![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Sobota 22.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Etela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|

Čínska vláda sa rozhodla znížiť clo z aktuálnych 25 %, uviedli pre agentúru Bloomberg zdroje oboznámené so záležitosťou, ktoré nechceli byť menované, keďže informácia zatiaľ nie je oficiálna. Na tejto úrovni bolo clo na import áut vyše desaťročie.
K zníženiu dochádza po obchodom spore medzi Trumpovou administratívou a čínskymi predstaviteľmi, v ktorom však v posledných dňoch prišlo k uvoľneniu. Niektorí ho budú považovať za ústupok americkému prezidentovi Donaldovi Trumpovi.
Zníženie cla pocítia predovšetkým výrobcovia luxusných vozidiel, ktorí menej vyrábajú v Číne. Profitovať z toho bude napríklad značka Lexus, ktorá patrí Toyote. Je totiž jedinou prémiovou japonskou značkou, ktorá nevyrába v Číne.
Zahraničné automobilky už dlho požadujú uľahčenie prístupu na čínsky trh. V apríli Peking oznámil, že zahraničným výrobcom postupne dovolí, aby vlastnili viac než 50 % v lokálnych spoločných podnikoch.
Čína vlani doviezla 1,22 milióna áut, čo tvorilo 4,2 % z celkového predaja 28,9 milióna vozidiel.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR