|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. augusta 2016
Čína plánuje vo svete zamiešať karty vo výrobe leteckých motorov
Airbus a Boeing sú mená známe po celom svete, no výrobcov leteckých motorov pozná málokto. Tento paralelný trh však dosahuje miliardové obraty a všetci výrobcovia sa ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Peking 31. augusta (TASR) - Airbus a Boeing sú mená známe po celom svete, no výrobcov leteckých motorov pozná málokto. Tento paralelný trh však dosahuje miliardové obraty a všetci výrobcovia sa nachádzajú na Západe. Karty v tejto branži chce zamiešať Čína, ktorá chce vyrábať nielen lietadlá, ale aj motory.Podľa informácií denníka Die Welt chce Peking spojiť 22 malých firiem, ktoré sa zaoberajú výrobou leteckých motorov, do jediného veľkého koncernu s takmer 100.000 zamestnancami. Pod jeho strechu pribudne aj vývojové stredisko a sieť dodávateľov.
Čína je zatiaľ odkázaná na západné motory, napríklad nové regionálne lietadlo ARJ21 poháňajú motory General Electric (GE) a model Comac C919 má motory od konzorcia GE a francúzskeho Safranu. Prakticky neznáma je informácia, že toto transatlantické partnerstvo je už niekoľko rokov výhradným dodávateľov motorov pre všetky lietadlá série Boeing 737.
Odporúčame aj: Rolls-Royce má problémy s motormi, aerolinky rušia lety
Voľba západných výrobcov aj pre čínske lietadlá je pochopiteľná, keďže sa od nich vyžaduje spoľahlivosť, jednoduchá údržba a úspornosť. Navyše tieto motory zodpovedajú prísnym západným normám, čo uľahčuje predaj čínskych lietadiel vo svete.
Napriek tomu chce Peking ukončiť túto závislosť. Nový koncern s názvom Aero Engine Corp. of China (AECC) má mať k dispozícii kapitál v hodnote 50 miliárd jüanov (6,73 miliardy eur). Hoci Čína stojí len na začiatku procesu dobiehania Západu, trh leteckých motorov je rozsiahly. Spoločnosť Rolls-Royce, ktorá nemá s automobilkou rovnakého mena nič spoločné, odhaduje, že do roka 2023 sa vyrobí 27.000 nových lietadiel, ktoré budú potrebovať 55.000 motorov.
(1 EUR = 7,4311 CNY)
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR