseda Poľského zväzu zamestnávateľov v stavebníctve Marek Michałowski. Ceny za ponúknuté kontrakty boli podľa neho také nízke, že v poľských podmienkach ich nie je možné realizovať. "Čoskoro budú mať podobné problémy so stavebnými materiálmi a strojmi. Výber čínskej spoločnosti bola chyba,“ tvrdí Michałowski.
Podľa poľskej vlády neexistuje riziko, že by investícia bola odložená. Pre Číňanov, ktorí chcú vstúpiť na európsky trh výstavby ciest, a potrebujú referencie, ide o prestížny kontrakt. Ten starostlivo sleduje i české ministerstvo dopravy, ktoré uvažuje, že by do tendrov na výstavbu českých diaľnic Číňanov tiež pozvalo.
Marek Michałowski vymenováva ďalšie problémy Číňanov, ktorí chcú budovať poľské diaľnice. "Je to konflikt s pracovným právom. Cudzinci sa musia prispôsobiť našej realite, je potrebné platiť sociálne zabezpečenie. Ukáže sa rad otázok a budú kontroly, či tí ľudia pracujú za rovnakých podmienok, ako by pracovali Poliaci,“ uviedol Michałowski. Je dôležité, aby všetky spoločnosti pôsobiace na trhu pracovali za tých istých podmienok, inak podľa neho konkurencia nie je možná.