![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
19. novembra 2016
Čína sprísňuje podmienky, aby sa zbavila slabých domácich automobiliek
Ilustračná snímka
Zdieľať

Podľa agentúry Reuters však aj poprední domáci výrobcovia ignorujú výzvy na získanie nákladných výrobných licencií, namiesto toho chcú investovať do vlastného dizajnu a inovácií. Analytici varujú, že sa im to neskôr môže vypomstiť, ak nezískajú licencie na výrobu a predaj nových vozidiel.
Čína sa rýchlo stala najväčším globálnym trhom elektromobilov a len vlani investovala do ich podpory 4,5 miliardy libier (5,22 miliardy eur). Peking dúfa, že rozvoj elektromobility pomôže znížiť dovoz palív, zlepšiť kvalitu ovzdušia v mestách a vytvoriť nových technologických lídrov. Dotácie pre výrobcov za každé predané vozidlo môžu dosahovať až tretinu katalógovej ceny, no vláda ich plánuje v priebehu nasledujúcich šiestich rokoch postupne zrušiť.
Čína sa okrem tradičného automobilového sektora otvorila investíciám od technologických firiem. Start-upy ako LeEco, Future Mobility a WM Motors získali stovky miliónov dolárov na vývoj technológií pre ekologické vozidlá.
Predaj vozidiel s alternatívnym pohonom v Číne, vrátane čistých elektromobilov a hybridov, od januára do októbra dosiahol 337.000 kusov. Hoci išlo o výrazný medziročný vzostup, Čína je ešte vzdialená od svojho cieľa dostať na cesty päť miliónov vozidiel s alternatívnym pohonom do roka 2020.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR